Oud 19-06-2006, 17:49
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik ben sinds september 2005 al redelijk vaak ziek geweest, veel vaker dan ik normaal altijd was. Ik heb vanaf september ook een half jaar stage gelopen in een algemeen ziekenhuis, dus in eerste instantie dacht ik dat het daar mee te maken had, dat mijn weerstand gewoon aan die nieuwe omgeving moest wennen en dat ik vanzelf wat weerbaarder zou worden.

Maar na dat half jaar stage ben ik weer verder gegaan met studeren en werk ik bij in de kinderopvang. Waarbij ik dus ook veel met kinderen in aanmerking kom die allemaal wel eens verkouden zijn of buikgriep hebben en meer van dat soort dingen. En nog steeds merk ik dat ik daar niet tegen bestand ben. Ik ben nog steeds regelmatig zelf snipverkouden, een paar dagen grieperig of zit weer eens met buikgriep thuis. Wat onderhand erg vervelend begint te worden.

Dus ik vroeg me af of hier mensen zijn met ideeën hoe ik mijn weerstand wat kan verhogen. Ik eet voldoende en gevariëerd, slaap voldoende en er zit een redelijke regelmaat in mijn dagelijkse doen en laten. Maar wat helpt nog meer om je weerstand te verhogen?
Oud 19-06-2006, 18:24
Frostbite
Frostbite is offline
Sport.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:34
Busje
Busje is offline
Eet veel friut!!

of als je voor bijna overal allergisch voor bent, zoals ik. Neem dan vitamine-pillen
Oud 19-06-2006, 18:38
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik ben niet zo'n fruit-eter inderdaad, maar hou wel veel van verse groente. Sporten zou ik wel willen, maar zit al jaren met een knieblessure waardoor dat steeds fout ging. Maar het laatste jaar gaat het steeds beter, dus ben wel op zoek naar een geschikte sport. Maarja, dan zit je weer met tijd en geld gebrek... Maar ik moet eigenlijk wel iets zoeken inderdaad, denk dat dat ook wel wat helpt.

En er zullen ook vast wel homeopathische middeltjes zijn die de weerstand verhogen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Oud 19-06-2006, 18:41
Verwijderd
echinaforcepillertjes zijn homeopathisch en schijnen je weerstand te verhogen. Heb ze onder dwang van mijn moeder twee winters gebruikt, geen verschil gemerkt.

Als je niet van fruit houdt, eet dan wat extra groente en wissel daar veel mee af . En sporten kan idd helpen, misschien is zwemmen een optie, of kan dat ook niet met je knie?
Zorg ook dat je genoeg eet, genoeg slaapt en genoeg (niet te veel natuurlijk, maar dat weet je ook wel) zonlicht krijgt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:41
Killereyes
Killereyes is offline
Naar de dokter gaan. Misschien heb je wel gewoon een virus opgelopen en neem je telkens niet genoeg rust nadat je ziek bent geweest (ga je gelijk weer werken zodra je beter bent en niet eerst uitzieken).
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:48
Frostbite
Frostbite is offline
Ja overdag voldoende buiten zijn is natuurlijk ook vet belangrijk. Hetzelfde geldt voor dat fruit, er zijn zoveel soorten, een paar daarvan vind je toch wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:49
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Killereyes schreef op 19-06-2006 @ 19:41 :
Naar de dokter gaan. Misschien heb je wel gewoon een virus opgelopen en neem je telkens niet genoeg rust nadat je ziek bent geweest (ga je gelijk weer werken zodra je beter bent en niet eerst uitzieken).
Ik ga wel redelijk snel weer aan de slag meestal, ook omdat ik het onderhand heel vervelend vind om werk, school of scouting steeds af te bellen omdat ik wéér ziek ben. En ik heb het ook gewoon erg druk, maar probeer wel zo veel mogelijk rust te nemen.

Door mijn werk in de kinderopvang en het feit dat ik leiding ben bij de scouting, kom ik gelukkig wel veel buiten. Lekker zeilen en boswandelingen maken enzo, dus dat zit wel goed.

