Oud 25-06-2002, 01:52
ick
ick is offline
via via heb ik iemand gevonden waar ik 'n scooter-race team mee ga opstarten, sponsor is zeer waarschijnlijk al gevonden (chello! arrows replica bouweee! ) maar wat word de setup?

gaat om Zip SP 2001

eisen: 14mm (opgeboorde 12?) carb, luchtgekoeld, moet op euro 95 rijden, en de uitlaat mag om een of andere reden niet achter 't achterwiel uitsteken...

tjah, geen 70cc meer voor mij, en NEE deze scoot is NIET voor openbare weg geschikt, licht enzow MOET deruit van de SOBW (racebond)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2002, 11:57
Refro
Refro is offline
Fantastische post man maar wat is je vraag?
Oud 28-06-2002, 08:06
ick
ick is offline
Citaat:
Refro schreef:
Fantastische post man maar wat is je vraag?
missjien lezen? wat word de setup van me racer?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 09:13
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Duidelijk alles EVO, Polini EVO 50 tuned, EVO uitlaat, ik bedoel: Het kabaal wat ie maakt maakt toch niet uit. En uit een EVO haal je gewoon het meeste vermogen, ook al maakt hij veel kabaal en word hij heet. EVO is alleen niet het meest goedkope wat je kunt krijgen.

Ik zou gewoon een hele EVO set kopen als ik jouw was. En benzineverbruik maakt dat nog wat uit? Anders douw je d'r gewoon een grote carb. in.

En Zip is trouwens wel een master scooter om mee te racen, die hebben sowieso al veel races gewonnen.
Oud 28-06-2002, 14:00
razkal
razkal is offline
Dus je wil een scooter race-team op gaan starten terwijl je niet eens weet hoe je het beste je scoot op kan voeren. Beetje dom imo.
Oud 29-06-2002, 13:26
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Duidelijk alles EVO, Polini EVO 50 tuned, EVO uitlaat, ik bedoel: Het kabaal wat ie maakt maakt toch niet uit. En uit een EVO haal je gewoon het meeste vermogen, ook al maakt hij veel kabaal en word hij heet. EVO is alleen niet het meest goedkope wat je kunt krijgen.

Ik zou gewoon een hele EVO set kopen als ik jouw was. En benzineverbruik maakt dat nog wat uit? Anders douw je d'r gewoon een grote carb. in.

En Zip is trouwens wel een master scooter om mee te racen, die hebben sowieso al veel races gewonnen.
ik moet kleinere carbu... 14mm... meer mag je niet (standaardklasse) nu heb ik 17,5
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 13:27
ick
ick is offline
Citaat:
razkal schreef:
Dus je wil een scooter race-team op gaan starten terwijl je niet eens weet hoe je het beste je scoot op kan voeren. Beetje dom imo.
tulijk kan ik opvoeren, maar misschien komen anderen met leuke suggesties die ik mezelf niet zosnel zou bedenken....

evo 50 tuned heerscht wel volgens mij

enne, als 't lukt met chello maken de centen niet meer uit
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 23:34
Genesis
Genesis is offline
je moet even goed na kijken wat voor eisen er aan de cilinder worden gesteld.. Moet dat de standaard cilinder zijn? (cilinderinhoud kleiner dan 50CC) of mag dat bijvoorbeeld ook een 50EVO zijn.. Wezenlijk detail voor de setup imho.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 23:21
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
je moet even goed na kijken wat voor eisen er aan de cilinder worden gesteld.. Moet dat de standaard cilinder zijn? (cilinderinhoud kleiner dan 50CC) of mag dat bijvoorbeeld ook een 50EVO zijn.. Wezenlijk detail voor de setup imho.

Genesis
keuze van cylinder is vrij, enkel max. 50cc
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:02
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
ick schreef:
via via heb ik iemand gevonden waar ik 'n scooter-race team mee ga opstarten, sponsor is zeer waarschijnlijk al gevonden
vet
wil ik ook wel
alleen ik weet nix van hoe je zo'n scoot moet opvoeren etc.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:

vet
wil ik ook wel
alleen ik weet nix van hoe je zo'n scoot moet opvoeren etc.
doe m'n broer wel voor je..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:41
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

mooi nu nog 'n leuke sponsor

ick hoe hebbe jullie dat geregeld?? contract etc.??
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 22:23
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

je broer heeft tenslotte ook al eens gezien hoe ie een andere uitlaat moest monteren
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 00:04
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
ick schreef:

tulijk kan ik opvoeren, maar misschien komen anderen met leuke suggesties die ik mezelf niet zosnel zou bedenken....

evo 50 tuned heerscht wel volgens mij

enne, als 't lukt met chello maken de centen niet meer uit
Ten eerste zeer dom om te beginnen als organisatie met een toch wel een onervaren persoon. Het lijkt mij dat je totaal nog niet voorbereid bent, dus ik zou meer ervaring opdoen op het circuit want er zitten genoeg snelle jongens tussen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 07:03
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Genesis schreef:

je broer heeft tenslotte ook al eens gezien hoe ie een andere uitlaat moest monteren
snap ik niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:03
shooter
shooter is offline
stop maar met je racedroom, dit wordt niets!
- geen ervaring
- geen kennis
- geen tuner en geen monteur
en volgens mij heb je er ook geen enkel idee van hoeveel geld het kost, het is voor de meeste mensen onbetaalbaar.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Genesis schreef:

eehhh ja ???
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 23:44
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
SuperS schreef:

snap ik niet helemaal
waar ik op doelde is dat meneer misschien een leuke opgevoerde scooter heeft, maar dat dat heel iets anders is dan professioneel tunen. Bovendien: ga er niet vanuit dat je dan vervolgens een tijd probleemloos kunt rijden, iemand die er verstand van heeft in je buurt is een must.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 23:49
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
shooter schreef:
- geen ervaring
- geen kennis
en volgens mij heb je er ook geen enkel idee van hoeveel geld het kost, het is voor de meeste mensen onbetaalbaar.
Als je het een en ander zelf kunt doen, je de juiste contacten hebt bij bijvoorbeeld dealers, sloperijen en eventueel groothandels, is het te doen. Realiseer je dan daarbij ook dat je racen niet alleen doet, maar in teamverband.

Overigens heb je aan 1 enkele sponsor waarschijnlijk niet genoeg, en voor meer sponsoren zul je je eerst moeten bewijzen. Realiseer je dat zo'n start daarom moeilijk is.

Het is te doen, maar overdenk dit wel goed, voordat je veel geld verspild

Wacht tot je je rijbewijs hebt en doe aan autocross. dat doe ik ook, en das op zich voor de standaardklasse waarschijnlijk zelfs goedkoper.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 03:36
ick
ick is offline
Citaat:
shooter schreef:
- geen ervaring
- geen kennis
ervaring? krijg je vanzelf
kennis moet je delen, om 't vermenigvuldigd toe te kunnen passen, vandaar deze topic, misschien komt iemand met idee-en waar ik zelf nooit op zou kommen
geen tuner? heb de std. cyl van me snborfiets al aangepast hoor, geen monteur? -> dream on
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 03:39
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:

viel me net op... topklasse is allemaal zip wat der rijd... tjah dan wint der altijd wel 'n Zip he? maar 't zal niet zomaar zijn dat topklasse alleen maar zipjes zijn
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 03:42
ick
ick is offline
Citaat:
SuperS schreef:

mooi nu nog 'n leuke sponsor

ick hoe hebbe jullie dat geregeld?? contract etc.??
op 't moment niet meer.... eentje haakt af, andere heeft niet de middellen om te sponsoren, maar die sponsorren wij in feite (is echt 'n schat van 'n meid die derachter zit, doen we gewoon dus, in ruil voor petjes en shirrtjes van de site reclame maken) en die ander.. druk in besprekingen... ze willen enkel steeds minder sponsorren :@
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 20:06
shooter
shooter is offline
Citaat:
ick schreef:

ervaring? krijg je vanzelf
kennis moet je delen, om 't vermenigvuldigd toe te kunnen passen, vandaar deze topic, misschien komt iemand met idee-en waar ik zelf nooit op zou kommen
geen tuner? heb de std. cyl van me snborfiets al aangepast hoor, geen monteur? -> dream on
je weet echt veel te weinig om hier mee te gaan beginnen. haha, laat me niet lachen, tunen van zijn std. snorfiets cilinder, sorry hoor, maar een evo zit iets anders in elkaar! wat heb je er trouwens aan aangepast? en in je eentje redt je het echt niet hoor, je moet een monteur hebben, helemaal gezien jou magere kennis van zaken. en weet je bv. al wat een racepak kost? je heb er geen idee van!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:33
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
shooter schreef:

je weet echt veel te weinig om hier mee te gaan beginnen. haha, laat me niet lachen, tunen van zijn std. snorfiets cilinder, sorry hoor, maar een evo zit iets anders in elkaar! wat heb je er trouwens aan aangepast? en in je eentje redt je het echt niet hoor, je moet een monteur hebben, helemaal gezien jou magere kennis van zaken. en weet je bv. al wat een racepak kost? je heb er geen idee van!
wat ben jij 'n zeikerd zeg laat die jongen toch gewoon doen wat hij wil.... wat boeit jou dat nou.... ik vind 't tof van hem dat hij 't doet en 'k vind dat jij je wafelijzer dicht moet houden
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 05:46
ick
ick is offline
Citaat:
shooter schreef:

gast... hgoe the fuck ken jij beoordelen wat ik van zaken af weet? tunen van std. snorfiets cylinder jah, spoelers vergroot en op normale timing gebracht, en me uitlaatpoort vergroot en beter getimed, nieuwe beveltjes derin, loopt als 'n trein, 15 km winst, en harder trekken

evo zit nix anders in mekaar, evo heb enkel andere vorm uitlaatpoort, nou moeilijk hoor! echt zeker weten! maar voor tunen hjeb ik al iemand gevonden, me teammaatje

en hoezo heb ik 'bn monteur nodig? lieverd, ik ben al ruim 'n jaar met scoots/brommers bezig, 't enige wat ik nog nooit gedaan heb is circlipjes in 't carter schieten, voor de rest alles.... 't repareren gaat misschien niet zo snel als bij 'n proff, maar heelblijven doet 't zeker wel

enne racepak heb ik al gehaald, 899 euro's, nu nog zoeken naar helm en racelaarzen (samen hoop ik voor 550 - 600 klaar te zijn dermee)

IK VRAAG SIMPELWEG SUGGESTIES VOOR WAT IK DERONDER KAN LEGGEN, MISSCHIEN KOMEN JULLIE MET DINGEN WAAR IK NIET AAN GEDACHT HEB, IS DIE VRAAG ZO FU*KING MOERLIJK?

sry, maar van ditsoort nutteloos n00bstyle geflame word ik kotsmisselijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2002, 05:47
ick
ick is offline
>offtopic< vraag me af of shoter nog durft te reply-en
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic: