Oud 24-12-2007, 14:20
Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,

Ik ga morgenavond het dessert verzorgen en wilde het mooi garneren met een soort van suikerversieringen. Ik bedoel daarmee een soort van tralie-werkjes van suiker wat je wel eens in restaurants ziet. Dus allemaal verschillende lijntjes suikerwerk over elkaar/door elkaar en dan hard laten worden. Nou heb ik opzich wel een idee hoe ik dit moet maken (suiker laten kristaliseren?) maar kan nergens een recept vinden. Weet iemand wat ik bedoel en heeft iemand hier een recept van of een concreter plan hoe ik dit moet aanpakken?

Alvast bedankt!
Nijn*
Oud 24-12-2007, 18:31
indigo
indigo is offline
Vorig jaar stond in de AllerHande (volgens mij, of de Libelle ) een recept voor zoiets. Het kwam erop neer dat je suiker liet smelten en het dan in dunne lijntjes over de bolle kant van een soeplepel liet lopen, en dan drogen: dan krijg je wel hele toffe 'suikermandjes'.

Edit: gevonden! http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...ndje&id=415802
Oud 24-12-2007, 18:58
palindrome
palindrome is offline
Citaat:
Vorig jaar stond in de AllerHande (volgens mij, of de Libelle ) een recept voor zoiets. Het kwam erop neer dat je suiker liet smelten en het dan in dunne lijntjes over de bolle kant van een soeplepel liet lopen, en dan drogen: dan krijg je wel hele toffe 'suikermandjes'.

Edit: gevonden! http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp...ndje&id=415802
Wauw, dat ziet er leuk uit
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 22:47
Nijn*
Nijn* is offline
Jaa, dat was ook het recept van ogendicht. Bedankt!! Ga ik even de blits maken met mijn dessert
Oud 25-12-2007, 06:10
Verwijderd
Als het lukt, is het hartstikke leuk...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 09:12
ogendicht
ogendicht is offline
maak je ook een foto ? En succes, tlijkt me namelijk best wel moeilijk
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 11:35
Nijn*
Nijn* is offline
Het maken moet opzich wel lukken, het moeilijke is alleen dat het ook nog ergens anders heen moet worden gebracht, en ik hoop dat ze dat overleven Foto volgt !
Oud 26-12-2007, 09:20
Verwijderd
Ik vond het maken anders knap lastig... (Heb het vorig jaar geprobeerd, uiteindelijk heb ik wat anders gemaakt. )

Ergens heen brengen moet vast wel lukken in een schaal? Of in meerdere schaaltjes?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 12:55
Nijn*
Nijn* is offline
Goed, het is dus mislukt .. Ze bleven vastzitten aan de lepel, aan de pan, aan andere lepels, aan de aanrecht, een grote kliederboel dus.. Heb er uiteindelijk maar staafjes van gemaakt, dat werd wel heel erg mooi maar ben vergeten een foto te nemen. Het was inderdaad iets lastiger dan ik dacht
Oud 28-12-2007, 12:38
flyaway
flyaway is offline
He jammer Zag er best simpel uit in het recept
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten