Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 18:57
EzJay
EzJay is offline
Hallo, dit jaar ga ik mijn havo diploma halen en ik ben van plan in een september een economische HBO opleiding te volgen in Amsterdam. Welke weet ik nog niet, ik denk dat het oftewel bedrijfseconomie, commerciele economie, of management, economie en recht wordt.

Nu zit ik te twijfelen tussen twee hogescholen: De HES Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam. Mijn vraag is of er mensen dit lezen die meer van deze scholen afweten, er een opleiding volgen of bekenden hebben die er een opleiding volgen, en wat die mij aanraden.
Welke van deze scholen heeft de beste opleidingen, de beste sfeer en de mooiste meisjes? Waar zouden jullie voor kiezen?

En ook niet onbelangrijk: denken jullie dat ik nog kans maak op een kamer in Amsterdam voor september, of lachen jullie me dan hard uit??

Alvast bedankt
Oud 29-03-2004, 13:25
Verwijderd
denk dat je beter richting de wallen kan gaan als het je alleen om meisjes gaat
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:35
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ach, hij zegt te minste gewoon waar het op staat niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:54
Verwijderd
het lijkt mij alleen niet van belang bij het maken van een keuze voor een opleiding.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:15
EzJay
EzJay is offline
Wat alleen om de meisjes. Natuurlijk draait mijn keuze daar niet om maar het speelt wel degelijk een rol. Ik hoor over scholen met 90% jongens derop, mij niet gezien.
Oud 29-03-2004, 21:05
El Kim
El Kim is offline
Voor een kamer in Amsterdam moet je vooral heel veel geluk hebben... je kunt je alvast inschrijven bij woningbureaus ed, je bent toch nog lang niet aan de buurt. Verder kun je zoeken op www.kamernet.nl. Maar natuurlijk is via via de beste weg, gewoon mensen leren kennen. Via die manier had ik binnen 1,5 maand een kamer
Oud 30-03-2004, 20:02
Chill
Chill is offline
Ik zit op de HvA en ik heb het er erg naar mijn zin. Ik doe CE op de zogenaamde "innovatieve""HEAO. Erg chill, want ik hoef maar 3 dagen een paar uurtjes naar school. Is wel een aanrader, maar als je niet zelfstandig kan werken wordt het niets.
Verder hoor ik van een aantal mensen dat de HES kut is maarja wie ben ik?
Oud 31-03-2004, 20:49
EzJay
EzJay is offline
Weet je ook waarom ze het kut vonden? Mischien hebben zij wel heel andere criteria tog.

En idd relaxt dat je er niet vaak heen hoeft, ik hoorde over iemand op de Hes die maar 1 x per week naar school ging.
Oud 04-04-2004, 14:59
Choosje
Choosje is offline
Ik ben eerste jaars Bedrijfseconomie van de HES.. en het bevalt me wel redelijk
We hoeven maar 4 daagjes naar school per week.. en 1 dag ervan is haast altijd een project dag.. dat houdt in dat je dan aan je project moet werken met je projectgroep, maar we splitsen ons opdrachtjes altijd, dusss hoeven wij ook niet altijd alles samen op school te doen. Dus in principe heb je eigenlijk maar 3 daagjes school!

De HES is pas net verhuist en het ziet er veel beter uit dan vorig jaar (toen hadden we nog 2 gebouwen op de weesper/wibaut)
Nadeel is dat het in de Bijlmer ligt.. maar het begint daar steeds meer moderner te worden
En verder heeft de HES gym en voor de HvA weet ik dat niet.. Maar das ook bes wel leuk, je doet eigenlijk van alles: roeien/squash/bowlen/skien/zeilen/tennis/aerobics etc..

En nog over je twijfels over de opleiding tussen Bedrijfseconomie/ Commerciele economie en MER (management&eco&recht)..

Bedrijfseconomie is meer gericht op cijfertjes.. tis eigenlijk haast hetzelfde als Accountancy, maar dan makkelijker.
Commerciele economie is juist meer in redeneren en marketing.. hoe je klanten het best kan aantrekken om een bepaald product te laten kopen.
De MER viel voor mij zoiezo af, omdat er toch veel Rechten in zit.. dat heb ik nu ook bij Bedrijfsecnomie.. En das echt zo saai.. pfft..

Als je nog meer vragen heb, kan je me ook nog mailen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:38
EzJay
EzJay is offline
Klinkt goed, iedereen is in ieder geval positief over de scholen.

Dat het in de bijlmer licht is wel een nadeel maar daar is het dan wel weer makkelijker kamers vinden.
Oud 25-04-2004, 09:54
EzJay
EzJay is offline
ff omhooghalen hoor

mischien iemand er nog wat over te zeggen....
Oud 17-05-2004, 00:34
stealinx
stealinx is offline
Citaat:
EzJay schreef op 06-04-2004 @ 15:38 :
Klinkt goed, iedereen is in ieder geval positief over de scholen.

Dat het in de bijlmer licht is wel een nadeel maar daar is het dan wel weer makkelijker kamers vinden.
whahaha... dat is dus echt niet zo dude!

een kamer in amsterdam vinden is al moeilijk
hem krijgen is al helemaal een prestatie

btw de hes liGt in de bijlmer

ik zit erop en het is er erg modern! fijne school.. leuke mensen
de school heeft dezelfde mankementen als de hva en inholland..

en ja er lopen genoeg leuke meisjes voor je rond, maar of ze er ook voor jou rondlopen..
Reageren

Regels voor berichten