Oud 25-08-2006, 15:15
jussme
jussme is offline
wat is de beste manier om dat te doen? bij de tandarts ofzo of kan het ook gewoon thuis, en met welk product of op welke manier? ik laat het het liefst zo veilig mogelijk doen, waarbij mijn tanden zo min mogelijk schade oplopen

alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 15:26
Alizée!
Alizée! is offline
het beste is denk ik bij de tandarts maar ook het duurst
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 15:35
ganralph
ganralph is offline
tja uiteraard is de tandarts of een goede kliniek het beste (qua resultaat en veiligheid).

er bestaan ook tandpasta's die je tanden een beetje witter kunnen maken (meestal een tint of wat). volgens mij zijn deze pasta's gewoon extra grondig tegen koffie-, thee- en nicotineaanslag.

gooi iig nooit bleek of schuurmiddel in je mond! (er zijn mensen die het in hun hoofd halen).

je kunt het beste naar de Etos (of iig een uitgebreide drogist) gaan en op de tandafdeling even kijken of ze een mooi doe-het-zelf-produkt hebben. zo niet, laat je dan voorlichten door de tandarts (het zijn immers wel je tanden die je ongetwijfeld gezond wilt houden).
Oud 25-08-2006, 15:48
Verwijderd
De tandarts kan je hier het beste informatie over geven. Je kan het bij de tandarts zelf laten doen, maar ik geloof dat je ook een product in een bitje daar af kan halen om thuis te bleken. Professioneel bij de tandarts laten bleken is natuurlijk het beste, maar ook het duurst. Vraag gewoon eens bij de tandarts hoeveel het je gaat kosten.

Bleekmiddeltjes van de drogist zijn vaak erg slecht voor je tandvlees en glazuur.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 17:52
Shredder
Shredder is offline
Het gewoon bij de tandarts laten doen, wel even van tevoren informeren hoeveel het gaat kosten e.d.
Het mag dan misschien wel het duurste zijn, maar je hebt wel garantie dat het goed en veilig gebeurd. I.pv. thuis zelf met allerlei middeltjes liggen te pongelen.
Oud 25-08-2006, 21:43
Poepkind
Poepkind is offline
In de consumentengids is een jaar geleden ofzo een onderzoek gedaan naar verschillende middeltjes. Al die middeltjes waren of brak of gewoonweg gevaarlijk.
De tandarts lijkt een veilige optie, maar helaas blijkt dat ook daar nog wel eens gevaarlijke dingen gebeuren. Ze hadden dat helemaal uitgezocht enzo. Hun advies was eigenlijk niet doen, want je weet niet of het goed gaat. En het ging nogal vaak fout.
Oud 25-08-2006, 22:26
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 25-08-2006 @ 22:43 :
In de consumentengids is een jaar geleden ofzo een onderzoek gedaan naar verschillende middeltjes. Al die middeltjes waren of brak of gewoonweg gevaarlijk.
De tandarts lijkt een veilige optie, maar helaas blijkt dat ook daar nog wel eens gevaarlijke dingen gebeuren. Ze hadden dat helemaal uitgezocht enzo. Hun advies was eigenlijk niet doen, want je weet niet of het goed gaat. En het ging nogal vaak fout.
Ja, er is natuurlijk altijd een risico, maar dan kun je het nog het beste door de tandarts laten doen als zelf doen. De tandarts weet tenminste wat ie doet. (hopen we dan maar )
Oud 25-08-2006, 22:47
Dexter_M
Dexter_M is offline
Ik heb het de eerste keer bij de tandarts laten doen.
En de 2de keer bij een kliniek, het kost wel wat maar je hebt ook wat
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:14
steefos
steefos is offline
Mijn tandarts had het aangeraden om het niet meer dan eens in de 10 jaar te doen toch ivm beschadiging ed. Hij vond me ook nog aan de jonge kant, dus heb ervan afgezien.
Ze kunnen trouwens ook bij de tandarts je tanden polijsten, (elke keer als je er komt ) misschien een idee. Daar werden ze iig bij mij ietsje witter van.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 13:36
vosje16
vosje16 is offline
Nu vraag ik mij ook iets af... Als je je tanden witter laat maken bij de tandarts, hoelang blijft dat dan wit?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 13:52
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 26-08-2006 @ 14:36 :
Nu vraag ik mij ook iets af... Als je je tanden witter laat maken bij de tandarts, hoelang blijft dat dan wit?
Vraag ik me ook af.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 14:49
remy476
remy476 is offline
Citaat:
daar zal de tandarts wel een antwoord op weten. Ligt denk ik ook aan je levenspatroon. Drink je veel koffie, rook je enzenz dan zullen ze weer vlugger donker zijn denk ik
Oud 27-08-2006, 10:46
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Ik heb mijn tanden nu een jaar geleden laten bleken en ze zijn nog steeds even wit ondanks mijn rook gewoonte!

Maar ik poets ze wel heel goed! ('s morgens en 's avonds! Eerst met gewone tandenborstel en daarna met Philips Sonicare gedurende 6 minuten per keer)
Oud 28-08-2006, 08:16
Naru
Naru is offline
Citaat:
Apomes schreef op 27-08-2006 @ 11:46 :
Ik heb mijn tanden nu een jaar geleden laten bleken en ze zijn nog steeds even wit ondanks mijn rook gewoonte!

Maar ik poets ze wel heel goed! ('s morgens en 's avonds! Eerst met gewone tandenborstel en daarna met Philips Sonicare gedurende 6 minuten per keer)
Zo lang poetsen is slecht voor je tanden hoor!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 08:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Apomes schreef op 27-08-2006 @ 11:46 :

6 min. met een elek. tandenborstel? Ik zou echt weggetrild worden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 08:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
steefos schreef op 26-08-2006 @ 13:14 :
Mijn tandarts had het aangeraden om het niet meer dan eens in de 10 jaar te doen toch ivm beschadiging ed. Hij vond me ook nog aan de jonge kant, dus heb ervan afgezien.
Ze kunnen trouwens ook bij de tandarts je tanden polijsten, (elke keer als je er komt ) misschien een idee. Daar werden ze iig bij mij ietsje witter van.
yups, dat polijsten werkt prima, worden je tanden ook weer mooi egaal van. (is bij mij gebeurd nadat ik een beugel had, tanden polijsten en de hele rij tanden even lang afgeslepen. Ja, klinkt eng, viel wel mee hoor. )
Oud 28-08-2006, 08:45
Verwijderd
mijn nicht had voor haar huwelijk haar tanden laten bleken, en haar tanden waren ineens witter dan het wit van haar ogen, echt bijna fluoriscerend! Echt jek hoor

(vooral buiten in het zonlicht viel het verschrikkelijk op, binnen (geen lichten aan en eigenlijk weinig direct zonlicht) ging het eigenlijk nog)

Geen idee of ze dat bij de tandarts had laten doen of zelf, maar als mijn tandarts mij dat aandeed zou ik serieus overwegen klacht neer te leggen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 10:11
coopergirl
coopergirl is offline
In de consumentengids stond eens dat in ieder geval de middelen die je vrijverkrijgbaar kunt kopen niet werken. Er mag namelijk aan die producten maar heel minimaal aan bleeksupstantie worden toegevoegd.. Zo weinig dat het eigenlijk helemaal geen effect heeft!
Oud 29-08-2006, 19:01
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-08-2006 @ 11:11 :
Zo weinig dat het eigenlijk helemaal geen effect heeft!
Jah dat ook idd Maar via internet kon je prutjes uit het buitenland bestellen waar wel genoeg werkzame stof in zat. (die waren trouwens levensgevaarlijk)

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten