Advertentie | |
|
![]() |
|
Fysieke pijn kan ook vreselijk zijn. Een been breken of iets dergelijks kan daarbij totaal in het niet vallen. Bijvoorbeeld constant de pijn van een hartinfarct hebben lijkt me echt walgelijk, of als je huidproblemen hebt en niet eens kleding kunt verdragen.
OT: Ik weet het niet. Het ligt er een beetje aan, want ik heb het gevoel dat aan psychische problemen (en dus psychische pijn) altijd nog wel iets te doen valt (in mijn geval), terwijl dat bij fysieke pijn niet zo hoeft te zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk toch liever lichamelijke pijn. Hoe kut dat ook kan zijn, dan kan je wel aantonen dat je ergens last van hebt. Als je geestelijke pijn hebt, kan niemand het echt goed zien en zijn er altijd mensen die vinden dat je je aanstelt. Als je een gebroken been hebt (ofzo) dan is het te zien door het gips bijv.
|
![]() |
|
Het lijkt me een een tamelijk onbelangrijke vraag. Ik heb namelijk op dit moment geen van beide, en ik wil geen van beide. Pijn is iets dat je overkomt en wat je tot op zekere hoogte moet proberen te vermijden, maar een duidelijke keus maken tussen lichamelijk en psychische pijn is naar mijn idee volslagen onzin, omdat lichamelijk pijn veroorzaakt kan worden door psychisch leed (denk aan maagzweren) en psychische pijn kan worden veroorzaakt door (langdurige) lichamelijke pijn. Een keus maken is niet zinnig en niet nodig. Je wilt geen van beide.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is allebei kut. Mensen die denken dat geestelijke pijn erger is, zitten over het algemeen in een kutperiode en zijn vergeten (of weten het gewoon niet, fijn!) hoe ontzettend allesoverheersend lichamelijke klachten kunnen zijn. En degenen die zeggen dat mensen met geestelijke pijn zich aanstellen, zijn over het algemeen zelf vergeten hoe erg het kan zijn of weten dat gewoon niet.
Bovendien wordt er ook vaak over mensen met fysieke klachten gezegd dat ze zich aanstellen... |
![]() |
|
Wat bedoelen jullie nu eigenlijk met psychische pijn? Misschien snap ik het gewoon niet of heb ik het nooit ervaren, maar als het geestelijk toch niet goed gaat, dan uit zich dat toch in verdriet of woede of weet ik veel wat, maar zodra het echt pijn wordt, voel je het toch lichamelijk? Je geest kan toch niet echt pijn voelen zoals je lichaam dat kan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik heb liever lichamelijk pijn denk ik. Een beetje pijn is fijn en het is snel weer over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sluit ik me bij aan.. Behalve dat maagzweren volgens mij door de helicobacter pylori (= een bacterie) en ontstekings-remmende pijnstillers (NSAID’s) worden veroorzaakt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Lichamelijke pijn is eigenlijk geestelijk..
Maar okay, ik snap het onderscheid.. ik ga voor geestelijke pijn. Daar word ik sterker van, lichamelijke pijn.. hoogstens 'harder'. al genoeg van beide gehad btw.
|
Mja, dit is zo vaag en relatief. Liever een verstuikte enkel dan borderline.
Maar liever liefdesverdriet dan een dwarslaesie. Over het algemeen denk ik toch dat de geest superieur is aan het lichaam. Lichamelijke pijn is in mijn geval altijd nog relatief en tijdelijk geweest. Geestelijk ook wel; maar goed ik ben liever gelukkig met wat een ziekte dan ongelukkig terwijl ik helemaal gezond ben. Anderzijds is lichaam+geest ergens ook een. Als ik me geestelijk druk maak voel ik in mijn lichaam (hoofd,nek) pijn. Als ik erge lichamelijke pijn heb, zoals zware schouderklachten die ik een tijdje heb gehad waardoor ik veel minder kon, werd ik daar ook behoorlijk chagarijnig van. Nee sorry ik kom er niet uit.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Discussie over een vraag, CBRB | 13 | 24-04-2016 20:39 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
een vraag over OH- halilo | 2 | 29-11-2004 13:13 | |
De Kantine |
het stel-een-vraag topic Vogelvrij | 493 | 01-08-2003 15:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Antwoord op een Vraag. Verwijderd | 26 | 17-04-2002 11:48 | |
Algemene schoolzaken |
een vraag: HOE KIJKT DE MAATSSCHAPPIJ TEGEN EEN SPW-ER???een vraagje van school! bakk-ster | 20 | 19-11-2001 20:14 |