Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2005, 16:50
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Ik heb nu sinds ongeveer 9 maanden last van bultjes op mijn lymfeklieren. Ik ben er achter gekomen toen ik een keer verkeerd gelegen had in bed en mijn nek stijf was, ik voelde en daar was opeens een bultje. (misschien zat hij er dus allang, ik weet het niet).Ik schrok me wild en ben gelijk naar de dokter gegaan. Ben getest op pfeiffer, dat was het niet dus moest ik na 4 weken terugkomen als het bultje nog niet weg was, het was nog niet weg dus ik ging terug. De dokter zei dat er niks aan de hand was omdat het geen kenmerken had van iets ernstig,het bultje was beweegbaar en glad. Ook heb ik voor de rest nergens last van, ik voel me helemaal fit. Ik heb alleen af en toe pijnlijke scheuten in mijn nek en schouders (maar dit kan ook ergens anders van komen). Maar toch zit ik er nog dagelijks over te piekeren, ik ben zo ontzettend bang dat het toch iets erg is. Terwijl de dokter al heeft gezegd het is niks en ik ook hoor dat veel andere mensen dit ook hebben. Het zit tussen mijn oren, niemand kan er iets aan doen. Nu is voor mij denk ik de beste oplossing een echo, maar ik twijfel heel erg. Ben veelste bang. Ik hoop dat er mensen zijn die in mijn situatie geweest zijn en mij kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt.

Angie.
Oud 14-08-2005, 17:02
juno
juno is offline
Sommige vetbultjes kunnen best pijn doen, maar gaan toch echt vanzelf weer weg, alleen kan dat soms wel een jaar duren.
Het bultje was beweegbaar en glad, dat is een goed teken. Hou het in de gaten of het gaat groeien ofzo, of gaat ontsteken. Een verstopt talgkliertje kan ook onderhuids knappen, en dan krijg je een steenpuist. Je kunt hem ook laten wegsnijden, uit voorzorg, maar dan hou je een litteken over.

Op een echo zien ze alleen dat er een bultje zit, maar niet waar dat bultje van gemaakt is. Als ze dat willen weten moeten ze een biopsie doen, en een stukje weefsel wegsnijden en op kweek zetten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:04
coopergirl
coopergirl is offline
Is het geen verzuring van je spier?
Oud 14-08-2005, 18:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-08-2005 @ 19:04 :
Is het geen verzuring van je spier?
Ja haha. Gewoon een knoop ofzo. Ik heb er zoveel van En ze gaan bij mij ook niet weg.

Ik heb ook wel eens een cyste (of hoe je dat ook schrijft) in mn mond gehad. Voelde ook zo aan, maar weet niet of die ook ergens anders kan zitten. Deze werd na een tijd wel kleiner. Weet niet meer precies hoe lang dat duurde...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 18:23
Bloem
Bloem is offline
Ik heb ook wel eens bulten in mijn hals, of in mijn lies, en die gaan na een tijdje altijd weer weg. (Kan wel een maand of nog langer duren soms, maar ze verdwijnen altijd wel weer.) Ook heb ik achter mijn oor bij vlagen een bult zitten, dan verdwijnt 'ie weer een tijdje, en dan is 'ie er ineens weer. Die zit er al 8 jaar ofzo, en ik leef nog steeds Ik zou me dus geen zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 19:14
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
heb ook zo een bult daar in me nek zit er al jaren en er is bij mij niks aan de hand. zolang hij niet groter word of anders aan gaat voelen zal het wel niks ergs zijn
Oud 14-08-2005, 19:21
Suey
Suey is offline
Ik heb ook al jaren zon bult, en die word af en toe wat kleiner en weer groter maar ik heb nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 19:22
Roos
Roos is offline
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar zou je het niet gewoon met je arts kunnen overleggen?
Oud 15-08-2005, 07:00
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 14-08-2005 @ 20:22 :
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar zou je het niet gewoon met je arts kunnen overleggen?
Lijkt mij ook het beste.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 09:54
LovestreetAngie
Ja dat ga ik ook doen, hij heeft al eerder gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken maar ik blijf het doen. Dat is niet prettig, maar als ze daarvoor in me moeten gaan snijden, terwijl iedereen zegt dat het niks is, lijkt me dat niks. Dan moet ik me er maar eens overheen zetten.

Maar bij mij zitten ze er al wel 9 maand, heb eigenlijk het gevoel dat ze niet meer weggaan. Het wordt niet groter maar toch..
Oud 15-08-2005, 14:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn vader had ooit eens een bult in zn penis... De dokter zei toen ook dat het niets was, maar mn vader was er toch ongerust over. Hij kreeg toen ook een onderzoek om hem gerust te stellen. Een scan oid, ik weet het niet. Dus ik denk dat je dit gerust bij je huisarts kunt vragen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 08:36
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb ook vaak van die bultjes in mijn liezen, sommige gaan weg na een tijdje en andere blijven wat langer zitten. Bij mij zijn ze ook gewoon glad en bewegelijk. Soms heb ik er wel eens last van als ik er tegen aan stoot maar verder niet echt. Ik heb er nu ook een die erg pijn doet, maar daar zat een ontstoken haar zakje boven op, dat is wel een vervelend gevoel.
Je moet je niet zoveel zorgen maken, iedereen heeft het wel eens en sommige mensen merken het niet eens. Je kan de dokter echt wel vertrouwen, als hij het zelf niet zou vertrouwen zou hij je al lang hebben doorgestuurd.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 16:32
LovestreetAngie
Citaat:
roosjemarijn schreef op 16-08-2005 @ 09:36 :
Ik heb ook vaak van die bultjes in mijn liezen, sommige gaan weg na een tijdje en andere blijven wat langer zitten. Bij mij zijn ze ook gewoon glad en bewegelijk. Soms heb ik er wel eens last van als ik er tegen aan stoot maar verder niet echt. Ik heb er nu ook een die erg pijn doet, maar daar zat een ontstoken haar zakje boven op, dat is wel een vervelend gevoel.
Je moet je niet zoveel zorgen maken, iedereen heeft het wel eens en sommige mensen merken het niet eens. Je kan de dokter echt wel vertrouwen, als hij het zelf niet zou vertrouwen zou hij je al lang hebben doorgestuurd.
Ik ben zo blij met jouw bericht...Het geeft me vertrouwen!ik heb er namelijk ook 1 in mijn lies, dat is de gevoeligste van allemaal. De rest zit in mn nek en die doen alleen mijn bij een harde duw ertegen aan, een stoot ofzo.

Regels voor berichten