Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En waarom moet het graf bezocht worden?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast staat ook de profeet (vzmh) staat de moslims toe om smeekbedes te verrichten voor de overledene, dit is gebaseerd op de hadith van de profeet, overgeleverd door Abou Hoerayra dat de profeet (vzmh) gezegd heeft :" Wanneer de mens sterft houden zijn beloningen voor zijn daden op, behalve bij in de volgende drie gevallen: een onophoudelijke liefdadigheid, achtergelaten kennis die voor mensen nuttig zal zijn en een oprechte kind die smeekbede voor hem doet ."(Overgeleverd door Tirmidhi) Dit geeft antwoord denk ik ook op de vraag van Il Organista. Er is ook een overlevering (niet bij de hand) waarin de profeet (vzmh) verhaalt dat de positie van een overledene verbetert en zich dan afvraagt waarom. Hij zal dan te horen krijgen dat deze of deze voor hem heeft gebeden. Dit geldt alleen voor mensen van het Paradijs. Zul je je afvragen maar de hemel is toch de hemel? Hoe verbetert de positie van een persoon zich? Er zijn verschillende gradaties en niveaus in het Paradijs en door bijv. smeekgebeden te doen voor je overleden ouders kun je hun positie verbeteren. Deze gebden hoef je perse te verrichten bij het graf. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
In ieder geval, wat is bidden? God vragen om een gunst, in de breedste zin van het woord. Hem bidden om een of andere zonde te vergeven die je van de dode weet, of bidden de dode te laten weten dat zus of zo, of gewoon dat je nog aan die persoon denkt, wat is daar mis mee/onbegrijpelijk aan? verder had je misschien even het stukje dat precies boven je staat moeten lezen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Vergiffenis moet je zèlf vragen, of in ieder geval spijt betuigen. Wederom rijst dan de vraag; "als het kalf al verdronken is, waarom de put nog dempen?" Het enige wat ik kan bedenken is bewustzijn: "voor hem is het te laat, maar ik kan mijn leven nog beteren" (en het geloof afzweren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Affijn, wat TS beschrijft ben ik gelukkig niet tegengekomen (tenzij het graven betrof die door armoede of het ontbreken van de gemeenschap verlaten is geraakt) en ben alleen nette begraafplaatsen tegengekomen. Misschien had je net "pech"?
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||