Dit zou ik niet doen. Als je ze zoals de onderste tekening aansluit, dus allemaal achter elkaar doorverbinden, dan zet je uw speakers parallel tegenover elkaar.
Heb je 2 boxen met een impedantie van 8ohm, en je zet ze parallel, dan is de uiteindelijke impedantie 4ohm!!
Hoe lager de impedantie, hoe meer stroom er gaat vloeien. Als je versterker dit niet aankan smoort hij gewoon op (dit is letterlijk zo!!). Dus ik zou dat risico niet nemen want de kans is heel groot dat je versterker dit niet aankan, daar is hij nu eenmaal niet op voorzien.
Je kan je boxen wel doorverbinden met de plus op de min van de volgende box, en dan de min van die box weer op de plus van de volgende enz. Dan zet je ze in serie en wordt de impedantie dus groter.
Meer impedantie is minder stroom, dus van je volume blijft niet veel meer over, en ik denk niet dat dit de bedoeling is.
Gewoon elke box op zijn eigen aansluiting met zijn eigen kabel. Zo is het bedoeld, en dat speelt optimaal. Heb je langere kabel nodig, koop die dan, speakerdraad kost geen hol!
|