Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2002, 17:39
halve gare
halve gare is offline
ik ben al enkele maanden ziek, eerst was het pfeiffer maar omdat er geen vooruit gang in zit denkt de dokter dat ik nu beter contact opkan nemen met een pshygoloog om met iemand professioneel te werken aan het beter worden.
nu heb ik een telefoon nummer gekregen van de jeugdzorg,

nu is mijn vraag zijn er meer mensen die via de jeugdzorg hulp hebben of hebben mensen betere instansies voor mij...

(ik ben trouwens bij 18 val ik dan nog onder de doel groep van jeugdzorg?)
Oud 04-04-2002, 17:59
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
halve gare schreef:
ik ben al enkele maanden ziek, eerst was het pfeiffer maar omdat er geen vooruit gang in zit denkt de dokter dat ik nu beter contact opkan nemen met een pshygoloog om met iemand professioneel te werken aan het beter worden.
nu heb ik een telefoon nummer gekregen van de jeugdzorg,

nu is mijn vraag zijn er meer mensen die via de jeugdzorg hulp hebben of hebben mensen betere instansies voor mij...

(ik ben trouwens bij 18 val ik dan nog onder de doel groep van jeugdzorg?)
ja, jeugdzorg. helpt niet echt, tot nu toe. heb er geen hekel aan ofzo hoor. ik was tijdje geleden , maar ben er nu weer bovenop, wat het eigenlijk overbodig maakt om daar heen te gaan. ook omdat ze daar dingen willen veranderen waarvan ik gewoon wéét dat ze niet zullen en kunnen veranderen.
Oud 04-04-2002, 18:25
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

ja, jeugdzorg. helpt niet echt, tot nu toe.
Ligt dat niet meer aan jou en misschien aan de persoon van jeugdzorg waar jij mee te doen had? Zoals jij het brengt lijkt het net een feit dat het niet helpt, maar zo zul je het niet bedoelt hebben, denk ik.
Oud 04-04-2002, 19:56
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Juliah schreef:

Ligt dat niet meer aan jou en misschien aan de persoon van jeugdzorg waar jij mee te doen had? Zoals jij het brengt lijkt het net een feit dat het niet helpt, maar zo zul je het niet bedoelt hebben, denk ik.
nee, bedoel ik niet zo, daarom zette ik er ook 'tot nu toe' achter, omdat ik nu natuurlijk (nog) niet weet hoe het verder gaat.

en ja, het zal wel aan mij liggen, want zoals ik al zei ben ik nou zo ongeveer uit mijn *uhm* 'dip' of hoe je het wilt noemen. het gaat nou echt stukken beter met mij en ik heb het eigenlijk al niet meer nodig. maar omdat dat mens van jeugdzorg heeft besloten dat er dingen veranderd moeten worden (dingen die ik inmiddels al heb 'geaccepteerd', die toch niet zullen veranderen), daarom moet ik telkens terug komen.

ik vond het iig wel fijn dat ze me de opdracht gaf om elke dag positieve en negatieve dingen op een rijtje te zetten. dat heb ik ook hier op het forum gepost, als soort van tip.
Oud 05-04-2002, 11:47
halve gare
halve gare is offline
nog een vraagje weet iemand of als je particulier verzekerd bent of je dan wat vergoed krijgt?

mijn ouders zijn hier benieuwd naar.
Oud 05-04-2002, 12:05
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
halve gare schreef:
nog een vraagje weet iemand of als je particulier verzekerd bent of je dan wat vergoed krijgt?

Jeugdzorg moet je toch niet voor betalen??
Dus dan krijg je er ook geen vergoeding voor lijkt me?

Ik persoonlijk heb hele slechte ervaringen met jeugdzorg,nou dat kwam eigenlijk meer door de mensen zelf.
Ik had op dat moment heel veel problemen thuis,was al een aantal keer weggelopen,ging best slecht,dus toen kwam ik daar om via hun misschien op begeleid kamers te komen.
Maar nee ik was geen "noodgeval" en ik kon maar beter naar het RIAGG gaan volgens hun.
Ze hadden t ook geflikt om m'n moeder erbij te halen terwijl ik 'tig keer had gezegd dat ik dat niet wou.
Tot het gevolg dat we voor hun neus een knallende ruzie kregen waarbij ze gewoon tussen ons moesten komen voordat het echt uit de hand liep.
En nog steeds begonnen ze over 't RIAGG te zeiken,toen ben ik gewoon weggelopen,naar een kennis gegaan,daar een paar uur gebleven,en vervolgens stonden ze(=m'n moeder en oom) met politie en al voor de deur om me weg te slepen daar,nou bla bla bla nog n heel verhaal.
Daarna nog 'n keer met m'n vader geweest,ik irriteerde me kapot aan die mensen hoe kleinerend ze over me praatten,en ze begonnen WEER over het RIAGG nou toen was ik 't zat en ben nooit meer terug gegaan.
Kreeg laatst nog een brief van hun,dat ze zich zorgen maakten over mijn situatie,yeah right,hadden ze eerder mee moeten wezen,maar goed mijn ervaring met Jeugdzorg is dus niet zo goed,maar dat lag denk ik grotendeels aan de mensen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 21:59
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
halve gare schreef:

hoef je niet voor te betalen.

en celesta, ik heb dat gehad bij mijn vertrouwenspersoon op school... die ging achter mijn rug om afspraken maken voor mij bij jeugdzorg, terwijl ik écht duidelijk had gezegd dat ik dat NIET wou. toen ik boos op hem werd en zei dat ik dat dus echt niet wou, zei hij dat hij trots op me was dat ik aan de bel had getrokken fuck hem... bahbah.
Oud 05-04-2002, 22:03
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

en celesta, ik heb dat gehad bij mijn vertrouwenspersoon op school... die ging achter mijn rug om afspraken maken voor mij bij jeugdzorg, terwijl ik écht duidelijk had gezegd dat ik dat NIET wou. toen ik boos op hem werd en zei dat ik dat dus echt niet wou, zei hij dat hij trots op me was dat ik aan de bel had getrokken fuck hem... bahbah.
Ja ik kreeg ineens formulieren ( ) wat ik moest invullen zodat ze dingen konden aanvragen bij het RIAGG enzo,erg vaag.
Stellertje neppers zijn het soms ook.
Ook toen ik m'n 1e afspraak had bij de Jeugdzorg,ik had van tevoren gebeld en gezegd dat ik m'n moeder er niet bij wou,ze hadden beloofd dat ze er niet bij zou zijn,en ik kom daar en wie zit daar?Juist,m'n moeder.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 10:56
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Ja ik kreeg ineens formulieren ( ) wat ik moest invullen zodat ze dingen konden aanvragen bij het RIAGG enzo,erg vaag.
Stellertje neppers zijn het soms ook.
Ook toen ik m'n 1e afspraak had bij de Jeugdzorg,ik had van tevoren gebeld en gezegd dat ik m'n moeder er niet bij wou,ze hadden beloofd dat ze er niet bij zou zijn,en ik kom daar en wie zit daar?Juist,m'n moeder.
bij mij had ik vrijdag's nog tegen die vertrouwenspersoon gezegd dat ik NIET naar jeugdzorg wou, en toen hoorde ik zondagavond van mijn moeder dat ik maandagochtend om 10 uur bij jeugdzorg moest zijn. jeej, feest. die vertrouwenspersoon bleek dus ook al vrijdagavond gebeld te hebben, maar nee, dat zegt ze dan niet meteen, zodat ik nog af kon bellen...

en ik zou een gesprek gaan hebben met de vertrouwenspersoon, mijn moeder, mijn vader en ik. als 1 van de 4 er niet bij kon zijn wou ik het niet. zegt mijn moeder opeens op een vrijdagochtend dat ze om half 3 een afspraak heeft met de vertrouwenspersoon... alleen. ik mocht er niet bij zijn.

jippie!
Oud 08-04-2002, 14:03
AgainstTheGrain
AgainstTheGrain is offline
Zijn steletje naaiers de mensen van Jeugdzorg/riagg/Coj/maatschappelijk werk..Heb tot nu toe alleen maar gezeik gehad met die mensen.. En elke keer merk je weer dat je ze niet kan vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:33
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:
Zijn steletje naaiers de mensen van Jeugdzorg/riagg/Coj/maatschappelijk werk..Heb tot nu toe alleen maar gezeik gehad met die mensen.. En elke keer merk je weer dat je ze niet kan vertrouwen
achjach, vast niet allemaal. mijn vriend heeft ook meedere keren met een maatschappelijk werker gepraat en dat beviel hem juist heel erg goed. nu heeft hij het niet meer nodig, maar het was dus wel heel positief voor hem.
Oud 08-04-2002, 15:55
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:
Yup,tenminste die ervaringen heb ik ook.
Er zullen vast wel mensen zijn die wel goed hun werk doen,en die wel te vertrouwen zijn,maar ik heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen ermee
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:15
Missy_shy
Missy_shy is offline
Ik ben ook bij vanalles en nog wat geweest...alles was klote...vooral het Riagg

nu zit ik bij stichting jutter (de Jutter ) En dit helpt gewelding! Je komt dan in een groep terecht met ong 8 jongeren die ook allemaal met problemen zitten....ook helpen ze je met als je bv op begeleid kamer wonen wil gaan wonen....allerlei uitkeringen aanvragen enzv.
Wel moet je echt aanjezelf willen werken....anders kan jenet zo goed niet komen....

Ik ben blij dat ik deze stap heb gezet...
Oud 08-04-2002, 16:32
jacoline_loves
jacoline_loves is offline

Hai.....

Ik weet wel jeugdzorg waar ik zelf ook bij zit. Ik heb er onwijs veel aan en probeer nu alles weer op een rijtje te zetten.

Je kunt me daarvoor mailen: jacoline_love@hotmail.com

Veel liefs,
Jacoline
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:04
AgainstTheGrain
AgainstTheGrain is offline
Tsja als je aan 'jezelf' wil werken zal Riagg, jeugzorg en de hele zooi vast heel goed zijn..
Maar dat wil ik dus helemaal niet... dan weet je ook vantevoren dat het niet gaat werken..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:09
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:
Tsja als je aan 'jezelf' wil werken zal Riagg, jeugzorg en de hele zooi vast heel goed zijn..
Maar dat wil ik dus helemaal niet... dan weet je ook vantevoren dat het niet gaat werken..
heheehe ja das natuurlijk DE rede waarom je daarnaatoe gaat omdat je wil dat het anders gaat.....daarvoor moet jejezelf bijna altijd aanpassen....
Oud 08-04-2002, 17:34
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Missy_shy schreef:
heheehe ja das natuurlijk DE rede waarom je daarnaatoe gaat omdat je wil dat het anders gaat.....daarvoor moet jejezelf bijna altijd aanpassen....
soow heej, was dat even grappig!

tuurlijk is dat niet DE reden waarom je daar naartoe gaat. voor iedereen is die reden verschillend. denk eens na. sommige mensen worden er toe gedwongen... dan is dat niet DE reden...

Oud 09-04-2002, 00:31
JJzD
JJzD is offline
ik lopo gewoon bij riagg en ik ben 18 jr (2 weken 19) maar ik wortd bij de jeugd behandeld

jij zit dus wel goed bij jeugdzorg denk ik
Oud 09-04-2002, 09:43
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

soow heej, was dat even grappig!

tuurlijk is dat niet DE reden waarom je daar naartoe gaat. voor iedereen is die reden verschillend. denk eens na. sommige mensen worden er toe gedwongen... dan is dat niet DE reden...

Yup ik werd ook gedwongen,door m'n moeder.Ging echt tegen me zin in.(RIAGG)
Jeugdzorg ging ik wel vrijwillig heen,was m'n eigen idee,omdat ik het huis uit wou.
Maar dat is totaal anders gelopen dan dat ik wou
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 11:37
halve gare
halve gare is offline
ik heb een hekel aan bellen naar instansies die je dan weer door sturen en dan weer en uit eindelijk bij het zelfde uit komt met een wachtlijst van 4 maanden!!!!
Oud 11-04-2002, 21:55
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
halve gare schreef:
ik heb een hekel aan bellen naar instansies die je dan weer door sturen en dan weer en uit eindelijk bij het zelfde uit komt met een wachtlijst van 4 maanden!!!!
jup.

ik vraag me af of die instanties er eigenlijk wel iets om geven hoe het met je gaat.
Oud 11-04-2002, 23:29
Nena21
Nena21 is offline
Aah..nou ik raad het nu echt af om naar Jeugdzorg te gaan,wat een stelletje zeikerds zeg.
Kreeg vandaag weer een brief van hun,dat ze zich eigenlijk wel heel veel zorgen maakten om me (yeah right,waar waren ze eerst dan?),en dat ik maar beter naar het RIAGG of een of andere psycholoog kon gaan!
Wat zeuren ze???Toen ik daar kwam was het omdat ik het huis uit wou,ik het thuis niet meer uithield,en op begeleid kamers wou!
Maar nee,toen was mijn probleem niet belangrijk genoeg!
En nu lopen ze te zeuren dat ze zich erg veel zorgen maken om me??!!??Ga toch weg zeg!!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 13:48
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Aah..nou ik raad het nu echt af om naar Jeugdzorg te gaan,wat een stelletje zeikerds zeg.
Kreeg vandaag weer een brief van hun,dat ze zich eigenlijk wel heel veel zorgen maakten om me (yeah right,waar waren ze eerst dan?),en dat ik maar beter naar het RIAGG of een of andere psycholoog kon gaan!
Wat zeuren ze???Toen ik daar kwam was het omdat ik het huis uit wou,ik het thuis niet meer uithield,en op begeleid kamers wou!
Maar nee,toen was mijn probleem niet belangrijk genoeg!
En nu lopen ze te zeuren dat ze zich erg veel zorgen maken om me??!!??Ga toch weg zeg!!
is idd heel erg stom van ze, maar dat wil niet meteen zeggen dat álle mensen van jeugdzorg zo zijn. er zullen vast wel 'goede' mensen tussen zitten.
Oud 12-04-2002, 13:51
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

is idd heel erg stom van ze, maar dat wil niet meteen zeggen dat álle mensen van jeugdzorg zo zijn. er zullen vast wel 'goede' mensen tussen zitten.
Ja zal ook wel,maar ik heb het persoonlijk wel ff gehad met dat soort instantie's.
Heb er steeds maar slechte ervaringen mee.
Tuurlijk zitten er wel goede mensen bij,en tuurlijk hebben sommige mensen er wel wat aan,maar ik heb t ff gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten