Oud 18-07-2002, 19:27
Hippielove
Hippielove is offline
Ik ben laatst tot de conclusie gekomen dat ik een alcoholist ben. Ik wou het zelf nooit onder ogen zien, zoals de meeste mensen heel lang, maar ik denk dat ik er nu voor mezelf zelfs niet meer onderuit kan. Als ik me kut voel grijp ik naar drank, ik stap met drank op op mijn scooter en ik heb periodes dat ik iedere avond alcohol nodig heb omdat ik anders de volgende dag nergens meer aan kan denken. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe kom ik er vanaf? Ik ga namelijk na de vakantie op kamers en ik ben bang dat ik dan helemaal niet meer te stoppen ben, omdat niemand me kan controleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2002, 19:29
Verwijderd
Zelf geen ervaring mee.

Maar misschien kun je proberen die gevoelens anders te kanaliseren? Dus in plaats van naar drank te grijpen en dat rotgevoel uit te leven .. gaan sporten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:30
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Zoek alsjeblieft professionele hulp!
Oud 18-07-2002, 19:31
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
******** schreef:
Zelf geen ervaring mee.

Maar misschien kun je proberen die gevoelens anders te kanaliseren? Dus in plaats van naar drank te grijpen en dat rotgevoel uit te leven .. gaan sporten ofzo?
Ja, dat zou ik wel moeten doen. Maar dat lukt me niet. Ik heb nu ook zo'n bui waarin ik heel erg de behoefte voel naar drank te grijpen en ik heb echt nergens anders zin in. Ik kan mezelf nu nog houden, maar ik weet dat dat me later vanavond niet meer lukt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:33
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
Zoek alsjeblieft professionele hulp!
Alstjeblieft, breek me de bek nie los. Ik heb al 2 keer bij zo'n psychopaatje gelopen. Die veranderen d'r ook niks aan.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Hippielove schreef:
Alstjeblieft, breek me de bek nie los. Ik heb al 2 keer bij zo'n psychopaatje gelopen. Die veranderen d'r ook niks aan.
.. "psychopaatje" ..

Een psych. kan je ook alleen maar de richting geven, uiteindelijk ben JIJ degene die zichzelf moet helpen. Alleen JIJ kan het namelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 19:36
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Een psych kan je wel de goeie kant op helpen.
Oud 18-07-2002, 19:49
mathfreak
mathfreak is offline
De enige manier om van de drank af te komen is door het, liefst onder professionele begeleiding, langzaam af te bouwen. Dat er na de vakantie, als je op kamers gaat wonen, niemand meer is om je te controleren klopt niet. Er is dan nog wel degelijk iemand aanwezig die dat kan, namelijk jij zelf. Als je je rot voelt kun je wel gaan drinken in de hoop dat het over gaat, maar dat is geen oplossing. Je kunt beter bij jezelf nagaan waarom je je rot voelt en hoe je er voor kunt zorgen dat je je beter voelt, zonder daarbij op alcohol aangewezen te hoeven zijn. Ik herinner mij het opschrift op een poster dat ik eens bij de GGD in Helmond zag: "Drink je omdat je problemen hebt of heb je problemen omdat je drinkt?" Ik denk dat het goed voor je is dat jij jezelf deze vraag ook stelt en dat je opnieuw hulp gaat zoeken om van de drank af te komen voordat het echt een probleem voor je wordt. Voorkomen is per slot van rekening altijd nog beter dan genezen.
Oud 19-07-2002, 00:20
BlackMystery
BlackMystery is offline
don't ask
maar jah al ervaring mee
ik heb mijn hulp gevonden in me ooit bijna eens dood te zuipen (jah dat kan best wel) na bier en jenever
en dan heb ik voor een week niet echt veel kunnen doen
en sinds toen heb ik het nooit meer gedaan
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 04:59
MrOizo
MrOizo is offline
Pisang Ambon
Oud 19-07-2002, 11:25
Tenischa
Tenischa is offline
je geeft zelf gelukkig al aan dat je een probleem heb en als jij dr echt heel er vanaf wilt zul je dr wat aan moeten doen en ik denk dat je maar eens op die sites moet gaan kijken van DutchECK
als jij het heel erg graag wilt dan kan het ook!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 15:04
Oh-BOEMah D-Lux
Oh-BOEMah D-Lux is offline
Zoek iets om het in te verwerken. Schrijf wat op, pak een instrument of luister naar muziek, zoek het in een sport of zoiets dergelijks. Alcohol werkt niet. Het enige dat je nodig hebt, is de wil te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 15:10
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
MrOizo schreef:
Pisang Ambon
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 20:34
Mef
Mef is offline
Ik heb t ook gehad en ik ben er nu een beetje vanaf. Ik ben gestopt (met doordeweeks/dagelijks) te drinken nadat mijn zusje een alcoholvergiftiging heeft gehad... Toen is de hang naar drank, om mn rotte gevoel te vergeten, verdwenen.

Als ik uitga drink ik nog wel, op feestjes ook en 's avonds thuis ook af en toe, maar ik heb het nu wel onder controle (meestal dan)

Hoe jij er vanaf kan komen? Vraag je af waarom je het doet en of je ermee bereikt wat je wilt. Bijv: je rotte gevoel vergeten. Dat gevoel blijft, het verdwijnt niet door te drinken. Doe er iets aan zodat je je goed gaat voelen, praat er met een vriend over.

Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:25
a girl
a girl is offline
ik heb nog gelezen dat alcoholisme genetisch bepaald is, omdat er een bepaald gen in je lichaam ontbreek, nl dat om met stress om te gaan. mensen die dit gen niet hebben maar ook niet onder stress staan zullen gn alcoholist worden, maar vanaf dat de stress er is...

zoek uit waarom je je slecht voelt, probeer om je problemen op te lossen, laat iem je helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten