Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat zou je willen gaan doen voor studie? Welke richting vind je leuk. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn studie helemaal geen Aardrijkskunde nodig. Filosofie heb ik daarentegen nog wat aan.
Ik heb ook Examen in filosofie gedaan. Het is nu niet een heel zwaar vak. Ik vond het erg leuk en het examen was een eitje.
|
![]() |
Je moet gewoon zelf bedenken wat je later wil gaan doen, wat voor een vervolgopleiding etc. En dan een beetje gaan afwegen waar je het meeste aan hebt. Het zijn beide natuurlijk intressante vakken.. Denk persoonlijk dat je aan aardrijkskunde meer hebt.
Maar ik weet natuurlijk niet wat je hierna wil gaan doen dus daar kan ik niet echt over oordelen. Mocht het verder beide niet met je vervolgopleiding te maken hebben, dan zou ik persoonlijk aardrijkskunde doen. Je bent elke dag met de aarde bezig... natuurrampen over de rest van de wereld, kan jij meer over vertellen. Succes met je keuze! .Daan |
![]() |
|
Mja, aardrijkskunde leer je - denk ik, ik heb het vak zelf nooit gehad - heel specifieke dingen en vaardigheden mee. Als je daar in een vervolgopleiding wat aan hebt is dat handig om te kiezen, maar als je iets anders gaat doen, zal je het ook bijna nooit meer gebruiken. (Hoewel ik slecht weet wat aardrijkskunde precies is, dus misschien dat ik dit fout heb?)
Filosofie daarentegen komt in vrijwel elke studie wel weer terug, en daarbij leer je ook bepaalde vaardigheden. Wat Ecrivaine ook al noemt: kritisch en flexibel denken, dat soort dingen. Dat komt eigenlijk altijd nog wel van pas. Daarbij is het ook gewoon leuk. ![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik zou zelf voor filosofie kiezen en wel om de reden dat het jezelf aan het denken zet. En niet zoals je normaal doet maar dan juist een stap verder. Bijvoorbeeld was die moordenaar nou echt zo slecht?
|
Aardrijkskunde op de middelbare school is nogal nutteloos....het zo minimalistisch en je leert er zo oppervlakkig....het zou van te voren misschien wel handig zijn te informeren naar de inhoud van het vak....het kan echte aardrijkskunde zijn, maar het kan ook zijn wat ik een jaar had...en dat ging over politieke besluitvorming en alle andere vage shit wat landen regelt...
iedere mogol kan met de atlas omgaan aangezien je E&M gaat doen heb je totaal niets aan aardijkskunde...de meeste studies later met aardrijkskunde zijn nog altijd beta studies en dat is niet jouw richting... kies maar lekker filosofie, daar heb je tenminste nog wat aan...
||
Citaat:
Hier mis je echt iets, juist de werking van het internationale politieke systeem is een goede aanvulling op economie en geschiedenis. Die drie vakken zaten vroeger niet voor niets in E&M. Persoonlijk denk ik dat filosofie gewoon leuk is als je geinteresseerd bent in hoe mensen denken, welke theorie daar achter kan zitten. Maar het is totaal afhankelijk van hoe het op een school wordt gegeven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je wil studeren aan de Universiteit van Amsterdam, specifiek aan de faculteit geesteswetenschappen (waar al deze opleidingen onder vallen) dan moet je in het tweede jaar verplicht het vak Wetenschapsfilosofie volgen. Dit vak is voor de meeste mensen een stuk makkelijker en toegankelijker als ze op de middelbare school filosofie hebben gehad. Misschien helpt dit bij je keuze. (Hoewel het natuurlijk nog erg ver weg is allemaal, maar ik wist zo rond VWO3 wel dat ik naar Amsterdam wilde en dat ik ergens in de culturele hoek zou eindigen, dus voor mij zou het in die tijd wel opgaan.)
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
VWO of HBO? En welk vakkenpakket? Rick0 | 4 | 27-03-2014 22:18 | |
Studeren |
N&G of niet? Mimi98 | 8 | 11-11-2012 13:50 | |
Studeren |
Help! profielkeuze! scholier3eklas | 1 | 29-06-2012 10:18 | |
De Kantine |
Wat een saaie bedoening #262 Verwijderd | 500 | 01-07-2008 00:16 | |
Algemene schoolzaken |
[profielkeuze] invulling van het vrije deel Verwijderd | 51 | 18-04-2004 16:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ministerie OCW: vernieuwing tweede fase $@nd€r $@l@m@nd€r | 17 | 09-07-2003 20:03 |