Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Diane, er staan nog wel wat fouten in maar het kan natuurlijk zijn dat je dat wat moeilijker ziet, behalve veel lezen kun je daar verder ook niet zoveel aan doen. Dat vergeven we je wel ![]() Ik zal er een aantal noemen die me opvallen; dan kun je er iets beter op letten: * je schrijft "wordt ik", "ik vindt" en "vindt jij" de stam van het werkwoord worden is "word" en bij vinden is de stam "vind" de officiële regel is dat als het om "ik" gaat of als "je/jij" achter het werkwoord staat dat je alleen de stam moet gebruiken; dan moet je er dus geen t achter plakken. ik vind vind ik jij vindt vind jij hij vindt vindt hij * "achter hun staat" moet zijn "achter hen staat" het is HUN auto; de auto is van HEN zie je het verschil? * "Het leven is een groot spel die je moet uitspelen" het woord "die" in deze zin moet "dat" worden; de officiële reden daarvoor is dat het woord "spel" (waar "die/dat" naar moet verwijzen) onzijdig is; maar meestal doe je dat gewoon op gevoel en als je twijfelt kijk je in het woordenboek of "spel" onzijdig is of mannelijk/vrouwelijk is het mannelijk of vrouwelijk? dan verwijs je ernaar met "die" is het onzijdig? dan verwijs je ernaar met "dat" ik wil je niet afzeiken ofzo hoor; ik geef gewoon wat aanwijzingen en je moet maar kijken wat je er mee doet. gegroet, Johan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||