Heb er zelf ook al wel aan zitten denken om langs de HA te gaan, maar wilde het nog even aankijken en afwachten of ik niet zelf mijn weerstand wat kan verhogen. Daarbij komt wel dat ik al een jaar of 12 astma heb en sinds dit jaar voor het eerst ook hooikoorts, wat mijn weerstand ook niet echt ten goede komt...
Oud 19-06-2006, 18:51
Hulk
Hulk is offline
ik denk dat gezond eten toch wel het belangrijkste is..
Oud 19-06-2006, 19:00
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
* Minder tot geen melkproducten. Melkproducten verhogen de slijmproductie.
* Grapefruit Seed Extract (GSE). Dit verhoogt de weerstand.
* Abdominals (Abs). Buikspieroefeningen waardoor je hele lichaam in beweging komt. Ook je knieen, dus dat deel moet je of voorzichtig doen of overslaan.
* Fruit. Er zijn veel soorten. Er zijn aanwijzingen dat synthetische vitamine C kankerverwekkend is.
* Vers eventueel biologisch voedsel. Het kan ook zijn dat er andere aspecten een rol spelen, die bijvoorbeeld te maken hebben met je eetpatroon. Drugsgebruik, omgeving. Op zich raar omdat je verder gezond gezond leeft; voldoende beweging, voldoende slaap. Zit je geestelijk okay in je vel. Hoef je niet hier te beantwoorden als je dat niet wilt.
Oud 19-06-2006, 19:03
KMBA
KMBA is offline
tai chi? mediteren, gezond eten, rust etc.?

vooral lol in het leven maken is een sterke medicijn
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:42
Thee Muts
Thee Muts is offline
Tai chi zou ik best willen proberen idd, is zowel fysiek als mentaal heel goed. Ik zit verder ook wel goed in m'n vel. Ben blij met mijn studie, heb een hele goede relatie (en veel seks, wat ook ten goede zou moeten komen aan mijn weerstand ). Ik ben de laatste tijd wel veel bezig met het verwerken van dingen uit het verleden, misschien dat dat zich ook wel op deze manier uit. Het zou geen kwaad kunnen om daar misschien eens wat bewuster mee bezig te zijn. Ik krijg over een paar weken wel een Healing behandeling voor mijn astma, misschien dat dat ook al een stuk helpt.

Iig alvast bedankt voor de reacties! Andere reacties zijn altijd nog welkom.
Oud 19-06-2006, 21:52
jet
jet is offline
ik was vroegah heel vaak ziek, en nou wil ik geen reclame maken maar actimel heeft bij mij zeker geholpen.
Oud 19-06-2006, 23:38
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-06-2006 @ 19:41 :
echinaforcepillertjes zijn homeopathisch en schijnen je weerstand te verhogen. Heb ze onder dwang van mijn moeder twee winters gebruikt, geen verschil gemerkt.
Ik heb op discovery een keer een aflevering gezien waarin ze bewijzen dat homeopatische middelen niet werken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 20-06-2006 @ 00:38 :
Ik heb op discovery een keer een aflevering gezien waarin ze bewijzen dat homeopatische middelen niet werken.
no shit sherlock
maar als iemand er toch in gelooft en er een placebo-effect van heeft, dan is dat toch mooi meegenomen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:27
Kapoen
Kapoen is offline
ik drink al een tijdje actimel van danone, dit werkt volgens mij wel en bij mij werken ,de echinaforce tabletjes wel. (placebo of niet)
Oud 20-06-2006, 11:40
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-06-2006 @ 12:18 :
no shit sherlock
maar als iemand er toch in gelooft en er een placebo-effect van heeft, dan is dat toch mooi meegenomen
Ya rly Ignorance is soms echt een bliss
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 12:26
Estar
Estar is offline
Bij mij heeft een griepspuit enorm geholpen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 13:29
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-06-2006 @ 12:18 :
no shit sherlock
Ik dnek niet dat het altijdplacebo effect is, sommige werken wat andere niet. laatst smeerde mijnmoede rmij die zalf aan omdat ik mijn elleboog op de gril had verbrand, nja het deed naderhand geen pijn meer. Niet alles zla vaanuit het homeopatische idee werken mar simpele dingen als zalfjes en troep tegen puistjes of whatever kan er best wat bijzitten dat wel werkt
Oud 20-06-2006, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 20-06-2006 @ 14:29 :
Ik dnek niet dat het altijdplacebo effect is, sommige werken wat andere niet. laatst smeerde mijnmoede rmij die zalf aan omdat ik mijn elleboog op de gril had verbrand, nja het deed naderhand geen pijn meer. Niet alles zla vaanuit het homeopatische idee werken mar simpele dingen als zalfjes en troep tegen puistjes of whatever kan er best wat bijzitten dat wel werkt
Bij een homeopathisch medicijn wordt de werkzame stof 30 keer met een factor 100 verdund. Het is een wonder als er in de hele tube zalf nog 1 molecuul werkame stof zit .
Natuurgeneesmiddelen, die vaak worden verward met homeopathische middelen, maar waarbij de werkzame stof uit een plant wordt gezuiverd en daarna in een fatsoenlijke concentratie in een zalf of poeder of drankje of tablet verwerkt, kunnen wel werken.

