Oud 22-07-2008, 20:08
Bank20
Bank20 is offline
Ik ben voor een bedrag van 80 euro opgelicht op marktplaats.
Wou voor mn broer een paar (namaak) merkpolo's kopen via een van de vele "dealers" op marktplaats.
Heb gereageerd en kort gemaild...geld over gemaakt maar niks ontvangen.
Heb alleen een naam, naam van rekeninghouder en plaats.

Ik denk/dacht dat ik gewoon stom geweest was en mn geld kwijt was maar heb gister toch aangifte gedaan bij de politie en kreeg van een politie agent te horen dat ze het door sluizen naar een ander buro en dan naar het adres van de rekeninghouder gaan.
Sinds waneer doen ze dat??
Vroeg me af of andere mensen hier ervaring mee hadden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2008, 20:14
T_ID
T_ID is offline
Sinds je via een banknummer na kunt gaan met wie je te maken hebt in geval er strafbare feiten plaatsvinden.
Oud 22-07-2008, 20:27
Verwijderd
Dat is al een paar jaar mogelijk, eigenlijk al jaren mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 16:20
Stefanie
Stefanie is offline
Wat ik las op marktplaats:

Er zijn zoveel mensen die opgelicht worden, dat ze niet iedereen kunnen aanpakken. Veel zaken worden dan ook niet behandeld.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 21:12
Ivo
Ivo is offline
Maar als velen aangifte doen tegen de zelfde persoon, zal dat wel degelijk behandeld gaan worden.
Is er 1 aangifte, dan blijft een en ander sowieso een welles-nietes spelletje (koper beweert niets te hebben ontvangen, verkoper beweert alles opgestuurd te hebben). Bij meerdere aangiften tegen dezelfde verkoper zal ie toch is moeten uitleggen hoe het kan dat het gros van de Nederlandse poststukken binnen 1 of 2 dagen bij de ontvanger aankomt en dat dat niet het geval is bij de pakketjes die hij zegt te versturen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 22:53
Stefanie
Stefanie is offline
@ Ivo: daar heb je gelijk in! Eigenlijk is het heel belangrijk dat je meerdere slachtoffers vindt, voordat je echt iets kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 01:29
AzN
AzN is offline
Via internetoplichting.nl en kopersbelangen.nl zijn al veel van zulke 'problemen' opgelost, misschien is dat 'n goed idee?
Oud 24-07-2008, 09:37
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
denk dat je gewoon pech hebt,
alleen als er meerdere klachten zijn
tegen 1 bepaalde persoon zullen ze er misschien iets mee doen
maar anders blijft het een wellus nietus kwestie,

heb je wel een reactie gehad dan toen je mailde dat je niets ontvangen hebt of helemaal geen reactie meer?

je kunt geen aangifte doen tegen iemand die zegt het wel verstuurd te hebben natuurlijk want bij de post kan het ook 'zoek' raken

als het verstuurd is via een pakket kun je om de code vragen en traceren waar het zou moeten zijn (mits hij nog reageert dan )

als het via briefpost verstuurd is heb je vette pech en is het risico voor jezelf ben ik bang

als ik dingen verkoop op mp
zet ik in de advertentie al dat ik niet verantwoordelijk ben
voor het zoekraken van post (briefpost dus) eigen risico

als mensen geen risico willen lopen
kan ik het als pakket of aangetekend versturen tegen bijbetaling

dit voorkomt bij mij het wellus nietus verhaal gewoon,
mensen zullen of vertrouwen moeten hebben in de koper en de post
of ze betalen gewoon iets meer maar hebben wat dat betreft zekerheid
Oud 28-07-2008, 20:46
Vohjkd
Vohjkd is offline
Ik vertrouw er ook niemand.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:15
Verwijderd
Je zou aangiften kunnen doen en een advocaat kunnen inschakelen, zaak beginnen en als je die wint hoef je de advocaat niet eens te betalen(volgens mij)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 21:31
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Je zou aangiften kunnen doen en een advocaat kunnen inschakelen, zaak beginnen en als je die wint hoef je de advocaat niet eens te betalen(volgens mij)
haha, goeie grap
Oud 28-07-2008, 22:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
haha, goeie grap
Mwo, er bestaan zeker advocaten die op basis van no cure no pay werken. Maar je zult geen advocaat uit zijn nest krijgen voor een mafkees die of all things namaakartikelen probeerde te kopen, waarvan de handel erin zich überhaupt al in semi-criminele sfeer bevindt, en vervolgens met open ogen erin stonk.

En terecht, want Hiddema en Spong waren al dieptepunt genoeg voor de advocatuur. Verder uitdiepen, liever niet..
Oud 28-07-2008, 22:13
wallflower
wallflower is offline
hij zei als je wint
Oud 28-07-2008, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Mwo, er bestaan zeker advocaten die op basis van no cure no pay werken. Maar je zult geen advocaat uit zijn nest krijgen voor een mafkees die of all things namaakartikelen probeerde te kopen, waarvan de handel erin zich überhaupt al in semi-criminele sfeer bevindt, en vervolgens met open ogen erin stonk.

En terecht, want Hiddema en Spong waren al dieptepunt genoeg voor de advocatuur. Verder uitdiepen, liever niet..
haha, nee, dat weet ik wel zeker dat je hun niet uit bed dan kan krijgen
en als je wint, ja, de verliezer betaald(deels)

http://www.progresslaw.net/?pg=543&id=420
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 22:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hij zei als je wint
Inderdaad, ik zie het nu ook. Mja, dat is wel heel optimistisch denken over de mogelijkheid je proceskosten te laten vergoeden. In Nederland gebeurd dat veel minder dan velen op basis van redelijkheid zouden verwachten.
Oud 28-07-2008, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, ik zie het nu ook. Mja, dat is wel heel optimistisch denken over de mogelijkheid je proceskosten te laten vergoeden. In Nederland gebeurd dat veel minder dan velen op basis van redelijkheid zouden verwachten.
maar dan zijn de kosten toch te duur en krijg je nooit gelijkheid en gerechtigheid in nederland. toch?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 22:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar dan zijn de kosten toch te duur en krijg je nooit gelijkheid en gerechtigheid in nederland. toch?
Niet nooit, maar wel veel te vaak niet. Ik ben bijvoorbeeld ruim € 500 misgelopen door flessentrekkerij omdat de man die mij oplichtte een kale kip, minimagezin en een Marrokaan was. No way dat je daar een veroordeling en je geld en kosten van krijgt.

Sure, ik zou hem kunnen aanklagen. Een betalingsvonnis krijgen voor wat hij me verschuldigt is zou ik zelfs zonder advocaat zelf wel kunnen doen. Ik zou echter nooit mijn geld en kosten eruit krijgen. Niet dat ik zou zeggen dat er geen recht is geschied vanwege andere omstandigheden, maar toch..
Oud 28-07-2008, 22:30
Verwijderd
Citaat:

Sure, ik zou hem kunnen aanklagen. Een betalingsvonnis krijgen voor wat hij me verschuldigt is zou ik zelfs zonder advocaat zelf wel kunnen doen. Ik zou echter nooit mijn geld en kosten eruit krijgen. Niet dat ik zou zeggen dat er geen recht is geschied vanwege andere omstandigheden, maar toch..
je zou eerder geneigd zijn om " onder-wereld" incasso's in te schakelen, dan via de legale weg.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 22:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
je zou eerder geneigd zijn om " onder-wereld" incasso's in te schakelen, dan via de legale weg.
Ik had andere opties, maar ik kan me voorstellen dat mensen in zo'n geval erover denken om een eind hout over iemands auto heen te halen, of iets dergelijks.

Maar goed, er is ook wel iets voor te zeggen dat we hier niet al te Amerikaans zijn met dat soort dingen, anders moest je voordat je van de glijbaan in het zwembad afging een verklaring tekenen dat je vrijwillig en zelfbewust een risico neemt om gewond te raken etc, etc.
Oud 28-07-2008, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Ik had andere opties, maar ik kan me voorstellen dat mensen in zo'n geval erover denken om een eind hout over iemands auto heen te halen, of iets dergelijks.

Maar goed, er is ook wel iets voor te zeggen dat we hier niet al te Amerikaans zijn met dat soort dingen, anders moest je voordat je van de glijbaan in het zwembad afging een verklaring tekenen dat je vrijwillig en zelfbewust een risico neemt om gewond te raken etc, etc.
haha, inderdaad. Dat komt nog wel denk ik, over 10 jaar, dan is tekenen voor een glijbaan heel gewoon
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 22:37
Verwijderd
Heb je het forum van marktplaats gecheckt?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 11:39
Hakuna
Hakuna is offline
Dure merkpolo's zijn het geowrden, had ze maar goedkoop bij de Zeeman of Wibra gekocht had je tenminste echte nep gekregen en je geld zeker niet kwijt geraakt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 15:54
Metal
Metal is offline
Wederom bedankt voor het ventileren van je mening, Cornel. Waar zouden we zonder jouw bullshit replies zijn. Waarschijnlijk zouden mensen nu dan nog steeds "woensdag?" moeten posten.
Oud 07-08-2008, 17:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wederom bedankt voor het ventileren van je mening, Cornel.
Ach kom.. Namaak merkartikelen kopen is zoals ik al zei semi-crimineel. Mensen die dat willen hebben combineren twee zielige dingen, namelijk te weinig zelfvertrouwen om het zonder merken te redden, en paupermentaliteit door dingen te willen kopen die ver boven je stand zijn. Vergelijkbaar met een oude afgeragde auto kopen, en er dan een extra grote uitlaat opzetten, het is gewoon zielig.

Mogen we dan alsjeblieft een beetje leedvermaak hebben als iemand die achter die troep aanzit met open ogen in een overduidelijk stukje oplichting stinkt?
Oud 07-08-2008, 18:57
Metal
Metal is offline
Ik ben niet anders van mening, maar ik heb het puur en alleen over Cornel en zijn eigen fantasiewereldje waar-ie onmogelijk uit lijkt te komen.
Oud 08-08-2008, 12:47
T_ID
T_ID is offline
Eensch, maar maak je PM box nu eens leeg.
Oud 08-08-2008, 14:12
arPos
arPos is offline
er liggen genoeg nep merkpolo'tjes made in turkey in de nederlandse winkels voor een 10tje p/s hoor.
Oud 09-08-2008, 17:21
Metal
Metal is offline
Citaat:
Eensch, maar maak je PM box nu eens leeg.
Allang gedaan.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten