Oud 25-03-2002, 14:09
D@mien
D@mien is offline
Nou zal dit wel weer een mega simpele en domme vraag zijn, maar ik stel em lekker toch!

Ik heb al een tijdje Xp om mn compu, en al die tijd al wil ie de computer niet automatisch uitzetten, en aangezien ik om em uit te zette de stroom dr af moet halen is dit erg lastig...
Hoe kan ik er weer voor zorgen dat XP wel weer automatisch de computer uitzet???
Oud 25-03-2002, 14:16
Verwijderd
kijk eens bij Power Management
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 14:22
@pie
@pie is offline
control panel -> power options -> hibernate -> uitvinken

en als je afsluit moet je ook wel shutdown kiezen, en niet hybernate of restart he
Oud 25-03-2002, 14:30
Verwijderd
waarom moet een pc uit? dan kun je er toch niet meer mee werken, en downloaden, en spellekes spelen, filpjes kijken en... en..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 17:07
The Iceman
The Iceman is offline
Allez nu maar eens reply waar Damien iets aan heeft: control panel -> power options -> apm -> Enable Advanced Power Management aanvinken.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 07:28
Verwijderd
en als je toch nog denkt van ik wil de pc handmatig uitdoen, trek dan nie de stekker eruit maar als je geen uitknop heb moet je de aanknop 5 sec. ingedrukt houden dan gaatie piepen en dan issie uit (zo issut bij mij tenminste)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 09:00
The Fox
The Fox is offline
Citaat:
@pie schreef:
en als je afsluit moet je ook wel shutdown kiezen, en niet hybernate of restart he
hibernate gaat ie net zo goed uit als shutdown, slaat ie alleen de inhoud van je geheugen op.

Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 14:01
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
The Iceman schreef:
Allez nu maar eens reply waar Damien iets aan heeft: control panel -> power options -> apm -> Enable Advanced Power Management aanvinken.
Hmmm.....ik heb de NL versie van XP, maar ik kan dat knoppie niet vinden in Energie beheer -> Geavanceerd....er staat uberhaubt nix om aan te vinken daar....
Oud 26-03-2002, 21:15
@pie
@pie is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Hmmm.....ik heb de NL versie van XP, maar ik kan dat knoppie niet vinden in Energie beheer -> Geavanceerd....er staat uberhaubt nix om aan te vinken daar....
aan je andere topic te zien: bij het afsluiten schrijft ie nog data uit je ram naar je hd.. als je ram kapot is kan het hieraan liggen
Oud 26-03-2002, 21:16
@pie
@pie is offline
Citaat:
The Fox schreef:
hibernate gaat ie net zo goed uit als shutdown, slaat ie alleen de inhoud van je geheugen op.

THAT IS SO NOT TRUE

bij afsluiten zet je de computer UIT, behalve de spanning op je voeding/mobo.. in hybernate bevriest ie m.. de spanning blijft op je cpu, ram, enz enz..
Oud 26-03-2002, 21:38
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
@pie schreef:
aan je andere topic te zien: bij het afsluiten schrijft ie nog data uit je ram naar je hd.. als je ram kapot is kan het hieraan liggen
dat was een andere computer.... maar et ligt idd niet aan de RAM.....ik verdenk dan mn CPU...die ventilator daarboven is al weken aant flippen nl...
Oud 27-03-2002, 19:30
The Fox
The Fox is offline
Citaat:
@pie schreef:
THAT IS SO NOT TRUE

bij afsluiten zet je de computer UIT, behalve de spanning op je voeding/mobo.. in hybernate bevriest ie m.. de spanning blijft op je cpu, ram, enz enz..
Sorry kerel, je bent in de war met stand-by denk ik. Als je hibernate doet, slaat Windows de volledige inhoud van je RAM op in hyberfile.sys, en zet de computer helemaal uit. Als de comp weer aangaat ziet hij dat windows gehibernated is, en wordt de inhoud van dat bestand weer in het geheugen gezet.

dus...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten