Oud 10-12-2007, 20:19
Verwijderd
"Producer Thomas Schühly (Alexander) heeft de rechten bemachtigd om de klassieker Metropolis opnieuw te maken. De stille science-fiction film van Fritz Lang uit 1927 was destijds een van de duurste films ooit en vertelt over de strijd in 2026 tussen de ondergronds levende arbeiders en de elite. Schühly is naar eigen zeggen momenteel in onderhandeling met een aantal topregisseurs, en verwacht binnen enkele maanden met een definitieve keuze te komen."

Bron.

"Metropolis in de remake
Gepubliceerd op maandag 10 december 2007
De sci-fi klassieker van Fritz Lang wordt in een modern jasje gestoken.

Sommige klassiekers kunnen misschien beter ongemoeid blijven. Dat bewees Gus Van Sant in 1998 al met zijn volstrekt overbodige remake van Alfred Hitchcocks Psycho. Ook kun je je afvragen of het nu wel zo’n goed idee is om Fritz Langs sci-fi klassieker Metropolis in een nieuw jasje te gieten, maar het gaat toch gebeuren.

De Duitse producent Thomas Schuehly en de Amerikaanse producent Maria Kassar hebben de handen ineen geslagen om het project van de grond te trekken. Op dit moment zitten ze al druk in bespreking met topregisseurs om de kar van het epische project te trekken.

Metropolis was destijds (1927) de duurste film ooit gemaakt. De film speelt zich af in 2026 wanneer de rijken bovengronds in prachtige art deco wolkenkrabbers wonen, terwijl het gewone volk onder de grond werkt om het luxe leventje van de rijken aangenaam te maken. Wanneer de zoon van de leider van Metropolis ontdekt dat de werkers in erbarmelijke omstandigheden leven, krijgt hij last van zijn geweten."

Nog een bron.

Ik vraag me af wat dit gaat worden. Aanvankelijk verwachtte ik een uit de tijdsgeest getrokken spektakelfilm om van te huilen, maar ik bedacht me net dat het ook een relatief tof maatschappijkritisch verhaal gestoken in een Duits-expressionistisch jasje kan worden. Vooralsnog lijkt het me eerder gaan om het eerste, met name door de makkelijk-scoren remakes en sequels waar we de laatste tijd mee doodgegooid lijken te worden door Hollywood.

Wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2007, 20:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
"Sommige klassiekers kunnen misschien beter ongemoeid blijven.
Maar Metropolis niet.
Oud 10-12-2007, 20:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Trouwens, Metropolis heeft al een hele goede remake gehad. Nou ja, eerder een vrije herinterpretatie. Nee, wacht, eerder een nieuwe film bij dezelfde naam. Whatever.

Anyway, er zijn veel betere klassiekers die gelukkig nog niet verkracht zijn, dus ik maak me geen zorgen.
Oud 10-12-2007, 20:47
Drez
Drez is offline
Hmm. Ik ga er pas een mening over vormen als de regisseur bekend is. Maar ik denk dat ie sowieso minder gaaf wordt.
Oud 10-12-2007, 23:03
Uice
Uice is offline
Metropolis is, net als King Kong, een film die hoewel nog steeds het kijken waard, ook gewoon gedateerd is, en dus wel aan een remake toe. Ik vind dat soort remakes een goede zaak, maar ik ben toch angstig omdat de meeste epische blockbusters die Hollywood de laatste jaren heeft gebracht troep zijn.
Oud 12-12-2007, 09:32
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Nu maar hopen dat het steven spielberg gaat worden
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 21:46
HenkMul
HenkMul is offline
Als het eveneens een stille film wordt, ben ik wel benieuwd. .
Oud 12-12-2007, 22:46
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:

Denk dat het een kleine kans is dat ook een stille film wordt
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 23:09
Verwijderd
Ik zit er niet op te wachten , maar stiekem ben ik wel benieuwd wat ze ervan gaan bakken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 23:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik hoop juist dat het een talkie wordt. Het interessante aan dit soort remakes is om hetzelfde verhaal met moderne middelen te zien.
Oud 12-12-2007, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop juist dat het een talkie wordt. Het interessante aan dit soort remakes is om hetzelfde verhaal met moderne middelen te zien.
Zolang ze er maar geen overdadige CGI in gaan gooien.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 00:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Wat zouden we daar in vredesnaam mee opschieten?
Oud 13-12-2007, 10:16
Verwijderd
Nu maar hopen dat Queen met Radio Ga Ga voorbij komt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 19:39
Wammus
Wammus is offline
Ik heb de stille zwart wit originele versie en er is ook een getekende versie. Die is briljant vooral dat muziekje aan het eind.
Oud 16-12-2007, 18:00
Dexter_M
Dexter_M is offline
Orgineel nog steeds nie gezien, binnenkort een opzoeken.
Maar erg benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten