Oud 04-12-2006, 19:16
Psycho_Queen
Psycho_Queen is offline
Hoi ik doe dit jaar mijn GIP over AIDS, ik zou willen weten voor hoeverre AIDS in jullie leefwereld voorkomt en hoe jullie erover denken.
Oud 04-12-2006, 19:17
botulismf
botulismf is offline
Topics over aids eindigen hier doorgaans als volgt:

klik
Oud 04-12-2006, 19:22
Ceespop
Ceespop is offline
dit topic is officieel kut verklaard.

OT: ik vind aids een moeilijk iets, maar het is goed dat er live aid werd gedaan met bob geldof, U2, will smith enz. enz.
en dat er wat aan gedaan wordt dmv inzameling van geld en dat sterren regelmatig er heen gaan om mesen te laten zien dat het er erg aan toegaan. zij gebruiken hun status om hulp bij elkaar te krijgen voor die wereld.
bijvoorbeeld bono; heeft een oprichting gedaan van zijn DATA, en met andere sterren de ONEmen.org. daardoor is al meer hulp binnengekomen en dat is goed, tot dusver beinvloed het mij wel degelijk maar ik doe er niet veel mee eigenlijk.
Oud 04-12-2006, 19:25
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 04-12-2006 @ 20:22 :

OT: ik vind aids een moeilijk iets, maar het is goed dat er live aid werd gedaan met bob geldof, U2, will smith enz. enz.
dat was voor hongersnood , niet voor aids.
het is live aid, niet live aids.
Oud 04-12-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
jøss_1991 schreef op 04-12-2006 @ 20:22 :

en dat er wat aan gedaan wordt dmv inzameling van geld en dat sterren regelmatig er heen gaan om mesen te laten zien dat het er erg aan toegaan. zij gebruiken hun status om hulp bij elkaar te krijgen voor die wereld.
bijvoorbeeld bono; heeft een oprichting gedaan van zijn DATA, en met andere sterren de ONEmen.org. daardoor is al meer hulp binnengekomen en dat is goed, tot dusver beinvloed het mij wel degelijk maar ik doe er niet veel mee eigenlijk.

ik vind bono een beetje de dinand van de wereld.

ik heb verder niks met aids.
Oud 04-12-2006, 19:30
Verwijderd
hahah.

Maar AIDS is klote, meer voorlichting in de eerste plaats, maar ook condooms en aidsremmers naar afrika dus.
Oud 04-12-2006, 20:21
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 04-12-2006 @ 20:30 :

ik vind bono een beetje de dinand van de wereld.

[..]
Haha, hulde.
Oud 04-12-2006, 20:22
Verwijderd
Verder zou het prettig zijn als Bono persoonlijk aids ging inzamelen, zat mensen die d'r graag vanaf willen!
Oud 04-12-2006, 20:34
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 04-12-2006 @ 21:22 :
Verder zou het prettig zijn als Bono persoonlijk aids ging inzamelen, zat mensen die d'r graag vanaf willen!

m'n ouders steunen STOP AIDS NOW, omdat we een foster parents kindje hadden in afrika (je stuurt zo iemand brieven, en soms geld) en van de één op andere dag hoorden we niets meer van hem, en een paar maanden later kregen we bericht dat hij overleden was aan aids

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 20:47.
Oud 04-12-2006, 20:37
Verwijderd
Vroeger op de basisschool was de grap altijd van: "ZEG EENS IN HET ENGELS 'IK HEB ACHTEN' DAT IS LEUK LOLZ!!11"
Oud 04-12-2006, 20:44
Broeder
Broeder is offline
Ik zei altijd "zeg eens 'acht' in het Japans!!1!", maar dat grapje kwam eigenlijk uit de brievenbus van de Donald Duck.
Oud 04-12-2006, 20:52
reno
reno is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 04-12-2006 @ 20:30 :
hahah.

Maar AIDS is klote, meer voorlichting in de eerste plaats, maar ook condooms en aidsremmers naar afrika dus.
Condooms weigeren ze vaak te gebruiken.
Oud 04-12-2006, 20:54
Verwijderd
De boefjes.
Oud 04-12-2006, 20:55
Carn
Carn is offline
Jarred has Aides!
Oud 04-12-2006, 20:58
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 04-12-2006 @ 21:22 :
hulde!
Oud 04-12-2006, 21:00
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Citaat:
Carn schreef op 04-12-2006 @ 21:55 :
Jarred has Aides!
the aides for everyone foundation
Oud 04-12-2006, 21:06
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Ufke schreef op 04-12-2006 @ 21:37 :
Vroeger op de basisschool was de grap altijd van: "ZEG EENS IN HET ENGELS 'IK HEB ACHTEN' DAT IS LEUK LOLZ!!11"

Oud 04-12-2006, 21:07
Carn
Carn is offline
ik vind Aids een beetje overrated; vrij redelijk te bevechten mits een paar instanties niet lopen te kutten.
Oud 04-12-2006, 21:23
Blenderhead
Blenderhead is offline
De paus voor z'n flikker schieten is het minste wat we kunnen doen
Oud 04-12-2006, 21:24
Carn
Carn is offline
nou, ik las ergens iets dat de beste man misschien condooms "toch geen slecht idee" vond. Antieke SSer dat het is.
Oud 05-12-2006, 00:22
Al Murphy
Al Murphy is offline
AIDS is altijd een ver-van-mij-bed-show geweest. Terecht of niet terecht, maar ik zie het vooral als een (groot) probleem van de homobeweging van 10 à 15 jaar geleden, en Afrika op dit moment.

Zelf heb ik nooit iemand gekend die AIDS heeft, of HIV-besmet is. Op die manier heeft het ook geen gezicht voor mij, en lijkt me de kans nogal onbestaande dat ik er ooit mee besmet zal geraken.

Verder denk ik bij AIDS nog steeds vooral aan Neil Young en Bruce Springsteen en niet aan Bono... En ik zou nog steeds niet naar Philadelphia kunnen kijken zonder natte ogen en kippenvel.
Oud 05-12-2006, 07:39
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
reno schreef op 04-12-2006 @ 21:52 :
Condooms weigeren ze vaak te gebruiken.
Wat een onin, zou jij condooms gebruiken als ze gewoonweg niet beschikbaar zijn? Het is geen onwil van de lokale bevolking om condooms te gebruiken, maar die dingen zijn nu eenmaal niet beschikbaar voor het overgrote deel. Daarnaast kan de helft van de Nederlandse bevolking je niet eens vertellen wat nu precies risicovolle handelingen zijn m.b.t. geïnfecteerd raken met HIV, laat staan de bevolkingsgroepen die er het hardst door getroffen worden (zuidelijk Afrika en delen van Azië).
Oud 05-12-2006, 08:42
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 05-12-2006 @ 08:39 :
Wat een onin, zou jij condooms gebruiken als ze gewoonweg niet beschikbaar zijn? Het is geen onwil van de lokale bevolking om condooms te gebruiken, maar die dingen zijn nu eenmaal niet beschikbaar voor het overgrote deel. Daarnaast kan de helft van de Nederlandse bevolking je niet eens vertellen wat nu precies risicovolle handelingen zijn m.b.t. geïnfecteerd raken met HIV, laat staan de bevolkingsgroepen die er het hardst door getroffen worden (zuidelijk Afrika en delen van Azië).
Gedeeltelijk met je eens, maar familie van me uit Zimbabwe, Zuid-Afrika en Liberia bevestigt toch echt de verhalen die de ronde doen over het weigeren van het gebruik van condooms. Dit vanwege geloofsovertuigingen(zowel Christelijk als alternatief) en macho-gedrag van de mannelijke bevolking.
Oud 05-12-2006, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 05-12-2006 @ 01:22 :
AIDS is altijd een ver-van-mij-bed-show geweest.
En ik hoop dat zo te houden.
Oud 05-12-2006, 09:32
innogen
innogen is offline
Als je echt een serieuze discussie wilt over AIDS kan je dat beter ergens anders posten dan hier.
Op lichaam en gezondheid bijvoorbeeld.
Misschien met wat meer uitgebreide vragen, dan alleen hoe men erover denkt.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten