|
|
Bekijk resultaten poll: Heb je ooit met Jeugdzorg te maken gehad? | |||
Nee. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 50.00% |
Ja, op een positieve manier. |
2 | 5.26% |
Ja, maar op een negatieve manier. |
11 | 28.95% |
Ja, zowel positief als negatief. |
4 | 10.53% |
Anders... |
2 | 5.26% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
*(maar in dat geval wil ik eerst zien of dit topic druk bezocht wordt).
|
Verwijderd
|
Ik ga niet opsommen waarvoor ik heen ben geweest, maar mijn ervaringen zijn niet echt positief. Ik ben overigens alleen naar bepaalde 'cursussen' en 'gesprekken' geweest in bepaalde periode's van mijn leven, verder functioneer ik prima.
![]() Overigens heb ik het verhaal een beetje vaag gehouden omdat ik geen zin heb om het verhaal gedetallieert neer te zetten. - Diagnose stellen aan de hand van een paar gesprekken met de ouders, feiten 'bijmaken' en de persoon zelf 2x 10 minuten gezien te hebben. Ik merk sowieso wel dat psychiaters vaak vol en overtuigt zijn van hun eigen gelijk. Psychiaters zouden best mogen weten wat zo'n diagnose voor gevolgen heeft voor hun clienten en daar zorgvuldiger mee omgaan. - Behandelingen die ineffectief zijn en niet aansluiten op de persoon. Serieus, als ze een beetje opgelet hadden zou ze weten dat ik als 8/9 jarige allang wist dat je niet met de rug tegen elkaar moet gaan praten. De behandelmethode's zijn vaak ontzettend achterhaalt (maar dat komt dus ook via de diagnose). - De neiging om extreem gauw naar medicijnen te grijpen in plaats van de klachten zelf te behandelen of te onderzoeken, een zekere vorm van gemakszucht. - Veelal langs elkaar heen werken, elkaar niet op de hoogte houden van de situatie of documenten vergeten te versturen / mee te nemen waardoor een sessie verloren gaat. Er zijn ook wel een aantal positieve mensen waarmee ik ben omgegaan, maar de meesten waren onzettend negatief en soms destructief naar mijn mening, veelal gewoon uit pure gemakszucht en overtuiging van hun eigen gelijk. |
![]() |
|
Slecht communiceren. Verkeerde mensen worden gebeld, uitstellen van afspraken en wachtlijst
Alles moet overlegd worden en vergaderd in een heel team met mensen die de persoon helemaal niet kennen waardoor de persoon weg valt en er enkel feiten over blijven. Je kunt ze vanalles wijs maken als je het maar goed speelt En toch bieden ze ook zeker goede hulp en goede programma's zodra ze zijn opgestart
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jeugdzorg neemt het teveel op voor het kind... Fantôme | 12 | 07-03-2005 16:58 | |
Psychologie |
van jeugdzorg naar ggz?? ilse | 8 | 13-11-2004 15:19 | |
Werk, Geld & Recht |
jeugdzorg... Dreamzilla | 11 | 29-04-2004 03:31 | |
Psychologie |
Jeugdzorg luidt noodklok Droomvlucht | 26 | 27-04-2004 17:17 | |
Psychologie |
stichting jeugdzorg halve gare | 23 | 12-04-2002 13:51 | |
Psychologie |
vertrouwingspersoon...jeugdzorg... god is a lie | 3 | 28-02-2002 18:03 |