Oud 12-09-2006, 18:44
Verwijderd
Hallo!

Wie heeft nog meer last, van deze huidziekte? En wat doen jullie ertegen?

Ikzelf heb het al sinds jongsafaan, maar veel minder erg dan vroeger. Echter ik heb het ook op mn ellebogen, en dat vind ik, ja niet zo leuk. Ik heb lichttherapie gehad en al zalfjes, en op korte duur werkt et wel, maar als je het daarna niet meer gebruikt komt het weer. Iemand tips of ervaringen?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:50
DDM
DDM is offline
Het lastige met psoriasis is dat het gewoon niet te genezen is. Het enige wat haalbaar is, is een periode van rust. Soms komt er weleens een nieuw middel op de markt en dit geeft gelukkig meestal wel vermindering. Wat voor cremes gebruik je? Steroidcremes of een vitamine D creme?
Oud 12-09-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 12-09-2006 @ 19:50 :
Het lastige met psoriasis is dat het gewoon niet te genezen is. Het enige wat haalbaar is, is een periode van rust. Soms komt er weleens een nieuw middel op de markt en dit geeft gelukkig meestal wel vermindering. Wat voor cremes gebruik je? Steroidcremes of een vitamine D creme?
Ik heb momenteel heel lang geen cremes gebruikt. Maar omdat ik met vechtsport, nu in t shirts zal rondlopen, waar veel armgrepen zijn, is het genant, om het te hebben zegmaar . Mijn cremes weet ik niet, in ieder geval komen ze van de huisarts, en waren namelijke agrresief, kmocht het absoluut niet op mijn gezicht smeren ibjvoorbeeld, hoewel ik er vroeger heel veel last van had op mijn gezicht (nu gelukkig niet meer )
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 00:57
Verwijderd
heb het redelijk hardnekkig (benen, armen, rug, hoofdhuid) en ik doe der niets aan want niets helpt

heb zalfjes gehad ,lichttherapie ,baden in zeezout en zelfs paardenmelk het was allemaal

beste remedie is denk ik der mee leren leven
en als mensen der naar vragen gewoon uitleggen wat het is
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 08:01
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Mijn moeder smeert zich ook heel veel met gewone cremes in, bodybutter en bodymilk en dat soort dingen. Zij heeft het dan ook alleen op haar ellebogen benen en rug. Volgens haar wil de zonnebank ook nog wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 13-09-2006 @ 09:01 :
Mijn moeder smeert zich ook heel veel met gewone cremes in, bodybutter en bodymilk en dat soort dingen. Zij heeft het dan ook alleen op haar ellebogen benen en rug. Volgens haar wil de zonnebank ook nog wel eens helpen.
Oh Body butter en bodymilk hebk ook geprobeerd, maar bij mij wordt het zo rood

@ ~VliereFluiter~ , ik heb ook psoriasis op mijn hoofdhuid, maar als je je eens in de zomer laat kaalscheren, gaat het weg, tenminste bij mij wel (nu is het weer terug, maargoed ik heb ook weer haar op mn kop) en denken mensen datk roos heb ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:45
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb het niet, maar ik had laatst een klant in de winkel. zij wilde graag jodiumzalf (betadinezalf) hebben omdat ze dat tegen de psoriasis gebruikt. weet niet of het helpt...??
Oud 18-09-2006, 10:04
dark princess
dark princess is offline
Ik heb het ook, ook op mijn ellebogen nu weer (sinds een week), het is een hele tijd weggeweest. Anders heb ik het ook altijd op mijn hoofdhuid, maar dat is nog niet terug gekomen...gelukkig!

Ik heb van die zalf en shampoo op basis van zuurstof ofzo ik weet niet hoe het heet, want heb het niet bij me nu. Het komt idd altijd wel weer terug, maar ik ben al blij als het een tijd weggeweest is. De shampoo gebruik ik ook alleen als ik het heb en het is (ik denk) daardoor wel weg gegaan.
Oud 18-09-2006, 17:51
annika1988
annika1988 is offline
Heb het ook heb hiervoor denorex (teershampoo), verder heb ik dermovate creme op vaselinebasis voor plekjes op het lichaam en voor in mijn haar wat ik niet hoef uitwassen heb ik triamcinol/salicyl oplossing (de laatste twee zijn sowieso alleen op dokters/huidarts advies te krijgen geloof ik)

En in perioden van stress wordt het ook veel erger
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 17:53
annika1988
annika1988 is offline
Bij mij helpt het heel erg goed, vooral na wassen met teershampoo voel je gewoon na 2 dagen dat het veel beter is.. en gelukkig zijn het geen hormoonmiddelen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 20:44
George
George is offline
Stress vermijden. Als je het erg extreem hebt en je goed verzekerd bent kan je zelfs bijna gratis twee weken vakantie vieren bij de dode zee, schijnt het. Althans, m'n ma heeft dat aangeboden gekregen. Ze heeft ook gehoord dat er een therapie bestaat waarbij je in een bad met vage visjes kan gaan liggen, waarop die visjes alle schilfers opeten. Klinkt niet echt lekker, maar als het echt hardnekkig is kan het werken.
Oud 18-09-2006, 20:51
Suey
Suey is offline
Ik heb er ook last van, vooral op mijn hoofd en voorhoofd. Ook wat op mijn ellebogen en rug en nek, en het wordt eigenlijk alleen maar meer.

Ik heb ook al vanalles geprobeerd, zalfjes en acupunctuur enzo. Maar niets heeft echt geholpen. Als iemand nog goede tips heeft; graag.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 22:57
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 18-09-2006 @ 21:44 :
Stress vermijden. Als je het erg extreem hebt en je goed verzekerd bent kan je zelfs bijna gratis twee weken vakantie vieren bij de dode zee, schijnt het. Althans, m'n ma heeft dat aangeboden gekregen. Ze heeft ook gehoord dat er een therapie bestaat waarbij je in een bad met vage visjes kan gaan liggen, waarop die visjes alle schilfers opeten. Klinkt niet echt lekker, maar als het echt hardnekkig is kan het werken.
Ja dat van die visjes hebk ook gehoord, maar tlijkt me niets, en kkan de shcilfers erook natuurlijk zelf van afkrabben, maar kzou het zeker proberen, alsk dat kon
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 23:01
Verwijderd
Citaat:
annika1988 schreef op 18-09-2006 @ 18:53 :
en gelukkig zijn het geen hormoonmiddelen
Naja dit is wat ik nu wil. Mijn opa had het ook, maar na een hormoonzalf was het weg en bleef het weg.

Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten