![]() |
|
![]() |
Dat kanker voorkomt in je familie, hoeft nog niet te betekenen dat jouw risico aanzienlijk verhoogd is, daar is meer voor nodig.
De manier waarop het bultje aanvoelt, kan aanwijzingen geven of er sprake is van een goedaardige of kwaadaardige zwelling, maar hier kun je natuurlijk nooit een gegronde diagnose op baseren. Je mag aannemen dat je huisarts in staat is om in jouw geval te kunnen beoordelen of het pluis of niet pluis is; hij heeft je niet doorverwezen, dus ga er maar vanuit dat het in ieder geval niks kwaadaardigs is ![]() Ik denk toch dat het waarschijnlijk iets van een vetbultje is, of een beginnende ontsteking van bijvoorbeeld een zweetkliertje. Roodheid, pijn en koorts zijn verschijnselen die een ontsteking waarschijnlijk maken, maar ik denk niet dat het onmogelijk is dat wanneer deze ontbreken het geen ontsteking kan zijn. Ik zou het de komende tijd gewoon goed in de gaten houden, letten op ontstekingsverschijnselen en vooral geen strak ondergoed en geen strakke broeken dragen. En als je het niet vertrouwt of er toch graag van af wilt, ga dan maar terug naar je huisarts. Succes ![]()
|
En hoe is t afgelopen met je tests?
Ik heb ook sinds kort een soort bultje, ook ongeveer 1 bij 3 cm groot, maar dan op mijn schaamlip.. ![]() ![]()
|
Uit de echo concludeerde de dokter dat het meerdere, vrij erg, opgezette lymfeklieren waren. Eentje toevallig erg aan de oppervlakte. Als het over 6 weken nog niet weg is gaan ze er in prikken en een 'sample' eruit halen. Maar ben wel redelijk gerustgesteld dus.
Maar op je schaamlip lijkt me geen lymfeklier, dus ik zou t niet weten, succes!
||
Citaat:
Klinkt als een bartholinitis. Zoek maar even op google ![]()
||
Citaat:
Heej, k heb t ff opgezocht, en t is inderdaad bartholinitis. Inmiddels is het grootste deel al weg, op een gegeven moment kwam er pus uit. Nu is t nog wel dik maar veel minder pijnlijk en gaat vanzelf weg volgens mij. Misschien kan k er een pleister met trekzalf op doen zodat alles weggaat? Of zou dat niet goed zijn?
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Rode vlek en bultjes bij lies draak12 | 7 | 27-08-2011 23:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bultje in Lies? dawg | 2 | 01-05-2010 22:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wel of niet een echo LovestreetAngie | 12 | 16-08-2005 16:32 | |