Oud 29-07-2008, 10:58
Kitten
Kitten is offline
En dan bedoel ik bijvoorbeeld: Wat voor woorden gebruik je bij beschrijvingen? Wat bedoel je onder bepaalde termen? Hoe omslachtig ben je in je bewoordingen?

Ik heb zelf eigenlijk 2 manieren om over seks te praten: in mijn vrije tijd en als bioloog. In beide gevallen ben ik graag lekker direct, hoewel het in technische termen vaak eufemistisch kan klinken. Ik benoem dingen zoals ik ze bedoel en zal dus niet over 'seks' praten als ik 'neuken' bedoel o.i.d..

Voor mij zijn begrippen vaak breed. Ik gebruik in mijn taalgebruik 'seks' dus niet als een synoniem voor 'neuken' en ik word misselijk als mensen dat 'de daad' noemen. etc.

Ik ben benieuwd

Laatst gewijzigd op 29-07-2008 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 11:05
Qimm
Qimm is offline
Ik praat vrij makkelijk over seks en ik probeer meestal zo duidelijk mogelijk te zijn over seks (en wat ik dus bedoel) en verlaag mij niet tot bouquet-reeks achtige termen. Alhoewel heb ik wel moeite met het woord 'kut' dat vind ik wat te 'grof' ofzo. Vagina is weer te klinisch en al het andere wat er aan woordenkeuze is op dat gebied vind ik achterlijk.
Oh en ik heb een hekel aan verkleinwoorden
Oud 29-07-2008, 11:09
Verwijderd
dat hangt van de gesprekspartner af.

Citaat:
... en ik wordt misselijk als mensen dat 'de daad' noemen. etc.
... en ik word misselijk als mensen in de eerste persoon enkelvoud een -t achter het werkwoord plakken
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 11:14
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
... en ik word misselijk als mensen in de eerste persoon enkelvoud een -t achter het werkwoord plakken
I'll make my next post in English, mmkay?
Oud 29-07-2008, 11:36
Verwijderd
ook even ernstig: eigenlijk ben ik het wel eens met qimm.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Ik praat vrij makkelijk over seks en ik probeer meestal zo duidelijk mogelijk te zijn over seks (en wat ik dus bedoel) en verlaag mij niet tot bouquet-reeks achtige termen. Alhoewel heb ik wel moeite met het woord 'kut' dat vind ik wat te 'grof' ofzo. Vagina is weer te klinisch en al het andere wat er aan woordenkeuze is op dat gebied vind ik achterlijk.
Dit, eigenlijk, ja. Heb geen moeite erover te praten, maar sommige termen zijn zo stom
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 15:58
Thee Muts
Thee Muts is offline
Hangt van de bui en de situatie af. Ben ik opgewonden, dan ben ik wel van de ruige dirty talk. Is het een 'gewoon' gesprek dan zijn we duidelijk en open naar elkaar. We benoemen de activiteit bij naam en gooien idd ook niet alles onder de noemer 'seks'. In het bijzijn van/met vrienden dan houd ik het vaak wel iets algemener, dus bijv. 'mondwerk' i.pv. 'pijpen'. Ook niet altijd trouwens, het wisselt wel eens. Nouja, praat er iig makkelijk over

Van allerlei cryptische omschrijvingen voor activiteiten of geslachtsdelen krijg ik echt de kriebels. Met mijn ex (toen ik nog jong en onervaren was) deed ik dat wel. Vréselijk. Ik zou die termen nu niet eens meer over mijn lippen krijgen, zo erg
Oud 29-07-2008, 23:05
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Hangt van de bui en de situatie af. Ben ik opgewonden, dan ben ik wel van de ruige dirty talk. Is het een 'gewoon' gesprek dan zijn we duidelijk en open naar elkaar. We benoemen de activiteit bij naam en gooien idd ook niet alles onder de noemer 'seks'. In het bijzijn van/met vrienden dan houd ik het vaak wel iets algemener, dus bijv. 'mondwerk' i.pv. 'pijpen'. Ook niet altijd trouwens, het wisselt wel eens. Nouja, praat er iig makkelijk over

Van allerlei cryptische omschrijvingen voor activiteiten of geslachtsdelen krijg ik echt de kriebels. Met mijn ex (toen ik nog jong en onervaren was) deed ik dat wel. Vréselijk. Ik zou die termen nu niet eens meer over mijn lippen krijgen, zo erg
Dit ongeveer.
Oud 30-07-2008, 00:29
Warsocket
Warsocket is offline
Gewoon met de woorden die daar voor staan

Dus niet mondwerk maar gewoon pijpen, neuken, beffen, vingeren, aftrekken, etc

omslachtig doen is allemaal te veel werk
Oud 30-07-2008, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 18:21
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Citaat:

Dit!!

Verder praat ik er vrij makkelijk over. Ik leg niet snel mijn hele seksleven op tafel, maar tegenover m'n vriendin en sommige familie/vrienden uiteraard wel en dan hoef ik ook niet te bagatelliseren..
Oud 30-07-2008, 18:45
Verwijderd
ik praat er liever niet over. eigenlijk. Maar als ik er over praat, dan noem ik t beestje wel bij de naam.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 18:57
arPos
arPos is offline
zoals het heet, best banaal eigenlijk
Oud 30-07-2008, 19:48
Nona
Nona is offline
Zo exliciet en luid mogelijk.
Nee, vooruit, het ligt eraan met wie ik ben, waar ik ben en in wat voor bui ik ben. Ik kan heel expliciet over seks praten. Gaat het om een serieus gesprek dan benoem ik alles, maar op een no-nonsense beschaafde manier. Is het een gesprek dat bedoeld is om mensen erop te wijzen met wie ze te maken hebben (zoals ik dat heel goed kan met een vriendinnetje tijdens het eten, bij spelweekleiding die we net kennen) wordt alles heel expliciet, gaan we in op details en wordt alles heel grafisch beschreven. Geen respons betekent explicieter zijn. Gaat het om praktische problemen (zoals cyclus onregelmatigheden in combinatie met de seks-agenda) houd ik het meestal wat meer aan de oppervlakte en vermijd ik te grafische termen en beschrijvingen.
En regelmatig vliegen er wat grove opmerkingen van mijn kant over tafel als ik met een groep mannen ben. En elke keer kijken ze verbaasd.
Oud 31-07-2008, 13:49
waves
waves is offline
scheelt nog al. Vooral met wie ik het er over heb en in wat voor bui we zijn. Maar ik heb het niet over 'de daad doen' ofzo. Wat ik ook vreselijk vind is, de term ketsen .
Oud 31-07-2008, 14:34
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Is het een gesprek dat bedoeld is om mensen erop te wijzen met wie ze te maken hebben (zoals ik dat heel goed kan met een vriendinnetje tijdens het eten, bij spelweekleiding die we net kennen) wordt alles heel expliciet, gaan we in op details en wordt alles heel grafisch beschreven. Geen respons betekent explicieter zijn.
dus met onbekenden ga je expres expliciete termen gebruiken, en als mensen niet reageren het nog meer overdrijven?
dan heb je wel direct een indruk gemaakt..maar wat voor indruk..?
of begrijp ik t nu verkeerd?

ot:
Met vrienden praat er gewoon over, geen schroom qua benamingen. Met mijn ouders en mensen die ik niet zo goed ken (of alleen via werk oid) praat ik er voorzichtiger over, dan noem ik neuken 'met iemand naar bed gaan' oid.
Oud 01-08-2008, 10:12
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
En regelmatig vliegen er wat grove opmerkingen van mijn kant over tafel als ik met een groep mannen ben. En elke keer kijken ze verbaasd.
je zou eens bij mijn ouders moeten komen eten, denk dat jij verbaasd gaat kijken.

OT: Thuis heel vrij, tot op het belachelijke af soms Verder hangt het van de gesprekspartner af, maar wel altijd het beestje bij de naam noemen.
Oud 01-08-2008, 12:20
Nienna*
Nienna* is offline
Ik vind pijpen en beffen nou niet echt de prettigste benamingen, dus ik zeg gewoon orale seks. Lijkt me duidelijk genoeg, in de meeste gevallen.
Oh en vingeren en aftrekken noem ik meestal gewoon handwerk.
Als ik het over seks heb, bedoel ik eigenlijk vanalles: wat ná zoenen komt, dus orale seks en handwerk, maar ook geslachtsgemeenschap. Als ik het over geslachtsgemeenschap heb, zeg ik meestal "met elkaar naar bed gaan" want ik vind neuken een vreeeeselijk woord (ik gebruik het alleen soms en dan alleen als het niet over mezelf gaat).. en als het in een niet-persoonlijk gesprek is, maar gewoon in het algemeen, dan zeg ik geslachtsgemeenschap.
Netjes hè.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 15:02
Nona
Nona is offline
Citaat:
dus met onbekenden ga je expres expliciete termen gebruiken, en als mensen niet reageren het nog meer overdrijven?
dan heb je wel direct een indruk gemaakt..maar wat voor indruk..?
of begrijp ik t nu verkeerd?
Zeg, eerst even een indruk krijgen van die persoon, en vervolgens goed op de reacties letten he. Het doel is om mensen een beetje verward in de rondte te laten staren, niet om ze écht the schokkeren. En stop betekent stop. Je achterlijk gedragen betekent niet per definite achterlijk zijn.
Oud 01-08-2008, 16:18
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Oud 03-08-2008, 19:21
Verwijderd
Het liefst zo grof mogelijk uiteraard. Verlaag je niet door Grey's Anatomy termen zoals vah-jay-jay. Ik krijg daar echt rillingen van als mensen dat daadwerkelijk gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 19:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dit inderdaad.
Oud 04-08-2008, 01:45
Verwijderd
Citaat:

Dit. En lul, kut, tieten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 14:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Neuken is vaak 'doen', 'gedaan worden', 'to have', of 'to be had'.
Aftrekken zowel als vingeren, heten 'fappen'. Ook wanneer het bij een ander gedaan wordt.
Voor orale seks gebruik ik wel de gangbare termen.

Een penis is een 'beafy birch' en een kut een 'leafy larch'. (Heb ik met mijn stiefmoeder bedacht naar aanleiding van Monty Python's "how to recognize different types of trees from quite a long way away")
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 04:54
Pr0xy
Pr0xy is offline
Ik zal irl niet snel praten van de daad, want de daad is bij mij een goede daad, m.a.w. er is een betekenisverschil.

Neuken vind ik iets voor hetero's, aangezien ik homo ben, is dat niet van toepassing op mij.
Oud 19-08-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Het liefst zo grof mogelijk uiteraard. Verlaag je niet door Grey's Anatomy termen zoals vah-jay-jay. Ik krijg daar echt rillingen van als mensen dat daadwerkelijk gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 23:21
zuurstok
zuurstok is offline
Heel open , waar we zijn in het taalgebruik passen we ons aan
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 00:03
Uice
Uice is offline
Zo expliciet als de situatie toelaat.
Oud 15-09-2008, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Neuken vind ik iets voor hetero's, aangezien ik homo ben, is dat niet van toepassing op mij.
Hoe noem jij het dan?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 19:32
m!ke
m!ke is offline
Hangt er van af bij wie ik ben.
En err : Vah-jay-jay
Oud 15-09-2008, 20:38
Verwijderd
Ik kan heel erg expliciet over seks zijn ja. Beetje wat Kruimel zegt.
Ik gebruik in principe gangbare termen, maar het gaat wel over handwerk en mondwerk. Eigenlijk geen idee waarom, pijpen en beffen en rukken en vingeren vind ik niet echt prettige woorden om te gebruiken.
Ik kan met sommige vrienden heel duidelijk over seks praten, wie wat lekker vindt, hoe enz. maar ik heb ook vrienden met wie ik dat totaal niet heb.
Verder kan ik af en toe hele dubbelzinnige opmerkingen over seks maken die vooral mijn (schoon)familie leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 18:40
Delius
Delius is offline
Met vrienden gewoon recht voor z'n raap. Met ouders wordt er niet zoveel over gepraat. Ik ben niet van het handwerk of mondwerk maar gewoon van het pijpen en beffen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 14:59
mafkees416
mafkees416 is offline
Leuk dat ik dit topic nu tegenkom; sinds een tijdje heb ik weer een vriendin, en in het begin praatten we niet zoveel over seks, maar toen er één schaap over de dam was...
In het begin was het ook een beetje omslachtig "die van jou" of "als je met je mond naar beneden gaat", terwijl we het nu gewoon over "jouw lul" en "pijpen" hebben.
Je 'groeit' er dus denk ik ook wel in in een relatie.
Oud 25-10-2008, 20:22
StIpse
StIpse is offline
Heel open, want het hoort bij het leven. Al dat hypokriete gedoe past goed bij gefrustreerde mensen, waarvan er helaas veel van rondlopen. Bij mijn ouders kan ik goed terecht, met alles! En een vriendenkring selekteert zichzelf wel uit, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten