Oud 19-08-2008, 19:51
xMELLYii
xMELLYii is offline
hoi,

Dit is voor mij heel privé,
Maar toch zit ik er mee, Vandaar dat ik naar jullie meningen wil luisteren..

Ik vinger me afentoe en dat vind ik gewoon prettig..
Maar eerst werd ik gewoon ongesteld en sloeg ik soms wel 1 maandje over..
Maar nu ben ik 5 maanden overgeslagen en toen werd ik het weer 1x,
Maar nu ben ik het alweer 4 maanden niet..
Ik durf ook niet naar de dokter.. Want ik denk dat ie ernaar gaat vragen..
En ik vind het een beetje privé!!!
Denken jullie dat ik wel weer eens vanzelf ongesteld zal worden?
Of moet ik toch een naar de dokter gaan?
Of moet ik met vingeren stoppen?

Alvast Bedankt,

x.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 19:58
Thee Muts
Thee Muts is offline
Kort een paar puntjes:

- Zelfbevrediging en wel of niet ongsteld worden hebben niks met elkaar te maken, dus maak je daar geen zorgen over.
- Als je pas kort (een jaar ofzo) ongesteld bent en nog geen anticonceptiemiddel gebruikt, is het heel normaal dat je nog niet netjes elke maand ongesteld wordt. En ja, daar kan ook best zo'n lange tijd van een paar maanden tussen zitten. Komt vaak vanzelf regelmaat in. Lastig, maar niet ernstig dus. Wil je zekerheid en regelmaat in je menstruatie krijgen, dan is een makkelijke oplossing om aan de pil te gaan.
- Ga je naar de huisarts voor een anticonceptiemiddel of met de klacht van een onregelmatige cyclus, dan heb je grote kans dat hij gaat vragen of je al seksueel actief bent. Daar is niks vreemds aan, iedereen begint uiteindelijk met seks en voor de huisarts is dat iets heel normaals. Overigens is het voor de huisarts vooral van belang om te weten of je al seksueel actief bent met iemand anders (en dat is niet zo wat ik uit je verhaal begrijp), dus zelfbevrediging hoef je niet eens te benoemen naar hem.

En als laatste puntje: dit topic hoort op Lichaam en gezondheid
Oud 19-08-2008, 20:02
tuttebel
tuttebel is offline
Hoi melly!
Als je nog nooit echte seks met een man/jongen hebt gehad ben je in ieder geval niet zwanger. In het begin van je menstruatie kun je erg onregelmatig ongesteld zijn, zoals jij ook bent. 5 maanden is wel erg lang en ik kan me voorstellen dat je je dan druk maakt.
Ikzelf zou gewoon naar de dokter gaan, die kan je geruststellen of vertellen of er iets aan de hand is.
Met vingeren hoef je niet te stoppen, want daar ligt het in ieder geval niet aan. Elk meisje doet dat en die worden ook gewoon ongesteld.
Oud 19-08-2008, 20:32
Verwijderd
Serieus?

Worden mensen zo slecht voorgelicht, anno 2008?????

Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 20:47
Thee Muts
Thee Muts is offline
Tja, ik denk dat voorlichting alleen niet genoeg is en dat jonge meisjes vooral de ervaring missen van het fysiek leren kennen van hun eigen lichaam. Er zijn maar weinig jonge meisjes die - naar mijn idee en dat is ook wel eens uit onderzoek naar voren gekomen - tegen de tijd dat ze voor het eerst ongesteld zijn, al bewust hebben gekeken naar en gevoeld hebben aan hun eigen lichaam. Die ontwikkeling komt vaak pas later.
Bovendien (wat ik me kan herinneren uit mijn eigen biologieboeken), worden de onderwerpen 'menstrueren' en 'seksualiteit' apart van elkaar besproken. Er wordt dus nergens de mogelijke invloed besproken van seksuele handelingen op je ongesteldheid (afgezien van het simpele feit dat deze uitblijft op het moment dat je zwanger bent). Door ontwetendheid en onzekerheid kunnen jonge meisjes daardoor al snel verkeerde conclusies trekken.

Waar ik me persoonlijk nog het meest over verbaas, zijn de meiden die bang zijn zwanger te zijn geworden nadat ze een jongen hebben gepijpt. Die meiden hebben dus écht totaal geen idee van hoe ze van binnen in elkaar zitten
Oud 20-08-2008, 12:00
Volk
Volk is offline
Citaat:
Waar ik me persoonlijk nog het meest over verbaas, zijn de meiden die bang zijn zwanger te zijn geworden nadat ze een jongen hebben gepijpt. Die meiden hebben dus écht totaal geen idee van hoe ze van binnen in elkaar zitten
Dit soort dingen verbaast mij ook steeds weer. En dan zijn het vaak gewoon meisjes van 15/16 die het vragen. Dan vraag ik me toch altijd weer af waar de ouders zijn. Leggen die dit soort dingen niet uit?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 13:19
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Dit soort dingen verbaast mij ook steeds weer. En dan zijn het vaak gewoon meisjes van 15/16 die het vragen. Dan vraag ik me toch altijd weer af waar de ouders zijn. Leggen die dit soort dingen niet uit?
mijn ouders hebben mij niet specifiek uitgelegd dat je van het zuigen op een penis en het sperma daarna doorgeslikt te hebben geen kindjes kunt krijgen.
mijn ouders vertelden alleen over het 'veilig' doen enzo.
Oud 20-08-2008, 15:37
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Serieus?

ja, op school krijg je het technische verhaal, zonder liefde.. ZO kijg je kinderen en niet anders

Citaat:
nee, die laten alles over aan school...

Citaat:
mijn ouders hebben mij niet specifiek uitgelegd dat je van het zuigen op een penis en het sperma daarna doorgeslikt te hebben geen kindjes kunt krijgen.
dus dat je met condoom moet vrijen, voila.. de ouders hebben ook weer hun deel gedaan...

De rest vragen kindjes dus hier...
Oud 20-08-2008, 15:39
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:

En ik neem aan dat je hier ook niet specifiek naar gaat vragen bij papa en mama. Ik heb het volgens mij op de havo te horen gekregen tijdens de seksuele voorlichting bij biologie (derde klas, eigenlijk veel te laat).
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 15:50
Verwijderd
Dat heb ik twee jaar geleden ook eens gehad. Ik ben naar de huisarts geweest, ging aan de pil en er was niks meer aan de hand. Ik heb die drie maanden geslikt, ben er daarna vier maanden mee gestopt, om te zien of ik ook zonder pil nog ongesteld werd. Dat was het geval en dus ben ik er maar weer mee begonnen, omda tik zonder veel meer last had van menstruatiekrampen e.d.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 23:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Serieus?

Ten eerste: Ja

Ten tweede: Zelfs met goede voorlichting kan je soms nog best wel een beetje in paniek raken als het betrekking heeft op jou zelf.. in situaties die je bij een ander meteen zou kunnen afdoen als "niet ernstig".
Oud 23-08-2008, 01:17
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Mijn ouders (en school) hebben volgens mij nooit wat verteld over orale seks. Maar iemand met een beetje gezond verstand kan toch nog wel begrijpen dat je mond in verbinding staat met je maag en je vagina met je baarmoeder en dat er GEEN verbinding zit tussen je maag en je baarmoeder
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 14:58
Nona
Nona is offline
Citaat:
dus dat je met condoom moet vrijen, voila.. de ouders hebben ook weer hun deel gedaan...

De rest vragen kindjes dus hier...
Wat ik me ook wel weer voor kan stellen. Ik zou ook niet aan mijn ouders vragen of ik zwanger kan worden als ik mijn vriendje pijp. Ze zouden door het plafond gaan. Tien jaar geleden las ik de Break Out en daar stond om de maand zo'n vraag in, nu halen jongeren hun informatie van het web. Niets mis mee.
Oud 24-08-2008, 07:36
botervleug
botervleug is offline
Wat ik altijd vreemd vind is dat mensen dit soort dingen gaan vragen in een tijdperk van google, het sekswoordenboek.nl, wikipedia, spuiten en slikken en neuken doe je zo.

Ik vind dat wel een beetje lui.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 07:39
Verwijderd
Dat komt omdat het tegelijkertijd ook een soort aandacht-vragerij is. Je krijgt immers geen replies (en daarmee, persoonlijke aandacht) als je shit googlet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 12:39
Volk
Volk is offline
Citaat:
Mijn ouders hebben mij wel uitgelegd dat sperma mijn vagina in moet wou ik zwanger worden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 16:01
freud
freud is offline
Maar er is toch geen verbinding tussen je maag en je baarmoeder? Dat is toch gewoon logisch, of je ouders dat nu hebben uitgelegd of niet. De mijne hebben me wel uitgelegd hoé je zwanger kan worden, dat was in mijn geval genoeg om te beseffen hoe je het NIET wordt.
Oud 24-08-2008, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Maar er is toch geen verbinding tussen je maag en je baarmoeder?
Al was 'ie d'r wel, dan betwijfel ik dat onze kleine staartvriendjes 't verterende maagzuur overleven.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 01:40
Verwijderd
Citaat:
Al was 'ie d'r wel, dan betwijfel ik dat onze kleine staartvriendjes 't verterende maagzuur overleven.
Je hebt al voorvocht nodig om het zuur in je urinebuis te neutraliseren, maagzuur kan je sperma dus al helemaal niet aan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 01:54
Verwijderd
Exactly my point. <3
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 21:06
blablatje
blablatje is offline
Het zou ook niet charmant of praktisch zijn als elke hap eten meteen via je vagina naar buiten zou stromen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 13:32
francisco
francisco is offline
op scholen laten ze alleen zien wat er gebeurd als je onveiligd vrijt meer niet meer tegenwoordig !
Oud 28-08-2008, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Wat ik altijd vreemd vind is dat mensen dit soort dingen gaan vragen in een tijdperk van google, het sekswoordenboek.nl, wikipedia, spuiten en slikken en neuken doe je zo.
Je zou toch inderdaad denken dat we inmiddels allemaal expert zijn. Nou, ik ondertussen wel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten