Oud 31-08-2007, 18:46
xxceline
xxceline is offline
Wie heeft er een staatsexamen Havo afgelegd bij de IB-groep en heeft hier meer informatie over ? Ik heb de hele site al afgelezen, maar ik wil graag van iemand persoonlijk horen hoe het is,

Groetjes,
Céline
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2007, 17:33
Friso_1991
Friso_1991 is offline
Citaat:
Wie heeft er een staatsexamen Havo afgelegd bij de IB-groep en heeft hier meer informatie over ? Ik heb de hele site al afgelezen, maar ik wil graag van iemand persoonlijk horen hoe het is,

Groetjes,
Céline
Ikke, zeg maar wat je wilt weten.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 15:26
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ikke, zeg maar wat je wilt weten.

Groetjes
Pm gestuurd
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 18:04
Verwijderd
ik en het zuigt hard
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 18:12
le_mug
le_mug is offline
wat is dan het verschil tussen een ''gewoon'' examen en een staatsexamen via de ib-groep?

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 18:12. Reden: bleeeh
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 18:22
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
wat is dan het verschil tussen een ''gewoon'' examen en een staatsexamen via de ib-groep?
Een gewoon examen doe je op school, een staatsexamen niet. Via de ib-groep leg je een centraal examen af, en moet je voor een commissie verschijnen. Op een school doe je een centraal examen en een schoolexamen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 17:50
xxceline
xxceline is offline
Helemaal niemand met ervaring ?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 11:18
Verwijderd
Ik heb VWO oude stijl gedaan, misschien kan ik je wat vertellen? Wat wil je weten?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 15:10
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik heb VWO oude stijl gedaan, misschien kan ik je wat vertellen? Wat wil je weten?
Hoe het commisie examen eruit ziet, ik wil graag het profiel Natuur en gezondheid doen, met Frans 12. Hoe moet ik het me voorstellen ?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 15:27
Verwijderd
Ik had bij alle vakken een mondeling; bij de talen betekende dat een deel in de vreemde taal (stukje voorlezen, paar vragen beantwoorden) en een deel in het Nederlands (over je boekenlijst). Bij biologie moest ik twee verslagen toelichten en wat vragen beantwoorden.
Tijdens zo'n mondeling zit je in een lokaal met twee mensen; een neemt het mondeling af, de ander zit er bij en kijkt naar hoe het gaat.
De IB-groep stuurt waarschijnlijk alle informatie toe die je moet weten over werkstukken en boekenlijsten, daar moet je je gewoon aan houden. Verder wijst het zich vanzelf wel; de examinatoren op het mondeling leggen vaak ook eventjes snel uit wat het plan is, dus je weet precies waar je aan toe bent
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 17:08
xxceline
xxceline is offline
wat ik me nog meer afvroeg, je moet allerlei werkstukken maken, mag je die onderwerken zelf bedenken >?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 10:50
Verwijderd
Ik mocht dat wel, ja
(Maar ik deed oude stijl en jij gaat nieuwe stijl doen, dus misschien verschilt het..)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 18:11
xxceline
xxceline is offline
Misschien een domme vraag, maar hoezo ga ik nieuwe stijl doen ? Weet ik niets van, voor zover ik weet doe ik nog gewoon de 'oude' tweede fase, dit jaar is namelijk de laatste keer het examen hiervoor dacht ik ? In 4 havo begint dit jaar pas de nieuwe stijl, dus kunnen er nog geen examens zijn in de nieuwe stijl, of heb jij een examen gedaan met weer een andere tweede fase ?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Misschien een domme vraag, maar hoezo ga ik nieuwe stijl doen ? Weet ik niets van, voor zover ik weet doe ik nog gewoon de 'oude' tweede fase, dit jaar is namelijk de laatste keer het examen hiervoor dacht ik ? In 4 havo begint dit jaar pas de nieuwe stijl, dus kunnen er nog geen examens zijn in de nieuwe stijl, of heb jij een examen gedaan met weer een andere tweede fase ?
Ik zit daar nog een stapje achter; oude stijl is van vóór de tweede fase, en nieuwe stijl is de tweede fase. Toen ik staatsexamen deed was het in de overgangsfase van oude stijl (pre-tweede fase) en nieuwe stijl (tweede fase), dus mijn pakket zag er al heel anders uit bijvoorbeeld (7 vakken), staatsexamens in de tweede fase stijl zijn wat anders; je moet volgens mij meer werkstukken maken (ik hoefde dat alleen voor biologie te doen) en ook een profielwerkstuk (dat heb ik nooit hoeven doen dus). Maar toen ik examen deed kreeg ik hele pakketten van de IBG met alle eisen per vak, dat zal jij ook wel krijgen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 08:52
Verwijderd
Ik heb ook staatsexamens gedaan, je krijgt van de ib groep helemaal niks opgestuurd meer tegenwoordig hoor andijvie!
Verder heb ik 13 vakken moeten doen, dus ook 13 werkstukken moeten maken, en een profielwerkstuk.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 12:18
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik heb ook staatsexamens gedaan, je krijgt van de ib groep helemaal niks opgestuurd meer tegenwoordig hoor andijvie!
Verder heb ik 13 vakken moeten doen, dus ook 13 werkstukken moeten maken, en een profielwerkstuk.

Mocht je de onderwerpen zelf bedenken ?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ehm, jawel hoor? Dat heet 'vakinformatie' het staat ook online:
Vakinformatie VWO
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 10:21
Verwijderd
ik doe nu staatsexamens. Dit jaar 8 vakken en tevens mn laatste jaar. heb 1 keer eerder staatsexamen gedaan. PM me maar als je wat wil weten. Oja ik doe ook HAVO. Welke vakken doe je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten