Advertentie | |
|
![]() |
|
Met cd's gaat dat inderdaad niet zo makkelijk, maar het is wel mogelijk. Dit noemt men Packet Writing, maar het wordt eigenlijk amper gebruikt. Een van de redenen is dat er verschillende systemen voor bestaan die onderling niet noodzakelijk compatibel zijn (dat wilt zeggen: de kans is niet onbestaande dat je een cd die op dergelijke manier gemaakt is, ook op een andere computer kan openen; je hebt er vaak speciale programma's voor nodig). Ook bestaan er speciale Packet Writing UDF-drivers die je gegevens comprimeren (ik heb dat ooit eens zo ver gekregen dat ik bijna 2 cd's op 1 cd-r heb weten te branden).
Een nadeel aan packet writing is echter ook dat de flexibiliteit niet zo groot is als bij USB-sticks ofzo (verwijderde bestanden maken niet noodzakelijk plaats vrij op de cd, als ik me niet slecht herinner). En daarnaast: elke keer je bestanden erop zet, gaat er ook een deel plaats verloren (ook weer uit het geheugen, dus mogelijk niet geheel juist). Iets meer uitleg hierover: http://pages.prodigy.net/jdjd/cdr/packet.htm (Engels). Windows XP heeft zoals daar gesteld inderdaad een feature die er een beetje op lijkt, echter: zo lang je hem het commando (dat ballonnetje) niet geeft om te schrijven, blijven die bestanden op je harde schijf staan. Let daar dus wat mee op ![]() Zoals Freyk dus zegt: beter gewoon met een USB-stick werken (dat is ook minder krasgevoelig en gevoelig voor temperatuursschommelingen/zonlicht). Zeker RW-media zijn best gevoelig, waar gewone R-media ook al vrij gevoelig zijn.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Bestanden overzetten van PC naar Laptop DG | 16 | 04-10-2006 20:13 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Audio/Video dafelix | 500 | 11-07-2005 19:19 | |
Software & Hardware |
hoi hoe zet ik mp3 bestanden op mijn computer Verwijderd | 10 | 05-07-2004 16:51 |