Maar het maakt niet uit of het wel of niet een placebo effect is, als jij van de pijn aan je elleboog af bent, toch?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:15
Myuki
Myuki is offline
Offtopic: Ik ken iemand die homeopathische middelen aan dieren gaf (hij was dierenarts) waar ze echt beter van werden. 't Lijkt me niet dat een placebo effect is...
Oud 20-06-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 20-06-2006 @ 15:15 :
Offtopic: Ik ken iemand die homeopathische middelen aan dieren gaf (hij was dierenarts) waar ze echt beter van werden. 't Lijkt me niet dat een placebo effect is...
Offtopic: waarom niet? Koeien houden ook van aandacht . Bovendien kan iets ook werken om andere ingredienten dan de werkzame stof, denk aan calendulanzalf die tegen droge huid helpt omdat er vaseline en wolvet in zit.
Maar nu hou ik er over op, want ts heeft niets aan deze discussie, dat zou dan beter in een ander topic kunnen

Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 16:46
Verwijderd
-roosvicee ferro of van die zakjes die je moet oplossen in water krijg je op recept van huisarts en daar zit heel veel ijzer in, ijzertabletjes, zorg er iig voor dat je genoeg ijzer binnen krijgt
-veel groenten en fruit eten
-vitaminepillen slikken
-voldoende sporten
-voldoende slapen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 17:17
Anaïs
Anaïs is offline
Er bestaan ook van die vitamine-C 'snoepjes' met appelsmaak. Heel lekker
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 17:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jet schreef op 19-06-2006 @ 22:52 :
ik was vroegah heel vaak ziek, en nou wil ik geen reclame maken maar actimel heeft bij mij zeker geholpen.
Bij mij ook ja. Werkt echt super goed. Ook heb ik veel minder last van mijn darmen enzo maar mijn weerstand is ook zeker verbeterd.

En verder: is je astma onder controle? Ik loop al jaren met astma rond maar gebruikte tot voor kort geen medicijnen en ik merk dat ik vroeger altijd minstens twee keer per jaar ziek was. Sinds ik medicijnen ben gaan gebruiken ben ik het afgelopen jaar helemaal niet ziek geweest, de afgelopen twee weken alleen heel verkouden geweest.

En verder: vitaminepillen slikken, vitamine C extra slikken als je denkt ziek te gaan worden, voldoende beweging, voldoende frisse lucht in je kamer enzo (zodat virusjes en dergelijke niet in je kamer blijven hangen), voldoende slapen.
Oud 20-06-2006, 21:11
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-06-2006 @ 18:36 :
En verder: is je astma onder controle?
Ja, dat zit wel goed, ben daar laatst nog voor bij de huisarts geweest. Ik heb toen een longfunctie onderzoek gedaan die aardig positief uitwees, we hebben mijn medicijngebruik goed doorgesproken (waarmee ik al op de goede weg was) en er zijn wat allergietesten gedaan waaruit bleek dat ik een hevige vorm van hooikoorts heb waar ik nu ook medicijnen voor gebruik. Ben zelf eigenlijk niet meer zo'n voorstander van medicijngebruik, maar het helpt momenteel gelukkig wel goed.

En ik merk dat aardig wat mensen positief zijn over het gebruik van actimel, dus dat ga ik morgen ook maar eens inslaan
Oud 20-06-2006, 21:13
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 20-06-2006 @ 18:17 :
Er bestaan ook van die vitamine-C 'snoepjes' met appelsmaak. Heel lekker
Je hebt ook appels met appelsmaak, heel lekker
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 21:28
KMBA
KMBA is offline
Gewoon een eenheid in je lichaam zoeken.. dat wil zeggen

Gewoon genieten, leuke dingen doen, maar ook weer denken om je lichaam
Lekker sporten, maar wel je grenzen kennen
Ontspannen kunnen reageren, maar stress is ook wel goed

En gewoon niet al te veel druk om maken, miss is hte gewoon een uiting van je lichaam dat je wat rustiger aan moet doen o.i.d

KMBA
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 22:18
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik zweer echt bij vitamine C. En dan geen tabletten, maar gewoon verse uit fruit. Sinaasappels of kiwi. Bij medicijngebruik heb je van bepaalde vitamines meer nodig, o.a. van vitamine C. Alleen al als je aan de pil bent en jij gebruikt dus nog meer medicijnen.

Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:34
Verwijderd
Niet té hygiënisch zijn. Natuurlijk moet je jezelf en je huis schoonhouden, maar tegenwoordig is het een trend om iedere bacterie die er bestaat meteen de nek om te draaien en ieder stofje meteen panisch weg te werken. Dat werkt dus averechts voor je weerstand, omdat je dan niks meer gewend bent. Gewoon netjes wassen + poetsen dus, maar vermijd die schoonmaakmiddelen waar ze reclame voor maken (''hygiënisch schoon, verwijderd zélfs onzichtbaar vuil'' etc) en probeer stof de kans te geven te gaan liggen, alvorens het weer weg te poetsen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 16:26
Thee Muts
Thee Muts is offline
@ Quis: Oh, dat zit wel goed hoor Echt schoon of stof-vrij krijg je het toch nooit met twee katten in huis
Oud 21-06-2006, 17:00
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-06-2006 @ 14:55 :
Bij een homeopathisch medicijn wordt de werkzame stof 30 keer met een factor 100 verdund. Het is een wonder als er in de hele tube zalf nog 1 molecuul werkame stof zit .
Natuurgeneesmiddelen, die vaak worden verward met homeopathische middelen, maar waarbij de werkzame stof uit een plant wordt gezuiverd en daarna in een fatsoenlijke concentratie in een zalf of poeder of drankje of tablet verwerkt, kunnen wel werken.

Maar het maakt niet uit of het wel of niet een placebo effect is, als jij van de pijn aan je elleboog af bent, toch?
true maar leek me niet eens een placebo, aangezien ikzelf niet in zalf geloof het was dus een meevaller oor mij, maar of het homeopatisch of zon natuurdinges was dat weet ik dus niet
Oud 21-06-2006, 21:50
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 20-06-2006 @ 22:13 :
Je hebt ook appels met appelsmaak, heel lekker
Ja maar om evenveel appels te eten als in 1 zo'n 'snoepje' ...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:24
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
*Zonder het hele topic door te hebben gelezen*

Je kan sporten zonder die knie te belasten. Denk aan bepaalde fitnessoefeningen die goed zijn voor revalidatie. Zwemmen kan ook.

