Oud 15-08-2006, 10:53
remy476
remy476 is offline
Zoals sommige van jullie weten had ik bij vodafone een telefoon met abbo besteld (online). Nu heb ik wel een simkaart gekregen maar geen telefoon want die was op. Er is mij een andere telefoon aangeboden maar die was veel slechter en die heb ik dus geweigerd.

Vervolgens ben ik naar een vodafonewinkel gegaan en daar het probleem uitgelegt: zij kunnen niks doen . Ik moest maar ff met de klanterservice bellen volgens die meneer. Dus zo gezegd zo gedaan krijg ik na 10 min wachten een mevrouw aan de lijn. Begint ze me toch een potje moeilijk te doen. Het kwam erop neer dat als ik iets online koop alleen contact kan hebben via e-mail.

De eerst maand van mijn abbo is al afgeschreven van mijn rekening waarop ik een e-mail heb gestuurd.

In deze e-mail heb ik gevraagd om de €14.50 die is afgeschreven terug te storten op mijn rekening en het contract per direct kosteloos af te sluiten. Dit vanwege het feit dat zij mijn niet kunnen leveren wat ik besteld heb. Ik heb op dit moment dus ook geen telefoon meer want ik had nummerbehoud en mijn oude telefoon is dus al opgezegt.

deze e-mail heb ik vrijdag verzonden en ik heb nog altijd geen antwoord wat kan ik nu het beste doen.

Ik denk dat als ik morgen nog altijd niks gehoord heb mijn €14.50 terug laat storten bij de postbank. mja hoe kom k van dat contract af als ik niks hoor. Ik wil toch snel een nieuw abbo maar dan wil ik toch echt eerst zeker weten dat die oude is afgesloten
Oud 15-08-2006, 11:12
ganralph
ganralph is offline
tja, je hebt het recht om het contract te ontbinden als Vodafone zijn toezeggingen niet nakomt (lees ook even de algemene voorwaarden)
de vraag is natuurlijk in hoeverre de levering van de telefoon stond vastgelegd in het contract. heb je voor een bewuste telefoon getekend, en stond er iets in de kleine lettertjes over vervangende toestellen?

pas op met het storneren van het geld bij de Postbank. als Vodafone je klacht niet accepteert (terecht of onterecht) heb je kans dat ze met incassoprocedures gaan klooien en dat is vooral voor jou een probleem.

contact over dit soort zaken moet je idd altijd via post (of eventueel via e-mail) doen, omdat er dan bewijs is van de communicatie (dat eist Vodafone, maar is voor jou ook handig). hou er rekening mee dat e-mails niet binnen 2 werkdagen worden behandeld. Vodafone hanteert een reactietermijn van 30 dagen bij klachten.
Oud 15-08-2006, 13:28
Tiño
Tiño is offline
die 14,50e kan je zowieso niet even terug laten storten ,helaas.

Verder vind ik dit wel erg slecht van Vodafone,maar denk ik dat je pech hebt als je dat contract hebt getekend enzo.
Oud 15-08-2006, 14:30
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Tiño schreef op 15-08-2006 @ 14:28 :
die 14,50e kan je zowieso niet even terug laten storten ,helaas.

Verder vind ik dit wel erg slecht van Vodafone,maar denk ik dat je pech hebt als je dat contract hebt getekend enzo.
hoezo kan ik geen 14,50 terugstorten.

Ik heb geen pech want ik heb getekend voor één bepaalde telefoon
Oud 15-08-2006, 14:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
remy476 schreef op 15-08-2006 @ 15:30 :
hoezo kan ik geen 14,50 terugstorten.

Ik heb geen pech want ik heb getekend voor één bepaalde telefoon
Dat zou betekenen dat als een bedrijf wél zijn plicht doet jij alsnog het geld terug zou kunnen krijgen. Niet echt handig he?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 15:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-08-2006 @ 15:53 :
Dat zou betekenen dat als een bedrijf wél zijn plicht doet jij alsnog het geld terug zou kunnen krijgen. Niet echt handig he?
automatische incasso's kun je, binnen dertig dagen na afboeking, kosteloos terug laten boeken door je bank.

beste Tino, meestal klopt t wat je zegt, maar hoezo zou de TS zijn geld niet terug kunnen laten storten ? het is immers een incassobetaling, en alle banken storten dat desgevraagd terug.

Beste MeelFriek, de bescherming van de consument wordt hier boven de bescherming van bedrijven gezet. Inderdaad, op die manier kun je heel lullig zijn naar een bedrijf toe. (Maar he, een bedrijf schakelt eerder een incassobureau in dan een particulier).
Oud 15-08-2006, 15:37
remy476
remy476 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-08-2006 @ 15:53 :
zij hebben mij niet gelevert wat ik gevraagd heb dus de aanbieder is in gebreke gebleven.

OT:

K heb net ff 45 minuutjes gebeld en na 4 keer doorverbonden te zijn kreeg ik dit te horen:
Mevrouw: '' Helaas kunnen we uw abbonement niet opzeggen.''

IK:'' dan doe me maar de Samsung E770 die ik besteld had. Deze week thuisgeleverd.''

Zij ''dat is niet moglijk. Hetgene wat wij wel kunnen doe is kijken voor een ander toestel met een ander abbo. ''

Waarop ik antwoorde dat ik dat niet wil. ( want bij de D600 of Z400 dit ik dan zou willen hebben kwam ik op een veel duurder abbo uit, kreeg wel korting maar ik wil mijn huidige abbo houden.)

Zij:'' Ik zal gaan overleggen met een hogere chef om te kijken of uw contract niet opgezegt kan worden. Of dat u de D600 of Z400 kunt krijgen met hetzelfde abbo

Ik: daar had ik dan binnen een dag graag een e-mail van. waarop zei antwoorde dat dat misschien niet zou gaan lukken.

Tot ziens gewenst en opgehangen.

Kwam me pa net binnen en vroeg hij of het gelukt was. Ik uitgelegd blablabla. Hij zo: als je morgen geen e-mail hebt bel ik die vodafone wel ff op en als we dan nog niks fatsoendelijks te horen krijgen dan gaan we naar de rechtsbijstand. Is toch gratis

Laatst gewijzigd op 15-08-2006 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 19:38
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-08-2006 @ 16:00 :

beste Tino, meestal klopt t wat je zegt, maar hoezo zou de TS zijn geld niet terug kunnen laten storten ? het is immers een incassobetaling, en alle banken storten dat desgevraagd terug.

Beste Marcel,
ik moet zeggen dat ik er geen bron bij kan halen, maar ik meen op verschillende topics of verschillende fora soortgelijke verhalen gelezen te hebben. De algemene uitkomst is dan dat de postbank geen geld terughaalt en ook dat een telefooncontract, eenmaal ingegaan ,niet meer herroepen kan worden.

Dessalnietemin zou het zomaar kunnen dat de TS geluk heeft en dat het allemaal zonder slag of stoot wel lukt,maar dat moet ik nog maar zien gebeuren, we houden dit topic in de gaten,

dus, TS , hou ons op de hoogte,wil je ?
Oud 15-08-2006, 22:42
Verwijderd
Je mag je contract ontbinden als je de goederen de afgelopen 7 werkdagen thuis hebt ontvangen. Omdat je het op internet hebt gekocht is er sprake van koop op afstand en mag je volgens die wet zonder opgaaf van redenen de koop ontbinden. Dit betekent dat jij de telefoon en de simkaart terugstuurt en dat zij al het van jou genomen geld terugstorten
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 07:15
Verwijderd
Pas wel op he. Het gaat niet zonder meer om een overeenkomst op afstand die een consumentenkoop is, maar om een overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten. Daar gelden grof gezegd dezelfde bepalingen wel voor, behalve wanneer je als consument al hebt ingestemd met de nakoming van de verplichtingen van de wederpartij. Dat wil voor telefoonabonnementen dus zeggen dat je niet meer kunt ontbinden zodra je al met de telefoon hebt gebeld.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 08:36
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tiño schreef op 15-08-2006 @ 20:38 :
Beste Marcel,
ik moet zeggen dat ik er geen bron bij kan halen, maar ik meen op verschillende topics of verschillende fora soortgelijke verhalen gelezen te hebben. De algemene uitkomst is dan dat de postbank geen geld terughaalt en ook dat een telefooncontract, eenmaal ingegaan ,niet meer herroepen kan worden.

Dessalnietemin zou het zomaar kunnen dat de TS geluk heeft en dat het allemaal zonder slag of stoot wel lukt,maar dat moet ik nog maar zien gebeuren, we houden dit topic in de gaten,

dus, TS , hou ons op de hoogte,wil je ?
Mijn ervaring is dat de postbank niet controleert wat er nou precies teruggeboekt moet worden - stuur ze een mailtje en ze boeken t terug.

een contract kan uiteraard wel ontbonden worden als de aanbieder zich niet aan de voorwaarden houdt (en zich zelf dus niet aan het contract houdt); echter, het zou kunnen dat de voorwaarden van het abbonnement dit toestaan, en dan heeft de TS pech.

overigens heb ik de indruk dat de TS geen contact met zn bank, maar enkel met vodafone, heeft gehad. Vodafone zal geen geld terugstorten, denk ik.
Oud 16-08-2006, 10:47
remy476
remy476 is offline
Ik heb contact gehad met vodafone. Zij zullen het geld terugstorten maar het contract kan volgens hun niet geannuleert worden ( daarom gaat ze met een hogere chef overleggen, want ik vertelde hun dat als zij mij niet de juiste telefoon kunnen leveren het hun fout is en het contract dus ontbonden kan worden).

Ik heb ook al contact met de postbank gehad en mij is verteld dat ik dan een briefje moet inleveren binnen 2 weken. Als ik mijn geld maandag niet terug heb (of nog geen telefoon heb van vodafone heb) laat ik het terugstoren
Oud 16-08-2006, 10:51
ganralph
ganralph is offline
maar eh, dan heb je nog wel een contract lopen, maar daar heb je de eerste maand al niet voor betaald? let even op dat Vodafone het intern ook goed regelt. dat niet de ene persoon jou je geld teruggeeft en dat iemand anders jou alsnog een aanmaning stuurt omdat je niet aan je verplichting voldaan hebt.

dat is het geëikel met telefonische afspraken: je hebt niet zwart-op-wit dat Vodafone jou het geld gaat terug storten, dus heb je volgens mij geen poot om op te staan als jij naar de postbank gaat en Vodafone stuurt jou alsnog naar de incasso.
Oud 16-08-2006, 10:54
remy476
remy476 is offline
Citaat:
ganralph schreef op 16-08-2006 @ 11:51 :
maar eh, dan heb je nog wel een contract lopen, maar daar heb je de eerste maand al niet voor betaald? let even op dat Vodafone het intern ook goed regelt. dat niet de ene persoon jou je geld teruggeeft en dat iemand anders jou alsnog een aanmaning stuurt omdat je niet aan je verplichting voldaan hebt.

dat is het geëikel met telefonische afspraken: je hebt niet zwart-op-wit dat Vodafone jou het geld gaat terug storten, dus heb je volgens mij geen poot om op te staan als jij naar de postbank gaat en Vodafone stuurt jou alsnog naar de incasso.
neej neej ik heb een e-mail dat mijn geld gecrediteerd wordt dus k heb wel een poot om op te staan
Oud 16-08-2006, 11:04
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
remy476 schreef op 16-08-2006 @ 11:54 :
neej neej ik heb een e-mail dat mijn geld gecrediteerd wordt dus k heb wel een poot om op te staan
ah, dat scheelt wel.
Oud 16-08-2006, 14:59
remy476
remy476 is offline
^^ idd, het is nu afwachten tot ik een e-mail krijg van vadafone met wat ze van plan zijn

*vind het kut dat ie nog steeds niet kan bellen en gebeld kan worden*

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 16:10
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 16-08-2006 @ 15:59 :
^^ idd, het is nu afwachten tot ik een e-mail krijg van vadafone met wat ze van plan zijn

*vind het kut dat ie nog steeds niet kan bellen en gebeld kan worden*
Als je de simkaart nog niet gebruikt hebt, hoef je helemaal niet te wachten, maar kan je ze gewoon een brief sturen dat je het contract ontbind, dat dit volgens hen niet kan is dan jammer voor ze.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 11:16
remy476
remy476 is offline
Mensen k heb e-mail gehad. Mijn telefoontje naar vodafone is niet voor niks geweest.

Ik krijg nu onder dezelfde voorwaarden de D600.

Dus met mij bel en sms abbo van 12.50 p/m en gratis D600

Hierop heb ik natuurlijk geantwoord dat ik accoord ga. En heb meteen gevraagd of ze mijn simkaart willen activeren (die ik nog niet geactiveerd had)
Oud 17-08-2006, 12:56
Tiño
Tiño is offline
Okee, dat is mooi, TS!

Liep het toch even anders als wat je helaas vaker hoort/leest..
Oud 17-08-2006, 14:10
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Tiño schreef op 17-08-2006 @ 13:56 :
Okee, dat is mooi, TS!

Liep het toch even anders als wat je helaas vaker hoort/leest..
Idd ik ben ook erg blij met deze uitkomst. Vodafone is goed bezig
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten