Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk zelf dat ik toch liever geliefd zou zijn dan gehaat. Hoe erg is het om niet jezelf te zijn? Om bijvoorbeeld dingen te ondernemen die je niet zo heel boeiend vind? Ik weet dat eigenlijk niet zo goed, omdat ik sinds m'n 16e toch het idee heb dat ik echt zo'n beetje mezelf ben. En sindsdien kan het me ook minder schelen wat anderen van me denken. Ik heb een beetje een take it or leave it houding, t.a.v. mensen: vind je me niet leuk, nou dan niet, babye. Ik moet hiermee wel een beetje opletten in bijv. werksituaties, omdat je het dan toch moet doen met de collega's die je hebt, dus dan moet je je een beetje inhouden/aanpassen, vind ik.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, ik zal de vraag zo opvatten als ie is bedoelt. (even buiten beschouwing laten dat de keuze om je "anders" voor te doen uit jezelf komt). De keuze is moeilijk. Ik ben iemand die niet door iedereen geliefd is. Van de buitenkant zie ik eruit als een studiebol, een stille, een grijs muisje. Ik word vaak als een saai persoon gezien op school, maar als mensen me beter leren kennen komen ze erachter dat ik ook een andere kant heb. Bovendien ben ik meestal wel lief ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel, je liegt altijd over alles en doet je altijd voor met een andere emotie dan je hebt. Dan is dat hoe je bent. Dan ben je dus jezelf door over alles te liegen. Minder extreem voorbeeld: stel, je bent eerder beleefd dan bot. Dan betekent dat, dat je niet altijd zegt wat je denkt. Maar dat betekent nog niet, dat je 'jezelf' niet bent; immers, je bént een beleefd persoon, en daar handel je slechts naar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zijn dit de opties? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je jezelf niet kan zijn, is dat namelijk uitermate frustrerend op den duur. In dat opzicht kun je beter jezelf zijn en als anderen je niet mogen is dat maar jammer. In onze huidige samenleving kan je echter niet goed overleven met dit devies. Een gematigde conformistische houding reikt wat dat betreft veel verder. Oftewel: pas je met mate aan en zorg ervoor dat je nog genoeg ruimte hebt om ook jezelf te zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|