Oud 17-05-2007, 20:53
Broeder
Broeder is offline
Van de week heb ik mijn externe geheugen (Maxtor) per ongeluk laten vallen. Niet van enorme hoogte en alleen van het plastic steuntje eronder is wat afgebroken, maar bepaalde mappen worden nu als zijnde leeg weergegeven (ook als ik er nu nog nieuwe bestanden naartoe verplaats) en het geheel werkt sowieso enorm langzaam. Als iemand weet of hier nog wat aan te doen is zou dat wel tof zijn
Oud 17-05-2007, 21:00
]{ing
]{ing is offline
Mja groot kans dat je hdd fysieke schade heeft opgelopen door die val. En zodoende bad sectors heeft opgelopen (verklaart het niet kunnen schrijven naar de disk..) Als je de hdd in een pc of iig direct aan je moederbord kon hangen kon je nu een SMART test draaien en checken of ie slechte waarden teruggeeft.

'Unfortunately, the controllers of USB hard drives do not support S.M.A.R.T. commands so it is impossible to determine the state of health for such disks.'

Gezien dat je al aan de behuizing ziet dat ie gevallen is is garantie bij Maxtor wsl niet geldig. Een oplossing is dus om dat ding eruit te (laten) schroeven.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 21:28
Broeder
Broeder is offline
Nou ja, het ding landde op die plastic steun, dus het apparaat zelf is niet heel hard gevallen. Overschrijven van computer naar extern geheugen gaat ook wel. Alleen bij één grote map krijg je de inhoud niet te zien als je er op klikt en het zou nogal vervelend zijn als ik dat kwijt ben. De rest kan ik nog wel gewoon gebruiken, alleen het duurt alleen een stuk langer voor mappen geopend zijn.

Ik ken wel iemand waar ik dat ding naartoe zou kunnen brengen eventueel, alleen dan ben ik het ding waarschijnlijk een behoorlijke tijd kwijt en als het even kan doe ik dat liever niet.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten