Oud 01-04-2008, 21:16
Ephesis
Ephesis is offline
Hey,

Ik vroeg me af of er nog andere mensen zijn die net als mij geďnteresseerd zijn in vooral Flamenco, Indiase, Gypsy, en Turkse volksmuziek.

Zelf speel ik al 3 jaar Flamencogitaar, zijn er verder nog gitaristen die Flamenco, of volksmuziek spelen?

Flamenco
Turkse Klassieke muziek
Noord - Indiaas getinte muziek

Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 21:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2008, 21:18
idontcare
idontcare is offline
balkan beats!
Oud 01-04-2008, 21:32
Ephesis
Ephesis is offline
Citaat:
balkan beats!
Wees specifieker ?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 21:53
Verwijderd
Enigszins. Ik heb wel wat oosterse en oosters getinte muziek, maar dat is vaak geen volksmuziek, bijv. Ananda Shankar, Ravi Shankar, Karsh Kale, Huun-Huur-Tu en Zakir Hussain. Qua gypsy heb ik alleen Fanfare Ciocarlia, die overigens deze vrijdag in eintovuh zijn.

Marc Rizzo's flamenco/shredmetal is trouwens ook wel geinig.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 07:21
Verwijderd
Citaat:
Wees specifieker ?
Dat is een naam van een artiest/combo
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:28
botulismf
botulismf is offline
Ik heb via mijn vader chambao ontdekt, moderne flamenco met een vleugje electronica. Ik vond het wel grappig. Verder heb ik een aantal klezmer-platen in mijn digitale collectie, maar in het algemeen houd ik meer van muziek die zich laat beinvloeden door wereldmuziek dan van de wereldmuziek zelf.

Overigens vind ik de topictitel 'vreemd'.

@Morridin: dat is Balkan Beatbox, het 'genre' is Balkan Beats. En dat vind ik wel grappig op een feestje, maar zou ik thuis niet snel opzetten.
Oud 02-04-2008, 13:00
Ephesis
Ephesis is offline
Citaat:
Ik heb via mijn vader chambao ontdekt, moderne flamenco met een vleugje electronica. Ik vond het wel grappig. Verder heb ik een aantal klezmer-platen in mijn digitale collectie, maar in het algemeen houd ik meer van muziek die zich laat beinvloeden door wereldmuziek dan van de wereldmuziek zelf.

Overigens vind ik de topictitel 'vreemd'.

@Morridin: dat is Balkan Beatbox, het 'genre' is Balkan Beats. En dat vind ik wel grappig op een feestje, maar zou ik thuis niet snel opzetten.
Over Chambao, daar zitten ook helemaal geen Flamenco invloeden in, wat ik wel herken zijn latin ritmes, zoals Rumba etc. Maar het heeft zeer weinig met de echte Spaanse Flamenco te maken. Het is eerder Latin muziek gemixt met electronica.

En verder over de topic titel, voor de een is Flamenco een vreemde muziek, voor de ander doodnormaal, ik heb de topic juist zo genoemd, want wat voor de ene als vreemd in de oren klinkt, kan voor de ander doodnormaal zijn, en ik wil daarom ook graag weten wat anderen als vreemde muziek beschouwen.
Maar over het algemeen zijn we het wel met elkaar eens dat we Pop niet als vreemde muziek beschouwen?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:15
Verwijderd
Wat bedoel je dan met vreemde muziek? Vreemd in welk opzicht?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:35
Ephesis
Ephesis is offline
Citaat:
Wat bedoel je dan met vreemde muziek? Vreemd in welk opzicht?
Wat jij als persoon als vreemde muziek beschouwd, zolang je maar niet met Pop komt vind ik alles best, dus daaronder kan: Noord - Indiase, Aboriginal, Moorse muziek vallen, om maar een voorbeeld te noemen.

Dus muzieksoorten die je niet vaak in het 'Westen' tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:43
botulismf
botulismf is offline
Chambao is een samenwerking tussen traditionele flamenco-muzikanten en een 'moderne' producer, het is geen traditionele flamenco maar ik begrijp niet dat je er geen flamenco-invloeden in terughoort. Alleen al de manier van zingen komt toch duidelijk voort uit de flamenco.
Oud 02-04-2008, 13:56
Ephesis
Ephesis is offline
De manier van zingen is toch wel erg verpopt om het maar zo te zeggen, dus het heeft wel veel meer weg van moerne Latin muziek met her en der Spaanse deuntjes, dan 'Flamenco'
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 17:26
MILLENIUMFALC0N
MILLENIUMFALC0N is offline
cumbia is HYPE nu
Oud 02-04-2008, 17:58
Ephesis
Ephesis is offline
@MILLENIUMFALC0N

Dat is zooooooooooooooooooooooooooooooooooo horrible
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 18:23
MILLENIUMFALC0N
Citaat:
@MILLENIUMFALC0N

Dat is zooooooooooooooooooooooooooooooooooo horrible
waarom dan?
Oud 02-04-2008, 18:23
MILLENIUMFALC0N
8)
Oud 02-04-2008, 18:33
MILLENIUMFALC0N
f, nu wil ik op dat feest zijn 8(
Oud 02-04-2008, 19:12
antigone
antigone is offline
Citaat:
En verder over de topic titel, voor de een is Flamenco een vreemde muziek, voor de ander doodnormaal, ik heb de topic juist zo genoemd, want wat voor de ene als vreemd in de oren klinkt, kan voor de ander doodnormaal zijn, en ik wil daarom ook graag weten wat anderen als vreemde muziek beschouwen.
Oud 02-04-2008, 21:26
Ephesis
Ephesis is offline
Citaat:
waarom dan?
Omdat ik niet zo'n liefhebber van Salsa getintte muziek ben.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Wat jij als persoon als vreemde muziek beschouwd, zolang je maar niet met Pop komt vind ik alles best, dus daaronder kan: Noord - Indiase, Aboriginal, Moorse muziek vallen, om maar een voorbeeld te noemen.

Dus muzieksoorten die je niet vaak in het 'Westen' tegenkomt.
Nou, ik vind bijvoorbeeld zeuhl wel "vreemder" dan wereldmuziek, maar dat kan aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 14:19
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Chambao is een samenwerking tussen traditionele flamenco-muzikanten en een 'moderne' producer, het is geen traditionele flamenco maar ik begrijp niet dat je er geen flamenco-invloeden in terughoort. Alleen al de manier van zingen komt toch duidelijk voort uit de flamenco.
en jij kan het weten en je vader al helemaal
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten