Oud 12-06-2006, 13:54
Antubis
Antubis is offline
Ik ga dit jaar niet over, en ik begin morgen met mijn Schoolexamens, maar omdat ik toch niet over ga heb ik niet heel veel druk nu. En van allemaal mensen om mij heen hoor ik de vraag; Ga je nou helemaal niks meer doen? of juist: Je bent gek als je nu nog iets gaat doen.

Ik doe voor alle vakken wel wat, ik kan het namelijk niet uitstaan als ik een proefwerk aan het maken bent en ik weet niks in te vullen..

Dus.. wat zouden jullie doen? Niks doen en alvast vakantie gaan vieren, of toch nog wat doen met je school?
Oud 12-06-2006, 14:03
Nona
Nona is offline
Ik zou wel wat doen; mooi meegenomen voor volgend jaar en anders zit je zo met je ziel onder je arm bij de tentamens.
Oud 12-06-2006, 14:04
Morri
Morri is offline
Bij ons kun je nog vrijstellingen krijgen geloof ik, voor vakken die alleen dossiertoetsen hebben en die je voldoende hebt afgesloten. Of iig ook voor keuzevakken dacht ik, misschien kan dat bij jou ook?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:11
Antubis
Antubis is offline
Nou ik heb maar 5 proefwerken, en 4 mondelingen waarvan 2 al gedaan. Voor Duits heb ik al vrijgekregen, omdat ik mijn dossier ook niet in hoefde te leveren. Dus dat is al lekker meegenomen. Nederlands handel ik af, zodat ik volgend jaar daar niks of nauwelijks iets meer aan hoef te doen. En de rest van de proefwerken, Geschiedenis moet ik blijven volgen, alleen de po's niet. En de rest ook alleen de po's vervallen. Dus verder krijg ik geen vrij. Grieks laat ik volgend jaar ook vallen, dus in principe hoef ik daar niets meer aan te doen, maar ik wil t toch wel wat beter afsluiten dan een 4.. duss..
Oud 12-06-2006, 14:15
Frostbite
Frostbite is offline
Ik zou die schoolexamens niet eens gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:16
Antubis
Antubis is offline
dat is ook een optie natuurlijk..
Oud 12-06-2006, 14:17
fractuur
fractuur is offline
Vakken waarbij je tóch aanwezig moet zijn zou ik wel willen halen voor evt vrijstellingen voor het jaar hierna. Verder lijkt het me behoorlijk lastig omdat je al veel po's niet meer hoeft te maken.. Of kies twee of drie vakken waar je voor gaat, en laat de rest zitten. Helemaal niets doen lijkt me geen optie; wat dat betreft sluit ik me aan bij Kruimel.
Oud 12-06-2006, 14:21
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb dit ook. Ik maak alleen Duits (dat sluit ik af), Latijn (omdat ik Seneca over twee jaar als eindexamenauteur heb) en KCV (want dat mag ik op 6VWO niveau gaan doen misschien). Verder ga ik me niet drukmaken en ik ga gewoon niet, heb ik ook al besproken. Het heeft geen zin, want ik loop toch met alles achter. Onvoorbereid iets maken is toch onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:37
Verwijderd
Kan je niet alvast regelen dat je aan opdrachten voor volgend schooljaar begint? Bij mij in de klas zit een jongen die blijft zitten (eigen keus) en nu alvast is begonnen met het inhalen van alles wat hij toen niet snapte. Hij wekrt dus alvast vooruit? Niet iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:43
Antubis
Antubis is offline
Ik heb op dit moment eventjes genoeg van school. Ik doe alleen nog maar dingen voor de proefwerk week, of ik doe het niet. Het inhalen doe ik volgend jaar wel, heb ik zat tijd voor aangezien ik al 3 vakken minder hoef te volgen en geen praktische opdrachten meer hoef te maken.
Oud 12-06-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Antubis schreef op 12-06-2006 @ 16:43 :
Ik heb op dit moment eventjes genoeg van school. Ik doe alleen nog maar dingen voor de proefwerk week, of ik doe het niet. Het inhalen doe ik volgend jaar wel, heb ik zat tijd voor aangezien ik al 3 vakken minder hoef te volgen en geen praktische opdrachten meer hoef te maken.
Dan kan ik maar 1 ding zeggen: ga alsjeblieft vakantievieren! Ik zou zelfs geen toetsen meer gaan maken, dat is alleen maar extra werk voor niets.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 07:58
groot-kleintje
groot-kleintje is offline
als je blijft zitten, kun je toch leren, in de hoop dat je het volgend jaar nog weet

veel succes
Oud 14-06-2006, 08:28
Antubis
Antubis is offline
Nou die toetsen moet ik wel maken, of iig aanwezig zijn.. Want anders wordt het opgeschreven als spijbelen. Maar toch zijn er al een aantal leraren naar mij toegekomen die zeiden: Wel knap dat je er nou toch bent als je toch niet over gaat...
Oud 14-06-2006, 20:10
Amnesia
Amnesia is offline
Ik zou wel gewoon wat leren, niet zo goed als normaal, maar wel dat je een beetje wat van je pwstof af weet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:11
Verwijderd
Je SE's blijven staan. Dus ik zou er iig een paar goed leren en maken, zodat je die volgend jaar niet hoeft te doen of evt kan verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-06-2006 @ 21:11 :
Je SE's blijven staan. Dus ik zou er iig een paar goed leren en maken, zodat je die volgend jaar niet hoeft te doen of evt kan verbeteren.
Dat is niet op elke school zo hoor. Als ik dit jaar blijf zitten ga ik gewoon een schone lei in met mijn se´s (als de mijn se's zouden blijven staan zou ik nooit over kunnen, in 5V heb ik alleen maar se's.). Dus wat je zegt klopt niet voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-06-2006 @ 21:27 :
Dat is niet op elke school zo hoor. Als ik dit jaar blijf zitten ga ik gewoon een schone lei in met mijn se´s (als de mijn se's zouden blijven staan zou ik nooit over kunnen, in 5V heb ik alleen maar se's.). Dus wat je zegt klopt niet voor iedereen.
Je hebt ook scholen waarbij in dat geval SE's wel blijven staan, maar je mag gewoon al je SE's opnieuw doen. Als je lager haalt blijft je vorige cijfer staan en als je hoger haalt telt het nieuwe cijfer.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 12-06-2006 @ 15:15 :
Ik zou die schoolexamens niet eens gaan maken.
Oud 15-06-2006, 07:41
blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-06-2006 @ 21:42 :
Je hebt ook scholen waarbij in dat geval SE's wel blijven staan, maar je mag gewoon al je SE's opnieuw doen. Als je lager haalt blijft je vorige cijfer staan en als je hoger haalt telt het nieuwe cijfer.
Wow, dat is wel heel erg luxe.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:36
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
blubblubblub schreef op 15-06-2006 @ 08:41 :
Wow, dat is wel heel erg luxe.
Inderdaad
Ik blijf ook zitten, maar moet gewoon alles opnieuw doen... behalve Duits en Frans, dat sluit ik af, KCV misschien op 6VWO niveau. En waarschijnlijk hoef ik het werkstuk van scheikunde niet opnieuw te maken.
Maar de rest wel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:43
professor2
professor2 is offline
gewoon lekker gaan zuipen voor je examen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:14
Daboman
Daboman is offline
Ik zou in ieder geval gaan leren voor de vakken die je afsluit. En al helemaal als het om schoolexamens gaat. En een beetje leren voor de andere dingen en dan gewoon een poging wagen. Je leert er vast wel wat van dus het is niet voor niets.
Oud 20-06-2006, 00:23
Droyd
Droyd is offline
Mogelijk heb je "even genoeg van school" omdat het je nogal zwaar valt dat je niet over gaat. Misschien kan je er mentaal beter tegen aan als je alsnog leert, want gewoon passief alles voorbij laten gaan is nooit goed.

En ik kan me niet voorstellen dat je er geen enkel voordeel aan over houdt. Denk maar aan volgend jaar ofzo...en maak je geen kans om te slagen voor een aantal vakken, afhankelijk van het onderwijssysteem? Verder kan je volgend jaar vast ook op meer begrip rekenen van leerkrachten, noem maar op.

Maar ik ken het gevoel ja. Ik zou er zelf ook veel moeite mee hebben.
Citaat:
Nienna* schreef op 12-06-2006 @ 15:21 :
Onvoorbereid iets maken is toch onzinnig.
Ook een punt ja...

Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 00:26.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:11
Antubis
Antubis is offline
Nou.. om heel eerlijk te zijn heb ik gewoon over gekund. Ik deed het niet omdat ik allemaal 6jes sta, en dat het volgend jaar gewoon echt een stront jaar gaat worden met therapie en dat soort zooi. Misschien zo dat ik een tijdje niet naar school kom. Daarom leek het mij handiger en slimmer om een jaartje over te doen om in het 5e jaar tot allemaal 7ens te komen, op wiskunde na.
Ik heb er dan ook niet zoveel moeite mee.. mijn klas op dit moment zou het toch niet snappen.

En ook bij ons geldt: Als je lager haalt, blijven je vorige punten staan. Haal je hoger, dan worden ze verbeterd.

En nu is de SE week voorbij.. en om heel eerlijk te zijn heb ik nergens voor geleerd
Oud 21-06-2006, 13:05
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik doe volgend jaar 4vwo over, en ik maak nu alleen nog de po's om vakken voor volgend jaar af te sluiten. Vakken als gs1, anw en ma1. Dat scheelt me een hoop uren volgend jaar, dus ook huiswerk (hoop ik). Ik hoor officieel ook gym in te halen, maar omdat ik toch niet overga hoeft dat niet meer. Nee, ik ben gestopt met leren en alles
Oud 21-06-2006, 14:35
Ndimension
Ndimension is offline
Ik zou vakantie gaan vieren. Maar op school werd ik dan ook altijd door de leraren gebruikt als "hoe het niet moet".
Oud 21-06-2006, 16:38
Antubis
Antubis is offline
Ik heb al vakantie, en mijn se week heb ik verschrikkelijk verneukt..
Oud 23-06-2006, 09:45
Bell
Bell is offline
ik heb hetzelfde gehad... ik zou niet over gaan en heb dus geen fuck meer uitgevoerd.. vrij weinig geleerd voor proefwerken etc. en ik ben toen met 2 minpunten over gegaan... terwijl ik er 9 stond
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 13:16
Bonita
Bonita is offline
Ookal ga je niet over gewoon altijd leren want je moet dus het jaar over doen en dan als je het alvast leert is het makkelijker wanneer je het weer moet leren.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 10:50
marrel
marrel is offline
Ik zou toen ik in de 4e zat ook niet over gaan, was al het hele jaar duidelijk. Ik ben toch blijven leren en uiteindelijk haalde ik "perongeluk" een enorm hoog punt voor wiskunde, een onvoldoende weg en ik mocht toch opeens over.

Nou weet ik niet hoe dramatisch jou situatie is maar probeer niet op te geven. En anders is het in iedergeval heel mooi meegenomen voor volgend jaar. Bovendien komt het niet over zoals sommige mensen bij ons in de klas die ook zouden blijven zitten, om een 1 voor maatschappijleer ofzo te halen. Beetje de eer aan jezelf houden ook
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten