Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dat houdt wel in, dat moslims veel meer terugvallen op wat wij het oude testament noemen, terwijl christenen meer de neiging zullen hebben om het nieuwe testament als leidraad te zien. En tja, het oude testament is nogal gewelddadig. overigens kun je elke religie en levensovertuiging misbruiken om gewelddadig te worden. en, ook zonder geloof zijn er oorlogen. Persoonlijk vind ik de uitspraken van de paus nodeloos provocerend. Hij bewijst wel een beetje zn eigen gelijk - en dat is de fout van moslims die de paus serieus nemen - maar hij had dit soort dingen beter niet kunnen zeggen.
|||
![]() |
Citaat:
Het aparte is dat moslims zich beledigend voelen en zeggen dat de paus liegt, maar tegelijker tijd bevestigen ze de uitspraken van de paus. Ze laten gelijk geweld zien (kerken in brand, doodsbedreigingen paus, doden van een non enz.) Ze bevestigen dus de uitspraken van de paus om direct daarna geweld te laten zien. Citaat:
Een verschil tussen het christendom en islam is dat bij het christendom vooral de naastenliefde enz. belangrijk is tot tegenstelling bij de islam die geweld wilt gebruiken. Inhoudelijk verschilt de islam en het christendom heel veel. Ze hebben ook overeenkomsen maar dat heb groep wilders met de pvda ook. Het christendom heeft inderdaad in vroegere tijden geweld gebruikt (denk aan kruistochten) maar dit keuren de hedendaagse christenen ook af. Je moet ook niet vergeten dat in de tijd van de kruistochten heel geweldadg was (ridders enz.) Dat was de tijdgeest van die tijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ontopic: Ik vind de uitspraken van de paus niet verstandig. Hij had kunnen bedenken dat hij daar Moslims mee beledigt. Vind het wel dapper van de paus dat hij nog na Turkije durft te gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Joden zien Jezus niet als de Messias, zij verwachten Christus nog. Volgens de Joden moet hij nog geboren worden. Dus al zou hij volgens hen geboren worden zou het Joodse geloof ook christelijk worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Vraag over de paus Penrue | 5 | 19-11-2010 23:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Paus beschouwt homohuwelijk als een gevaar voor de schepping Kitten | 124 | 18-03-2010 19:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Condooms niet oplossing voor aids-probleem' SerieuzeJongen | 58 | 02-04-2009 08:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Woede in de moslimwereld om uitspraken van de paus Verwijderd | 89 | 25-09-2006 15:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 18-09-2006 07:15 |