Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 18:30
stampertjuh
stampertjuh is offline
ik wil waarschijnlijk de opleiding MER(management economie en recht) gaan volgen. Maar ik zit te twijfelen tussen die 3 scholen. Iemand tips?
Advertentie
Oud 17-11-2004, 18:31
Verwijderd
Nou ik zou iig niet naar InHolland gaan, ik heb er teveel slechte verhalen over gehoord.
Oud 18-11-2004, 08:27
Vice
Vice is offline
Ben je al op de opendagen geweest.
Oud 18-11-2004, 11:23
stampertjuh
stampertjuh is offline
Citaat:
Vice schreef op 18-11-2004 @ 09:27 :
Ben je al op de opendagen geweest.
jah, maar ik wil graag van studenten zelf horen hoe die school is, en of er minpunten zijn enzo.
Oud 18-11-2004, 11:26
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 17-11-2004 @ 19:31 :
Nou ik zou iig niet naar InHolland gaan, ik heb er teveel slechte verhalen over gehoord.
Lekker onderbouwd ook. Altijd de verhalen geloven die je hoort.
Oud 18-11-2004, 13:39
Omi0
Omi0 is offline
de HES heeft geloof ik wel een funky nieuw gebouw

maar voor de rest weet ik niks hier over..
Oud 18-11-2004, 14:40
R-J-N
R-J-N is offline
ik zit op de HvA en ik kan je iig over mijn opleiding (Bouwkunde) melden dat die school zwaar zuigt, maar of dat bij allen opleidingen zo is weet ik niet, hoor ik in ieder geval wel vaak....
Oud 18-11-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 18-11-2004 @ 12:26 :
Lekker onderbouwd ook. Altijd de verhalen geloven die je hoort.
Goh, hebben we hier soms te maken met een InHolland student?
Oud 18-11-2004, 15:24
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 18-11-2004 @ 15:41 :
Goh, hebben we hier soms te maken met een InHolland student?
Ja, maar ik zit er nog maar net dus kan niet echt zeggen hoe dingen daar geregeld zijn. En ik ben heus geen fan van 'n school omdat ik erop zit.
Maar ik vind jouw argumentatie zo mooi.
Oud 18-11-2004, 18:34
El Kim
El Kim is offline
Waarom je INHOLLAND niet moet kiezen...

... de kwaliteit van het onderwijs is erg slecht
... de organisatie is slecht
... en het gebouw is niet prettig *iig in Rotterdam* (of je wordt in noodlokalen gedumpt, de lift is altijd stuk en de luxaflex werken niet als ze moeten werken)
Oud 18-11-2004, 23:51
bamiPoep
bamiPoep is offline
hva, daar zitten de lekkerste chix
maar geloof dat inholland (diemen) er ook wel een paar geile tussen hebben zitten
hes amsterdam, moet ik nog onderzoek naar doen
Oud 19-11-2004, 11:52
OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
El Kim schreef op 18-11-2004 @ 19:34 :

... en het gebouw is niet prettig *iig in Rotterdam* (of je wordt in noodlokalen gedumpt, de lift is altijd stuk en de luxaflex werken niet als ze moeten werken)
In Haarlem ook hetzelfde alleen het nieuwe gedeelte niet
Oud 19-11-2004, 14:54
stampertjuh
stampertjuh is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 19-11-2004 @ 00:51 :
hva, daar zitten de lekkerste chix
maar geloof dat inholland (diemen) er ook wel een paar geile tussen hebben zitten
hes amsterdam, moet ik nog onderzoek naar doen

Oud 19-11-2004, 16:35
Str0nk
Str0nk is offline
Deze opleiding lijkt me ook wel wat, het voordeel van de HvA is dat ze sterke banden onderhouden met de UvA zodat je eventueel kan doorstromen naar een master aan de uni.
Oud 19-11-2004, 16:41
Montoya
Montoya is offline
iig geen Inholland flutschool
Oud 21-11-2004, 13:01
Marloeske
Marloeske is offline
Ik zou naar Avans Hogeschool gaan.
Klein, gezellig.. en staat heel hoog aangeschreven.

Zou ik doen dan he..
Oud 21-11-2004, 15:04
Bo
Bo is offline
Zelf vind ik InHolland ook niks, sprak me totaal niet aan. Ze kwamen erg commercieel en ongeorganiseerd over. Volgens mij verschilt het per locatie hoe goed of slecht de school is aangeschreven, want ik hoor ook van veel mensen dat InHolland juist bekenend staat als modern en venieuwend (in de positieve zin van het woord).

HES, tja, geen idee.. maar de berichten die ik erover hoor zijn allemaal positief.

HvA, leuke school. Heb er zelf ook naar gekeken. Heb uiteindelijk een andere school gekozen omdat de reistijd naar HvA voor mij niet echt handig was. Maar absoluut een leuke school.

Overigens kun je op open dagen juist met studenten praten om hun ervaringen te horen.
Oud 22-11-2004, 07:47
Qamra
Qamra is offline
Citaat:

Om maar niet te spreken over hoe je je voelt als je hoogtevrees hebt, al is het maar een heel klein beetje.

Ik zou niet voor de InHolland gaan, om de redenen die El Kim al gaf. Het is gewoon een slechte school, zeker al je zo'n algemene opleiding gaat doen als de MER (imho)
Oud 24-11-2004, 19:01
santje17
santje17 is offline
hey,
ik zit zelf op de hes, en ik vindt het een hele goede school, en ook een leuke school. er hangt een leuke sfeer, de (meeste) leraren zijn aardig en behulpzaam, en het is een goed gebouw. (veel computers, veel studieruimtes, grote kantine) het is ook goed bereikbaar waar je ook vandaan komt. dus als je zeker wilt dat je die opleiding wilt doen, zou ik voor de hes gaan als ik jou was.
Oud 24-11-2004, 19:02
santje17
santje17 is offline
p.s. a.s zaterdag opendag vanaf 10 uur, zou er heengaan als je kan!

Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 19:05.
Oud 28-11-2004, 23:02
gable-girl
gable-girl is offline
Ik zit nu in m'n laatste jaar op Inholland Rotterdam(In het eerste jaar heette het nog de Ichthus Hogeschool), en heb er echt geen bijzonder slechte ervaring ofzo hoor. Tuurlijk, roostermakers doen t niet echt goed en niet alle projecten zijn even leuk of handig geregeld, maar waar heb je dat nou niet?! Die verhalen hoor je overal! Inholland kampt gewoon met een beetje slecht imago onder studenten zelf maar de school doet echt wel goede dingen!! (denk aan contacten met andere hogescholen, uitwisselingsprogramma's, carriereondersteuning etc etc) Ik vind het een beetje slecht onderbouwd van jullie allemaal, het kan wel wat concreter!
Oud 29-11-2004, 10:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
gable-girl schreef op 29-11-2004 @ 00:02 :
(denk aan contacten met andere hogescholen, uitwisselingsprogramma's, carriereondersteuning etc etc)
Welk contact? Welk uitwisselingsprogramms? Welke carriereondersteuning? Welke etcetera's? Ik merk niets van al dat geld wat ik erin pomp.. (wat ik daar nog doe? heb het 2 jaar vol gehouden, dan lukt die andere twee jaar (waarvan meer dan een jaar stage) ook wel)

Enige waar de InHolland voor zorgt is een mooie Open Dag en redelijk smakende koffie..
Oud 30-11-2004, 00:08
gable-girl
gable-girl is offline
Als jij niet bereid bent moeite te doen voor dat soort zaken vind je ze ook niet. Dat heb je overal, en al helemaal straks in het bedrijfsleven. Dus ik vind het een beetje overdreven..
Oud 30-11-2004, 07:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
gable-girl schreef op 30-11-2004 @ 01:08 :
Als jij niet bereid bent moeite te doen voor dat soort zaken vind je ze ook niet.
Ik ben best bereid hoor (misschien minder dan de rest van de mensen in mijn klas en zelfs zij krijgen niets voor elkaar), ze zijn er alleen niet. Niet op mijn InHolland iig.
Oud 08-12-2004, 22:44
koelieboelie
koelieboelie is offline
Ik heb gehoord dat de HES meer persoonlijke begeleiding geeft dan de HvA.
Advertentie
Oud 10-12-2004, 23:03
Fantôme
Fantôme is offline
Ik zit op de HvA, maar doe wel een heel andere studie dan dat jij doet. Het belangrijkste minpunt vind ik dat dingen vaak rommelig verlopen, dat dingen vaak, ook bij de docenten niet duidelijk zijn enz.

Wat de persoonlijke begeleiding betreft.
Iedere klas heeft een SLB'er (studieloopbaanbegeleider) waar je terecht kan met problemen ivm de studie maar ook met andere dingen. E-mailcontact met docenten is ook mogelijk. Het heeft misschien wel met de opleiding die ik doe (maatschappelijk werk) te maken, maar ik ervaar dat er toch best veel aandacht aan wordt besteed.

De HvA is wat culturen betreft erg gemengd. Zelf ervaar ik dit als positief, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Ehm ja, als je nog iets wilt weten merk ik het wel.
xxx fantome
Oud 31-12-2004, 00:26
Verwijderd
InHolland Den Haag is slecht georganiseerd en vervelend. Niet erg aan te raden... ik ben nu vierdejaars en het wordt er elk jaar slechter op.

Ik krijg het idee dat ze meer geld in reclame en mooie gebouwen dan in echt handige voorzieningen stoppen. En het blackboard/intranet werkt voor geen meter.

Maar ik hoor ik vaak zulke verhalen over andere hogescholen, ik kan het ook niet vergelijken, dus ik kan het niet zo goed zeggen.
Oud 02-01-2005, 21:37
ZerO
ZerO is offline
Citaat:

Ik zit ook in Rotterdam aan de overkant en de lift doet het prima, wat betreft de kwaliteit van het onderwijs kan ik niet echt oordelen ben eerste jaars maar ik vind het niet tegenvallen.
Wat de organisatie betreft het is idd een zooitje maar de meeste hogescholen zijn een zooitje en omg als je klaagt over luxaflex dan ben je een zeikerd !
Oud 03-01-2005, 18:48
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
ZerO schreef op 02-01-2005 @ 22:37 :
omg als je klaagt over luxaflex dan ben je een zeikerd !
Nou dat de luxaflex niet werkten was toch zeer irritant in de zomer, gezien het feit dat het gebouw van glas is en het dan bloedheet wordt en de zon in je ogen schijnt. Vervelender was echter dat we door die zon niet meer konden lezen wat er op de sheets stond die geprojecteerd werden op de muur, wat de les volgen toch een stuk lastiger maakt.
Oud 03-01-2005, 18:55
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
El Kim schreef op 03-01-2005 @ 19:48 :
Nou dat de luxaflex niet werkten was toch zeer irritant in de zomer, gezien het feit dat het gebouw van glas is en het dan bloedheet wordt en de zon in je ogen schijnt. Vervelender was echter dat we door die zon niet meer konden lezen wat er op de sheets stond die geprojecteerd werden op de muur, wat de les volgen toch een stuk lastiger maakt.
Je bent gewoon een zeikerd.
Oud 03-01-2005, 18:58
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 03-01-2005 @ 19:55 :
Je bent gewoon een zeikerd.
Pfff, dat was toch behoorlijk irritant, want die sheets waren wel degelijk nodig bij het college Voor degenen die het nodig hadden om die les te volgen was het toch zeer vervelend
Oud 03-01-2005, 19:59
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
El Kim schreef op 03-01-2005 @ 19:48 :
Nou dat de luxaflex niet werkten was toch zeer irritant in de zomer, gezien het feit dat het gebouw van glas is en het dan bloedheet wordt en de zon in je ogen schijnt.
Moet je niet in het hoofdgebouw zitten aan de overkant is het veel leuker
Oud 03-01-2005, 20:08
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
ZerO schreef op 03-01-2005 @ 20:59 :
Moet je niet in het hoofdgebouw zitten aan de overkant is het veel leuker
Toendertijd zat ik in het hoofdgebouw. Nu is Communicatie gedumpt in die container zonder kantine aan de overkant...
Oud 03-01-2005, 20:25
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
El Kim schreef op 03-01-2005 @ 21:08 :
Toendertijd zat ik in het hoofdgebouw. Nu is Communicatie gedumpt in die container zonder kantine aan de overkant...
Nou ik vind die container wel
boeiend dat we geen kantine hebben, je kunt even lopen, nogmaals zeikerd
Oud 03-01-2005, 20:26
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
ZerO schreef op 03-01-2005 @ 21:25 :
Nou ik vind die container wel
boeiend dat we geen kantine hebben, je kunt even lopen, nogmaals zeikerd
Je hapt nog ook
Oud 07-01-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
gable-girl schreef op 29-11-2004 @ 00:02 :
Ik zit nu in m'n laatste jaar op Inholland Rotterdam(In het eerste jaar heette het nog de Ichthus Hogeschool), en heb er echt geen bijzonder slechte ervaring ofzo hoor. Tuurlijk, roostermakers doen t niet echt goed en niet alle projecten zijn even leuk of handig geregeld, maar waar heb je dat nou niet?! Die verhalen hoor je overal! Inholland kampt gewoon met een beetje slecht imago onder studenten zelf maar de school doet echt wel goede dingen!! (denk aan contacten met andere hogescholen, uitwisselingsprogramma's, carriereondersteuning etc etc) Ik vind het een beetje slecht onderbouwd van jullie allemaal, het kan wel wat concreter!
Bij inholland rotterdam kann je niet eens normaal parkeren
Niet dat werd aangegeven iig.
Moest er een keer naartoe (zit normaal in delft) en heb er een half uur over gedaan om plek te vinden en dan blijkt de automaat ook alleen maar chip te accepteren ipv geld.
Maar moet zeggen dat 't in delft verder ook neit echt super geregeld is, behalve parkeren dan.
Oud 09-01-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 07-01-2005 @ 16:04 :
Bij inholland rotterdam kann je niet eens normaal parkeren
Niet dat werd aangegeven iig.
Moest er een keer naartoe (zit normaal in delft) en heb er een half uur over gedaan om plek te vinden en dan blijkt de automaat ook alleen maar chip te accepteren ipv geld.
Maar moet zeggen dat 't in delft verder ook neit echt super geregeld is, behalve parkeren dan.
...want iedere student gaat namelijk met de auto naar school...
Oud 10-01-2005, 01:39
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-11-2004 @ 11:58 :
Welk contact? Welk uitwisselingsprogramms? Welke carriereondersteuning? Welke etcetera's? Ik merk niets van al dat geld wat ik erin pomp.. (wat ik daar nog doe? heb het 2 jaar vol gehouden, dan lukt die andere twee jaar (waarvan meer dan een jaar stage) ook wel)

Enige waar de InHolland voor zorgt is een mooie Open Dag en redelijk smakende koffie..
pas maar op, ik heb gezien dat ze enge b-merk koffie in die DE automaten gooien!

Neway, in Alkmaar is alles ook ruk geregeld. Schijnt dat ik vandaag een tentamen heb, maar ze zeggen niet hoelaat, waar en welk vak. Nouja, ze geven een code, en een mailtje dat ik op die en die plek op blackboard kan vinden hoe of wat. Behalve dat et er niet staat.

Verder krijg ik elke dag minimaal 1 excuus mailtje omdat bepaalde dingen niet af zijn of niet werken. Ik ga denk ik weer eens een andere opleiding kiezen.
Oud 12-01-2005, 16:50
SaisPas
SaisPas is offline
Ik zit zelf ook op de hes, maar ik doe commerciële economie. Heb destijds ook de afweging moeten maken tussen deze drie scholen. INholland viel voor mij sowieso af, omdat die mij niet leuk leek, en het verste weg. Tussen de HvA en de HES heb ik meer getwijfeld, maar heb toch voor de HES gekozen omdat ik daar goede verhalen over gehoord heb. Ik daar meerdere mensen ken die daar ook een studie volgen (volgden) en er ook zeer positief over waren. Daarnaast is het gebouw ook gloedjenieuw, de meeste kinderziektes zijn er uit, en het is prettig werken, en alles is zeer ruim. Daarnaast zijn er alleen maar economische studies, wat ik als een pluspunt zag.

Het bereiken van leraren is wat moeilijker. Ze hebben allen een eigen emailadres, maar bij sommigen komt er zoveel mail binnen dat jouw mail vaak niet of dagen later beantwoord wordt. Het is sneller om een leraar ff op te zoeken of het in de les te vragen.
Leraren kunnen wel jouw hele klas tegelijk e-mailen, wat wel weer handig is bij mededelingen e.d. Het intranet is goed, soms wel wat traag, maar alle info kun je daarop vinden. (rooster, roosterwijzigingen, cijfers, examens, tijden, mededelingen etc)

Het enige minpuntje is dat ik iets langer in de metro/trein zit vanaf Amsterdam Centraal.

Een tijdje geleden zijn de HvA en de HES samen gegaan. Ze hebben nu hetzelfde bestuur, gaat het de Amsterdam School of Business heten, en veranderd er nog het eea, maar daar heb ik nog niets van gemerkt.

Suc6 met het maken van je keuze. PM me maar als je nog vragen hebt, of eens een keer wilt komen kijken.
Oud 12-01-2005, 18:31
Verwijderd
Ik weet dat de Haagse Hogeschool er niet bij staat, maar wilde toch ff kwijt dat ik het daar echt superrielekst vind. Goede organisatie, goed onderwijs, goede facaliteiten..
(maar waarschijnlijk is Den Haag niet in de buurt)
Oud 12-01-2005, 18:52
PGWR
PGWR is offline
Juist de HES en HvA spraken mij niet aan. Daarom ben ik dit jaar bij InHolland in Haarlem aan MER begonnen. Leuke opleiding.
Oud 12-01-2005, 19:18
Meester
Meester is offline
Citaat:
PGWR schreef op 12-01-2005 @ 19:52 :
Juist de HES en HvA spraken mij niet aan. Daarom ben ik dit jaar bij InHolland in Haarlem aan MER begonnen. Leuke opleiding.
Je komt er nog wel achter.
Oud 13-01-2005, 05:17
AJMouse
AJMouse is offline
bén je er nog niet achter?
Oud 13-01-2005, 13:23
PGWR
PGWR is offline
Waar zou ik dan achter moeten komen?
Oud 14-01-2005, 10:48
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
PGWR schreef op 13-01-2005 @ 14:23 :
Waar zou ik dan achter moeten komen?
Dat het een kutschool is. Waar alles in het honderd loopt. Dat de computers vanaf 10 uur s'ochtends állemaal bezet zijn. Dat je door het geluidsoverlast niet eens je leraren kunt verstaan. Eerst hadden ze geeneens een tafelvoetbal staan, hebben ze er eindelijk een, is het zo'n afgeracht kutding

Maar eerlijk is eerlijk, het is wel een supergaaf, ubermodern gebouw aan het worden. Deuren die automatisch open gaan
Oud 16-01-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-01-2005 @ 11:48 :
Eerst hadden ze geeneens een tafelvoetbal staan
Je zit toch ook niet meer op de middelbare school?
Oud 18-01-2005, 18:57
AJMouse
AJMouse is offline
wow, hadden jullie een voetbaltafel op de middelbare school?
Oud 18-01-2005, 19:13
SaisPas
SaisPas is offline
Ik ook, en op de HES staan er ook 2 in de kantine
Oud 19-01-2005, 15:23
AJMouse
AJMouse is offline
best ziek opzich
Oud 22-04-2008, 10:43
debjuhhh
debjuhhh is offline
ik zit nu ook in mijn examenjaar en ga volgend jaar naar de HES , MER
Ik snap alleen niet waarom jullie zo moeilijk doen.
De HES is een onderdeel van de Hva, dat is dus al een keuze minder.
je kan nu alleen nog inholland of HES
zelf heb ik voor de HES gekozen op locatie fraijlemaborg.
Op deze locatie helpen ze je meer en doe je meer gezamelijk.
Inholland heb ik van vrienden alleen maar slechte dingen gehoord en dat alles slecht georganiseerd is en heel lang duurt.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten