Oud 08-11-2008, 14:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik was een beetje op imdb aan het rondkijken en kwam bij "last action hero" uit van Arnold Schwarzenegger. Een actiefilm in een film waarbij de held zelf niet dood kan, auto's ontploffen wanneer je ze aanraakt, teer met een keukenrol van het lijf kan afhalen en heel erg veel humor, met als hoogtepunt voor mij wanneer Arnold zijn nieuwe appartement binnenkomt en 2 keer met dat belachelijk grote geweer in de kast schiet, de deur opent en er vervolgens een gemaskerde vent met touw en wapens dood naar buiten valt. Waarop hij de vraag krijgt "hoe wist je dat daar iemand zat?" "Daar zit er altijd wel één"

Deze film heeft een 5,7 als punt gekregen, waar ik de film een 8 zou geven. Zo heb ik dus wel meerdere films die te weinig waardering krijgen naar mijn mening.

Welke films vind jij onderschat en waarom?
Oud 08-11-2008, 16:10
Hakuna
Hakuna is offline
Van de films waar Schwarzenegger in gespeeld heeft vind ik eigenlijk alleen Predater (1986) en Terminator 1 (1984) nog het beste, de films Commando (1985) en Hercules in Newyork (zijn filmdebut uit 1970) zijn regelrecht afknappers. Ondanks mijn bescheiden mening heeft hij wereldwijd een fanatieke aanhang die al zijn films in bezit hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 16:50
botulismf
botulismf is offline
Ik kan er zo geen bedenken. Meestal worden films overgewaardeerd.
Oud 09-11-2008, 12:13
samoth
samoth is offline
Batman and Robin. Zeer leuke parodie. Die 3,4 op imdb is echt belachelijk. Verder worden actie en horrorfilms vaak ondergewaardeerd.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:52
*oma*
*oma* is offline
Heb je ook gekeken naar de verdeling van de scores? Dat zegt meestal meer over een film.
Dit soort films krijgen op IMDB vaak extreme lage en extreme hoge scores.

Verdeling last action hero
Votes Percentage Rating
2,279 6.8% 10
1,654 5.0% 9
3,932 11.8% 8
6,570 19.7% 7
6,643 19.9% 6
5,147 15.4% 5
3,006 9.0% 4
1,810 5.4% 3
1,126 3.4% 2
1,198 3.6% 1
Oud 09-11-2008, 12:54
*oma*
*oma* is offline
Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de film postal

Votes Percentage Rating
2,101 22.4%.................10
338 3.6%...................9
534 5.7% ...................8
605 6.4%................ 7
678 7.2% ...................6
564 6.0% ...................5
445 4.7% ...................4
504 5.4% ...................3
596 6.4%...................2
3,019 32.2%..................1

Het gemiddelde is dus een 4
Oud 09-11-2008, 13:26
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Niet naar gekeken, het is wel een film van uitersten idd voor sommigen door het meedoen van Schwarzenegger.
Oud 09-11-2008, 13:59
Darko
Darko is offline
Citaat:
Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de film postal

Votes Percentage Rating
2,101 22.4%.................10
338 3.6%...................9
534 5.7% ...................8
605 6.4%................ 7
678 7.2% ...................6
564 6.0% ...................5
445 4.7% ...................4
504 5.4% ...................3
596 6.4%...................2
3,019 32.2%..................1

Het gemiddelde is dus een 4
Het vervelende aan die film is dat ene helft em serieus neemt en em een 1 geeft, terwijl de andere helft voor de 'grap' een 10 geeft omdat elke Boll film toch niet serieus kan worden genomen.
Heb die film op de helft afgezet omdat hij toch echt te verschrikkelijk voor woorden is.
Oud 09-11-2008, 14:16
Uice
Uice is offline
Die film is vaak negatief beoordeeld door sentimentele Amerikanen omdat er grappen in zitten over nineleven.
Oud 09-11-2008, 14:55
botulismf
botulismf is offline
Volgens mij worden op imdb met name 10en en 1en gegeven omdat mensen proberen het gemiddelde omhoog danwel omlaag te krikken. Als ze zien dat ze een film die zij maar 'matig' vonden een 8 ofzo heeft, dan gaan ze maar snel een 1 geven "want een 8 slaat echt nergens op". Omgekeerd zie je het ook veel.
Dit viel me bijvoorbeeld op bij Children Of Men, die veel tienen had en daarom op een vrij hoog gemiddelde uitkwam, waarna een hele reeks mensen hem ineens enen of drieën ging geven. Terwijl die film duidelijk noch een tien, noch een één waard is.
Oud 09-11-2008, 16:52
T_ID
T_ID is offline
Night Watch en de opvolger Day Watch. Op IMDB 6,5 en 6,7.

Dat komt gewoon doordat veel mensen het magistrale plot en de symboliek in de film totaal niet begrijpen, en niet tegen de stijl kunnen waarin die dingen los aan elkaar hangen in een soort magische realiteit. Echt een voorbeeld van twee films die stampend goed maar onbegrepen zijn.
Oud 09-11-2008, 20:18
botulismf
botulismf is offline
Oh, die vond ik inderdaad erg goed. Maar goed, cijfers op IMDB zijn sowieso bull.
Oud 09-11-2008, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Batman and Robin. Zeer leuke parodie. Die 3,4 op imdb is echt belachelijk. Verder worden actie en horrorfilms vaak ondergewaardeerd.
Batman & Robin was nooit als parodie bedoeld, het is gewoon een "officieel" deel uit de serie die een extreem flauwe richting uitging. Daarom schiet het zijn doel voorbij, niet in de laatste plaats omdat het vol tenenkrommende dialogen en gebeurtenissen zit die niet eens grappig zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 09:00
samoth
samoth is offline
Citaat:
Batman & Robin was nooit als parodie bedoeld, het is gewoon een "officieel" deel uit de serie die een extreem flauwe richting uitging. Daarom schiet het zijn doel voorbij, niet in de laatste plaats omdat het vol tenenkrommende dialogen en gebeurtenissen zit die niet eens grappig zijn.
O kom op zeg. Dat het niet op de poster staat, wil niet zeggen dat het niet zo is bedoeld. Batman met tepels, een huilende Schwarzenegger, de enorm foute dialogen, het waanzinnige kleurenspel en alle andere debiele pakjes. En mocht het niet zo zijn bedoeld dan is het een schitterend ongeluk dat er toch zoiets is uitgekomen. De film scoort waarschijnlijk zo slecht omdat batman fans er niet om kunnen lachen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 10:13
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
O kom op zeg. Dat het niet op de poster staat, wil niet zeggen dat het niet zo is bedoeld. Batman met tepels, een huilende Schwarzenegger, de enorm foute dialogen, het waanzinnige kleurenspel en alle andere debiele pakjes. En mocht het niet zo zijn bedoeld dan is het een schitterend ongeluk dat er toch zoiets is uitgekomen. De film scoort waarschijnlijk zo slecht omdat batman fans er niet om kunnen lachen.
Hij was nooit als parodie bedoeld,
en ik denk dat ik beter voor de Batmanfans kan spreken.

Waar het fout ging bij B&R is dat Joel Schumacher erg graag terugwilde naar de stijl(campness) van de serie met Adam West,
en tegelijkertijd wilde hij het meer een mainstreamfilm maken, met snelle actie, niet teveel diepgang en puns. Helaas is hij hierbij doorgeschoten (onbedoeld).
Toch als je kijkt naar een boel comics van voor the Crisis on Infinite earths is de film niet eens zo bizar
Zelf kan ik de film best waarderen, zolang hij maar wordt bekeken zoals hij is: over the top (kan als parodie gezien worden, maar bij een echte parodie was het pas erg geworden) en vol van verwijzingen naar andere elementen uit het "Batman-universum".
Een boel Batmanfans die ik ken houden er dezelfde redenatie op na, maar vaker wordt de voorkeur gegeven aan de films met een donkerder karakter, toch dichter bij de "echte" Batman.
De mensen die de hardste kritieken leveren zijn vaak niet de hardcore fans, maar mensen die de Burton-films erg konden waarderen.

(Achteraf hebben mensen die aan de film hebben meegewerkt, zoals Schumacher en Clooney, stuk voor stuk toegegeven dat ze toch niet echt trots waren op het eindresultaat. En dat viel me van hun juist weer tegen.)

Iets meer OT:
Soms vind ik actiefilms onderschat; hoewel simpel zijn sommigen toch zeer vermakelijk, maar voor de "echte" filmkijker zit er gewoon te weinig diepgang in.
Ik heb van tijd tot tijd meer het probleem dat ik een film kijk waarvan ik achteraf meen dat deze toch wel erg overschat is. (bijv. Layer Cake en Donnie Darko)

Last Action Hero is inderdaad gaaf

Laatst gewijzigd op 10-11-2008 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 10:34
samoth
samoth is offline
Tja, ik vind het een belachelijke film en juist daarom zo leuk. Ik snap het verwijt 'doorschieten' dan ook niet zo. Dit is toch veel leuker dan een Hancock ofzo.

Actiefilms zijn inderdaad erg onderschat. Al die mensen die zeuren over een gebrek aan diepgang. Je gaat bij Tarkovski toch ook niet klagen over een gebrek aan actiescenes. Sowiezo is diepgang overgewaardeerd. Voor diepgang kun je beter filosofie gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 11:46
Uice
Uice is offline
Wat hier gezegd wordt over actie inderdaad. Ik vind het ook erg storend als mensen klagen dat actiescenes te onrealistisch en over the top zijn. Bij Wanted zat er zo'n doos naast me die de hele tijd liep te zuchten en 'ja hoor' liep te zeggen. I'm like, weet je naar welke film je bent gegaan?

En over Batman, Batman 1960 is erg onderschat omdat mensen tegenwoordig denken dat het echt een slechte film is, in plaats van een geslaagde absurde komedie, zoals hij (deels) bedoeld is.

Tegen mensen die films als de Evil Dead-serie en Braindead afkraken kan ik ook niet zo goed. Die kijken er gewoon niet met het goede oog naar en denken dat het allemaal bloedserieus bedoeld is.
Oud 10-11-2008, 12:19
Rooster
Rooster is offline
Eigenlijk zouden ze bij bioscopen selectie aan de poort moeten hebben
of eerst een informatief halfuurtje, zoals bij sommige klassieke toneelstukken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 12:28
Uice
Uice is offline
Selectie aan de poort ben ik ook voor, en sowieso bioscooppolitie die je eruit gooit als je geluiden maakt of sms't. Maar dat is weer een ander topic.
Oud 10-11-2008, 12:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh, praat me niet van dat Donnie Darko-debacle van een tijdje terug, Rooster. Ik ben nog steeds een beetje boos op je
Oud 10-11-2008, 12:36
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Oh, praat me niet van dat Donnie Darko-debacle van een tijdje terug, Rooster. Ik ben nog steeds een beetje boos op je
Sorry, ik heb het echt geprobeerd, maar zelfs een 2e keer...
Nee hij kan mij niet bekoren (op de soundtrack na)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 14:00
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Eigenlijk zouden ze bij bioscopen selectie aan de poort moeten hebben
of eerst een informatief halfuurtje, zoals bij sommige klassieke toneelstukken
Oh nee, alsjeblieft niet.

@Darko: daar heb je inderdaad ook wel gelijk in. Ik heb die film een 4 gegeven btw, maar de mannen met wie ik de film keek vonden hem fantastisch. Vooral toen die interviewster tussen de kinderlijkjes verslag stond te doen. Daar traden mijn moedergevoelens dan weer op.
Oud 10-11-2008, 18:47
Noddy
Noddy is offline
Ken ook meer overschatte films. Fear and Loathing in Las Vegas bijvoorbeeld. Ik hoor alleen maar dat het zo'n toffe film is, maar ik vind er geen reet aan.
Niet echt mijn ding, zelfs met Johnny Depp en Benicio del Toro vind ik het niet echt een toffe film. Zal dan wel weer aan mij liggen.
Oud 10-11-2008, 18:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sorry, ik heb het echt geprobeerd, maar zelfs een 2e keer...
Nee hij kan mij niet bekoren (op de soundtrack na)
Het blijft jammer hoor. Maar ja.
Oud 11-11-2008, 15:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Selectie aan de poort ben ik ook voor, en sowieso bioscooppolitie die je eruit gooit als je geluiden maakt of sms't. Maar dat is weer een ander topic.
Voor, maar het is alleen een beetje kinderachtig dat ze zo gestrest raken als je videoapparatuur mee naar binnen neemt.
Oud 11-11-2008, 22:04
JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Ken ook meer overschatte films. Fear and Loathing in Las Vegas bijvoorbeeld. Ik hoor alleen maar dat het zo'n toffe film is, maar ik vind er geen reet aan.
Niet echt mijn ding, zelfs met Johnny Depp en Benicio del Toro vind ik het niet echt een toffe film. Zal dan wel weer aan mij liggen.
Overschat inderdaad, die film moet het hebben van zijn cultstatus.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten