Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij worden op imdb met name 10en en 1en gegeven omdat mensen proberen het gemiddelde omhoog danwel omlaag te krikken. Als ze zien dat ze een film die zij maar 'matig' vonden een 8 ofzo heeft, dan gaan ze maar snel een 1 geven "want een 8 slaat echt nergens op". Omgekeerd zie je het ook veel.
Dit viel me bijvoorbeeld op bij Children Of Men, die veel tienen had en daarom op een vrij hoog gemiddelde uitkwam, waarna een hele reeks mensen hem ineens enen of drieën ging geven. Terwijl die film duidelijk noch een tien, noch een één waard is.
|
Night Watch en de opvolger Day Watch. Op IMDB 6,5 en 6,7.
Dat komt gewoon doordat veel mensen het magistrale plot en de symboliek in de film totaal niet begrijpen, en niet tegen de stijl kunnen waarin die dingen los aan elkaar hangen in een soort magische realiteit. Echt een voorbeeld van twee films die stampend goed maar onbegrepen zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en ik denk dat ik beter voor de Batmanfans kan spreken. ![]() ![]() Waar het fout ging bij B&R is dat Joel Schumacher erg graag terugwilde naar de stijl(campness) van de serie met Adam West, en tegelijkertijd wilde hij het meer een mainstreamfilm maken, met snelle actie, niet teveel diepgang en puns. Helaas is hij hierbij doorgeschoten (onbedoeld). Toch als je kijkt naar een boel comics van voor the Crisis on Infinite earths is de film niet eens zo bizar ![]() Zelf kan ik de film best waarderen, zolang hij maar wordt bekeken zoals hij is: over the top (kan als parodie gezien worden, maar bij een echte parodie was het pas erg geworden) en vol van verwijzingen naar andere elementen uit het "Batman-universum". Een boel Batmanfans die ik ken houden er dezelfde redenatie op na, maar vaker wordt de voorkeur gegeven aan de films met een donkerder karakter, toch dichter bij de "echte" Batman. De mensen die de hardste kritieken leveren zijn vaak niet de hardcore fans, maar mensen die de Burton-films erg konden waarderen. (Achteraf hebben mensen die aan de film hebben meegewerkt, zoals Schumacher en Clooney, stuk voor stuk toegegeven dat ze toch niet echt trots waren op het eindresultaat. En dat viel me van hun juist weer tegen.) Iets meer OT: Soms vind ik actiefilms onderschat; hoewel simpel zijn sommigen toch zeer vermakelijk, maar voor de "echte" filmkijker zit er gewoon te weinig diepgang in. Ik heb van tijd tot tijd meer het probleem dat ik een film kijk waarvan ik achteraf meen dat deze toch wel erg overschat is. (bijv. Layer Cake en Donnie Darko) Last Action Hero is inderdaad gaaf ![]() Laatst gewijzigd op 10-11-2008 om 10:27. |
![]() |
|
![]() |
Tja, ik vind het een belachelijke film en juist daarom zo leuk. Ik snap het verwijt 'doorschieten' dan ook niet zo. Dit is toch veel leuker dan een Hancock ofzo.
Actiefilms zijn inderdaad erg onderschat. Al die mensen die zeuren over een gebrek aan diepgang. Je gaat bij Tarkovski toch ook niet klagen over een gebrek aan actiescenes. Sowiezo is diepgang overgewaardeerd. Voor diepgang kun je beter filosofie gaan studeren. |
![]() |
|
Wat hier gezegd wordt over actie inderdaad. Ik vind het ook erg storend als mensen klagen dat actiescenes te onrealistisch en over the top zijn. Bij Wanted zat er zo'n doos naast me die de hele tijd liep te zuchten en 'ja hoor' liep te zeggen. I'm like, weet je naar welke film je bent gegaan?
En over Batman, Batman 1960 is erg onderschat omdat mensen tegenwoordig denken dat het echt een slechte film is, in plaats van een geslaagde absurde komedie, zoals hij (deels) bedoeld is. Tegen mensen die films als de Evil Dead-serie en Braindead afkraken kan ik ook niet zo goed. Die kijken er gewoon niet met het goede oog naar en denken dat het allemaal bloedserieus bedoeld is.
||
Citaat:
@Darko: daar heb je inderdaad ook wel gelijk in. Ik heb die film een 4 gegeven btw, maar de mannen met wie ik de film keek vonden hem fantastisch. Vooral toen die interviewster tussen de kinderlijkjes verslag stond te doen. Daar traden mijn moedergevoelens dan weer op.
|
![]() |
Ken ook meer overschatte films. Fear and Loathing in Las Vegas bijvoorbeeld. Ik hoor alleen maar dat het zo'n toffe film is, maar ik vind er geen reet aan.
Niet echt mijn ding, zelfs met Johnny Depp en Benicio del Toro vind ik het niet echt een toffe film. Zal dan wel weer aan mij liggen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Beste film van 2009 verkiezing cenerentola | 68 | 03-01-2010 14:37 | |
Films, TV & Radio |
Onderschatte acteurs/actrices Verwijderd | 28 | 08-06-2006 20:05 | |
Films, TV & Radio |
De 45 Meest Onderschatte Films Ooit Frostbite | 54 | 21-03-2006 19:46 | |
Films, TV & Radio |
The Village Apomes | 174 | 17-02-2005 17:53 | |
Films, TV & Radio |
Wat vind de volgende forummer van deze film? Alistar | 318 | 03-04-2004 23:13 | |
Films, TV & Radio |
Onder/bovenschatte acteurs/regisseurs/whatever Daangerous | 75 | 10-01-2003 13:53 |