En verder is gezond eten veel belangrijk, geen magnetronmaaltijden.
Oud 22-06-2006, 15:04
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 21-06-2006 @ 22:50 :
Ja maar om evenveel appels te eten als in 1 zo'n 'snoepje' ...
Ik denk dat 1 zo'n appel beter is dan die nagemaakte rotzooi eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 21:47
gewoonmax
gewoonmax is offline
Taiji, martial arts.. Wel een goede leraar zoeken dan als ze aankomen met deze oefening is goed voor je longen en deze goed voor je hart dan kan je er wel vanuit gaan dat ze niet goed bezig zijn. Het gaat om de inhoud van de oefening, niet om de beweging die je doet. Je kunt ook zelf al het een en ander doen, gewoon je aandacht richten op je onderbuik, net onder je navel en dan die aandacht verspreiden naar je linkerbeen, rechterbeen, armen, hoofd, etc. en daarna over heel je lichaam. Als je het vaak genoeg doet en met genoeg visualisatie zul je snel al energie voelen stromen. 1 tip: probeer het niet te graag te willen en te snel, dan gebruik je wilskracht en dan word het te geforceerd en zul je niet beterworden. Dus visualiseer je dat je afweer groter word, dat je energie beter gaat stromen, sterker, groter. Daarmee kom je al erg ver
Oud 22-06-2006, 23:18
Verwijderd
Je weerstand verbeterd al als je tussen die kinderen zit. Je hebt straks zoveel antistoffen in je lichaam zitten dat je overal tegen bestand bent

Maar goed... Als ik een tijd vaker ziek ben dan normaal en ook veel moe ben enzo, slik ik vaak gewoon dagelijks naast de gezonde voeding die pillen van davitamon of als ik heel erg moe ben davitamon b-complex forte. Helpt voor mij altijd wel en kost ook niet zoveel moeite.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 23:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-06-2006 @ 14:55 :
Dat is alleen bij klassieke homeopathie (andere verdunningen zijn ook mogelijk), maar je hebt ook andere vormen waarbij er wel "werkzame" stof in het eindproduct zit
Oud 23-06-2006, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 23-06-2006 @ 00:47 :
Dat is alleen bij klassieke homeopathie (andere verdunningen zijn ook mogelijk), maar je hebt ook andere vormen waarbij er wel "werkzame" stof in het eindproduct zit
dan is het geen homeopathie meer maar natuurgeneeskunde . Zijn wel dezelfde merken die de producten verkopen inderdaad, VSM en A. Vogel.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 19:46
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb actimel in huis gehaald om te proberen (is best lekker trouwens), maar heb ook voor volgende week een afspraak staan bij de huisarts, want ik ben het nu echt helemaal zat... Vooral de laatste maand gaat het eigenlijk echt niet meer, ben al 3 weken verkouden en heb ruim een week geleden buikgriep gehad. Alleen gaat dat nu ook niet meer over. Het overgeven is vrij snel gestopt, maar heb nog steeds last van (waterdunne) diarree en kan amper wat eten. Ik slaap veel, ik drink veel en doe nu alleen het hoognodige, maar ik hoop echt dat de huisarts kan achterhalen wat er aan de hand is, want dit klopt gewoon niet zo...
Oud 23-06-2006, 19:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het lijkt me idd niet echt gezond. Afspraakje bij de huisarts lijkt me niet overbodig Het is wel zo dat er nu een soort zomergriep heerst. Ik ben ook net twee weken flink verkouden geweest met heel veel hoesten, dichte oren en neus, keelpijn etc.
Oud 23-06-2006, 20:04
woezel
woezel is offline

echinachea
Oud 23-06-2006, 21:38
Flijn
Flijn is offline
Als je ziek bent, geef je jezelf dan wel genoeg rust en tijd, of zit je eigenlijk te stressen en te balen en van jezelf te eisen dat je beter moet zijn?

Ik weet dat het geen keihard feit is, maar ik denk niet dat dat het genezingsproces bevordert. Zoals KMBA al zei, misschien is het een teken van je lichaam dat het rust nodig heeft (en dan ook écht, zonder schuldgevoel e.d.)

Sowieso kan een bezoekje aan de huisarts geen kwaad, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 12:51
Thee Muts
Thee Muts is offline
Even een kleine update

Ben gister bij de huisarts geweest, die het gelukkig allemaal serieus neemt. Heb vandaag een uitgebreid bloedonderzoek laten doen en er wordt een ontlastingkweek genomen omdat de buikgriep nog steeds niet over is... Kan volgende week bellen voor de uitslagen daarvan en afhankelijk daarvan wordt het verdere beleid bepaald. Veel weet ik dus nog niet, want de huisarts zei zelf ook dat het i.p. van alles zou kunnen zijn, dus het is even afwachten. Ben iig blij dat er wat dingen lopen nu, hoop dat er wat uitkomt waar ik wat mee kan

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten