Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2010, 16:09
Penrue
Penrue is offline
Hoi iedereen, ik ben een presentatie aan het maken over de Paus/Katholieke Kerk en de stelling is: De paus en of hij capabel in zijn werk is of niet.

Ik ben van mening dat hij dat niet is, mocht dat relevant zijn. In ieder geval ik zoek een paar argumenten vóór de paus omdat ik die zelf niet kan vinden/bedenken, ik heb wel een paar tegenargumenten maar wat meer zou altijd fijn zijn natuurlijk.

Een pro die ik heb:
- Hij brengt een grote groep mensen samen

Con's:
- Een eenzijdig leven.
- Hij is wereldvreemd, terwijl hij wel veel macht heeft.
- Dergelijke uitspraken als over het condoom in Afrika.
- Het feit dat hij niet alle priesters die over de scheef zijn gegaan (pedofilie) per direct ontslaat en de Pauselijke Ban geeft.
- Het feit dat hij Richard Williamson voor zijn uitspraak over de Holocaust niet per direct ontslaat.
- Dat een paus niet een plaatsbekleder van Jezus Christus kan zijn omdat hij gekozen wordt en dan niet door Jezus/God himself.

Hulp zou echt tof zijn! Want 6 tegen 1 is nou niet echt eerlijk.

Groeten,
Penrue.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2010, 21:44
T_ID
T_ID is offline
Volgens mij zul je in Nederland geen medestanders van het Vaticaan meer aantreffen, als je protestantse fundamentalisten die theocratie op zich steunen even niet meerekent.

Als je een gebalanceerd betoog wilt hebben moet je waarschijnlijk een ander onderwerp kiezen; op de paus is het nu eenmaal prijsschieten.
Oud 11-11-2010, 22:47
Tazer
Tazer is offline
Even iets heel kort, je stelling is geen stelling.
Dít is een stelling: De paus is niet capabel in zijn werk.

En ja, het is een wat vreemd onderwerp, zie post van T_ID voor tips.
Oud 14-11-2010, 20:26
arPos
arPos is offline
aangezien de paus de vertegenwoordiging van god op aarde is, is hij natuurlijk niet capabel voor zijn werk.

In het gegeven dat hij als voorman van het vaticaan de VN goed aan het lijntje houdt, ja daarin is hij wel capabel.
Oud 16-11-2010, 21:14
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Volgens mij zul je in Nederland geen medestanders van het Vaticaan meer aantreffen, als je protestantse fundamentalisten die theocratie op zich steunen even niet meerekent.
Zou je dit misschien eens wat meer kunnen uitleggen? De laatste keer dat ik keek hadden protestanten nog niks te maken met het Vaticaan. Zoek anders maar op wat er gebeurde op hervormingsdag.
Oud 19-11-2010, 23:27
Verwijderd
De paus is de plaatsbekleder van Petrus, niet van Jezus. Verder heeft of jij het persoonlijk inhoudelijk eens bent met uitspraken van de Paus, weinig te maken met de kwaliteiten van de paus als leider van de katholieke kerk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten