Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En zijn de vakken allebei leuk en lukt het qua hoeveelheid leerwerk? Mooi toch?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van de vakken die je daar hebt staan zou ik sowieso geen M&O kiezen. Een aantal bij mij in de klas hebben dat vak gekozen terwijl ze geen economie hebben en die hebben echt heel veel moeite met het vak, ze hebben inmiddels allemaal het vak eruit gegooid. Informatica kan je altijd wel gebruiken, maar dat moet je natuurlijk wel een beetje trekken. Het is veel programmeren en als je dat niks aan vindt moet je dat eigenlijk ook niet doen. Als je dat wel leuk vindt is dat natuurlijk erg aan te raden ![]() Ik zou Economie1 aanraden, vooral om je vakkenpakket breed te houden en het is zeker niet te moeilijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
want je hebt toch bio12 bij ng? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind t trouwens vreemd dat jullie maar zo'n beperkte keuze hebben, ik had eerst ook nt (nu ng) maar toen heb er ook gewoon frans bijgekozen. 'T zou op zich wel kunnen dat jullie een kleine school hebben, maar bij ons kun je ook e&m en c&m profielvakken erbij kiezen. raar.... Wat veel mensen zeggen... Tis idd slim om ec1 erbij te doen. Je kunt dan iig alle economische studies doen... Das dus weer handig. Bi1 is handig, maar als natuur&technieker heb je dat verder nergens voor nodig. Bij hbo instellingen moet je, als je fysiotherapie oid wil doen met e&m en c&m bi1 erbij hebben, maar als n&t'er gaan ze ervan uit dat je al genoeg natuurwetenschappelijke kennis hebt. Bi12 is vereist als je een medische studie op WO-niveau wilt doen, bijv geneeskunde, biomedische wetenschappen, tandheelkunde enz.... Dus als je erover nadenkt een studie in die richting te gaan doen, zou k zeker biologie overwegen. Als je je mogelijkheden echt wilt openhouden, kies dan én Bi12 en Ec1, dan kun je in principe alles (behalve la/gr of theologie) studeren. Succes drmee! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
120 SLU minimaal op 't vwo vrije deel = 1000 SLU daar gaat 3 jaar lang 1 uur mentor uur per week vanaf (120SLU) daar gaat je PWS vanaf (80SLU) en dan nog 1 keuze vak van minimaal 120 SLU (alles begint bij 160 (bio1) ) voor de rest hebben ze geen eisen geloof ik wat ik wel raar vind. Ik hoorde namelijk laatst wel vwo-5 zeggen dat ze te weinig SLU hadden en daarom nu allerlei extra dingen moesten gaan doen. Ik wil zeker GEEN medische opleiding zoals geneeskunde gaan doen. Ik wil waarschijnlijk een maatschappelijke studie gaan doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tekenen gewoon omdat ik het leuk vind en om wat afleiding te krijgen van al die 'saaie' vakken. M&O omdat je dat vaker kan gebruiken in 'het echte leven' zeg maar. Economie kan je misschien wel veel studies mee, maar als je er later niet veel aan hebt, is M&O denk ik beter. Maar als je denkt dat je misschien een studie wil doen waar je eco voor nodig hebt, kan je beter dat kiezen ![]() Succes met je keuze ![]()
||
Citaat:
Ik ben het wel met je eens als het gaat over je mening over mo, maar mo breidt je mogelijkheden niet uit. Tis idd heel handig, vooral bij economische studies. het probleem is alleen dat je meestal niet wordt toegelaten bij een economische studie zonder iig ec1 te hebben gehad. Maar bij andere leidinggevende functies is t wel handug. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() je pws, godsdienst en mentor uur zitten toch in het algemeen deel? Bij ons iig wel en die uren konden we er dus niet van aftrekken. Ook extra buitenschoolse dingen (als feestcommissie ed) zaten al inbegrepen bij het algemeen deel (wij zijn verplicht 80 uur daaraan vol te maken) en dan nog bleef er 1000 uur over. Ik vind het zo raar dat die dingen nooit landelijk geregeld worden!
||
Verwijderd
|
Citaat:
mentoruur zit in het vrije deel, schoolmusical zit in het vrije deel(je krijg voor elk uur dat je repeteert een SLU tot een max van 100 geloof ik.) voor elke afgeronde cursus krijg je 20 SLU en voor de leerlingenraad etc krijg je 40 uur per raad waar je in zit. Elke opendag die je bezoekt levert je 8 SLU op etc.. zo vul je het wel.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het eigenlijk best raar dat je geen andere vakken kunt nemen dan die je hierboven noemde. Bij ons op school kon iedereen uit alle vakken kiezen in het vrije deel. Zo zit er nu een meisje op NG-NT, dat Frans12, Grieks+Latijn en Economie erbij heeft gekozen. Succes met je keuze!
||
Verwijderd
|
Citaat:
raar dat je maar 1 vak mag kiezen, ik mag er 3 als ik wil. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (is jaloers) had ik maar een dergelijke keuze. Ik kan voor geen meter wiskunde en ben dus wel genoodzaakt op E&M te doen aangezien de wiskunde anders te moeilijk wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik ken d'r genoeg die hebben geroepen dat ze geen economische studie gingen doen, maar uiteindelijk tóch economie nodig hadden voor hun toelating. Hotelschool, communicatie... ik noem maar een paar opleidingen waarbij je het niet verwacht.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En dat blaadje moet morgen al worden ingeleverd ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maar als je interesse niet bij economie ligt, lijkt me dat je interesse ook niet bij m&o ligt. Als je dan toch iets wil nemen, lijkt me economie handiger ivm vervolgopleidingen waarvan je dus niet verwacht dat ze economie eisen, maar die dat toch doen. Er zijn maar weinig mensen die in de 6e nog precies hetzelfde willen gaan doen als in de 3e (qua vervolgopleiding), dus ik weet niet of je van te voren kan zeggen dat je het toch niet nodig zult hebben. Ikzelf heb er iig behoorlijk spijt van gekregen dat ik economie in het begin van de 4e liet vallen. Het aantal vervolgopleidingen dat dan ineens afvalt valt vies tegen!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() nee hoor, dan heb ik dat gewoon mis of dat is op elke school anders. Maar het tweede deel van m'n tekst blijf ik nog steeds achter staan.
||
Citaat:
![]() Het ligt denk ik idd ook aan de school en aan de lesmethode die je gebruikt. Bij ons op school kan je bijvoorbeeld prima m&o volgen zonder economie dus dat is ook overal anders blijkbaar. Ik wil er wel nog even bijzeggen dat ik in de onderbouw niet zo geinteresseerd was in economie en m&o nu wel heel leuk vind maar misschien vond ik economie nu ook wel leuk, dat zullen we nooit weten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als C&M'er kon ik kiezen uit: - Aardrijkskunde - Maatschappijleer 2 - Biologie - Economie - M&O Als je wiskunde A1 had moest je minstens 3 vakken hieruit kiezen en met wiskunde A2 moest je er minstens 2 kiezen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
CM vwo kan kiezen uit : AK, BIO1, EC1,EC12, INFO, M&O en ze mogen daar maar gewoon 1 keuze vak uitkiezen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Valt latijn binnen mijn profiel? Bhai | 25 | 09-06-2005 15:44 |