Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Sowieso waarderen de mééste mensen hun chip maar met kleine bedragen per keer op, waardoor je vaak terugmoet én geen grote boodschappen ermee kan betalen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En chippen is praktisch even snel als pinnen, terwijl ik met pinnen áltijd terecht kan, hoeveel ik ook heb gekocht. Dus is dat, wat mij betreft, een snellere en effectievere methode.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het niet per definitie handig, maar omdat je op de uni moet printen met de chipknip (...en soms kaarten, wat een handige universiteit!), staat er bij mij meestal wel geld op, en dan betaal ik bij de Turk wel weer regelmatig met chipknip omdat pinnen 20 ct extra kost.
|
![]() |
|
Ik heb het 1 keer gebruikt omdat ik moest bij een parkeergarage in Utrecht. Heb er nu nog een euro op staan die ik toen over had en weet niet wat ik er mee moet. Ik pin overal, contant geld heb ik nooit zo veel op zak. Op heel veel plekken kun je niet eens chippen. Op school betaal ik met m'n collegekaart, ook chippen eigenlijk maar dan nog een pasje, maja dat is dan maar zo. Ik heb liever gewoon contant of pinnen en verder niks.
|
Ik gebruik hem wel eens in de tram als ik geen strippenkaart bij me heb. Ik vind hem eigenlijk wel handig voor als je geen contant geld bij je hebt, voor kleine bedragen wordt er voor chippen geen pinbedrag bijgerekend. Hoewel ik dat sowieso al een tijdje niet meer heb gemerkt.
Verder gebruik ik hem weinig. Ik zou wel zonder kunnen leven maar ik heb er verder ook geen last van. Ik was wel blij toen ik er gisteren achterkwam dat ik nog 5 euro op mijn chip had staan.
|
Ik vind de chipknip wel handig. Ik gebruik hem ook vaak bij supermarkten als ik niet zeker weet hoeveel geld ik nog op m'n rekening heb. Bij de pinautomaat saldo chekken duurt lang, dus probeer ik 5 / 10 euro op m'n chip te zetten en als dat kan weet ik dan precies hoeveel ik heb
![]()
|
Verwijderd
|
Irritant was het dat het bij ons enkele jaren terug op de Hogeschool werd ingevoerd bij de Kantine, en we daardoor niet meer met munt- en briefgeld mochten betalen.
Voor de Postbank (waar ik een rekening heb) moest je dan een aparte Chippas aanvragen. Lekker omslachtig dus. En ik zie de meerwaarde er niet van in t.o.v. pinnen. De Chippas was dan ook gigantisch geflopt en terecht. |
![]() |
||
Citaat:
Chippen is sneller. Pasje erin, JA, pasje eruit. Opwaarderen is ook zo gebeurd. Dat is net alsof je gewoon pint in een winkel. Pasje erin, pincode, bedrag, JA, pasje eruit. Ik vind het handig. Overigens kan ik er ook niet omheen aangezien de automaten op de uni niks anders accepteren. En daarbij kun je áltijd met chip betalen, in tegenstelling tot pinnen. Want ik heb al een paar keer meegemaakt dat er storingen waren en mensen daardoor niet konden pinnen. Als je je chipper bij je hebt, heb je daar geen last van.
||
Citaat:
![]() ![]() Ja, je kan 'altijd' met chip betalen. Behalve dan dat in 3/4e van de winkels etc. geen chipautomaat zit, vooral bij de kleinere winkels e.d. Waardoor je dus moet pinnen of contant moet betalen. Waardoor het dus een overbodig systeem is.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik werk bij een benzinestation aan een snelweg en bij ons kun je niet chippen, kleine bedragen pinnen kost niets extra. Het kan dus zeker niet altijd, er zijn heeeeeel veel winkels en benzinestations waar je niet kunt chippen. Ik vind het een onding, ik gebruik m alleen op de uni om te printen, wat iedere keer weer erg frustrerend is.. naar dat gebouw om m op te laden, dan weer naar dat gebouw omdat de printer daar staat..
|
Verwijderd
|
Hmja. Vroeger kon ik ermee in de bus betalen maar dat is tegenwoordig niet meer mogelijk. Op de universiteit moesten we nog een extra pasje van de universiteit zelf gebruiken dus het komt erop neer dat ik het al jaren vriwjel niet heb gebruikt. Ik was laatst dan ook verbaasd dat ik er nog 20 euro op had staan ofzo.
|
![]() |
|
In sommige gevallen is een Chipknip handig, bijvoorbeeld bij parkeerautomaten (wat ik overigens behoorlijk toeristonvriendelijk vind, als je er alleen maar kunt chippen), maar het onhandige is dat je dan ook wel net weer genoeg geld op je chip moet hebben staan. Ik gebruik hem nooit, omdat je in Nederland bij 95% van de plaatsen waar je kunt chippen ook kunt pinnen, en dat extra intypen van je pincode voor mij niet een reden is om eerst de chipknip op te laden. Ik zorg er gewoon voor dat ik wat kleingeld op zak heb, in feite is dat gewoon hetzelfde, alleen is het geld fysiek aanwezig, en op je chipknip digitaal.
Voor school heb ik trouwens een aparte chipknip op mijn studentenpas. Een beetje irritant, want je kunt hem alleen gebruiken voor kopiëren, printen en dictaten kopen. Vroeger kon je er ook mee betalen in de kantines, maar daar zijn ze mee gestopt toen een paar informaticastudenten de chip hadden gekraakt en alle studenten opeens heel veel kochten in de kantine en het allemaal met de pas betaalden. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind het wel fijn, zeker op de uni. Gewoon snel m'n lunch betalen, geen gedoe met pincodes of wisselgeld, en bij automaten gebruik ik hem ook. Voor kleine betalingen is het echt wel prettig (ik zet er telkens 20 euro op en doe er betalingen mee van 3 euro of minder). In winkels gebruik ik 'm eigenlijk niet, dan pin ik meestal.
|
![]() |
|
Ik gebruik m'n chipknip heel vaak voor kleine bedragen. Ik waardeer hem gewoon in 1x op met 50 euro oid en ik gebruik hem zowel op de uni als in winkels. Voor mijn gevoel gaat het wel een stuk sneller dan steeds moeten pinnen en ik hoef hem helemaal niet zo vaak op te waarderen eigenlijk.
En bij m'n rijbewijs zit standaard een chipknip met 50 euro er op, voor het parkeren.
|||
Citaat:
En in de meeste normale winkels waar je kunt pinnen, kun je ook wel chippen. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Met mijn pinpas kan ik alles. Simpel. En wat boeit mij het of ik 12 seconden doe over het afrekenen of 5? Je moet wel een stresskip zijn wil je je daarover druk maken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|