Oud 31-05-2009, 20:13
Scholier2077
Scholier2077 is offline
Hoi,

Soms koop ik wel eens een groot aantal goederen voor een laag prijsje in ( op bijv Marktplaats). Dit verkoop ik dan met een winst percentage. Mag dit zomaar of moet ik dit doorgeven aan de belasting (of pas bij een bepaald bedrag). En mogen die mensen het wel zomaar merk spullen verkopen terwijl zij niet de producent er van zijn?

Grz. Twan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2009, 21:40
T_ID
T_ID is offline
De Belastingdienst gebruikt een zoekmachine (Xenon) die o.a. alle veilingsites als Marktplaats indexeert naar verkoper. Als je genoeg verkoopt om daar belasting over te moeten betalen, kom je uit het systeem rollen als een hit, en zullen ze nagaan wie er achter die account zit. Daarna krijg je een boete en navordering als je het niet opgaf voor de inkomstenbelasting.
Oud 31-05-2009, 22:15
Scholier2077
Scholier2077 is offline
ok tnx heb me vragen of dit wel werk voor de belastingdienst
Ik las ergens dat je met je hobby bijv. postzegels handelen max. 2000 per jaar mag verdienen zonder er belasting er over te betalen. Dus gaat dit ook voor mij op als het geen hobby is maar gewoon geld wil verdienen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 20:47
Scholier2077
Scholier2077 is offline
Kan iedereen zomaar een webwinkel beginnen?

In de meeste gevallen wel. Inschrijvingen in de KvK is ook niet altijd verplicht. Als er kleinschalig wat producten worden verkocht kan dit bij de belastingdienst aangeven worden in de rubriek 'overige inkomsten' bij de inkomsten belasting. U kunt dan echter ook niet gebruik maken van de speciale startersregelingen en u moet wel vooraf goed uw risico's bedenken. Wanneer uw omzet een paar honderd of duizend euro op jaarbasis is, is het makkelijk uit te leggen als hobby, dus starten is eigenlijk altijd mogelijk, maar indien de omzet hoger wordt, is het raadzaam bij een deskundige instantie als de KvK of een administratie kantoor even om advies te vragen.
http://www.ondernemeneninternet.nl/webwinkel-beginnen.html

Zal wel ook gelden voor de handel op marktplaats. maar het is altijd opletten hoe mensen aan de spullen komen die ze aanbieden...

topic kan denk ik gesloten worden...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 09:59
Adore
Adore is offline
Volgens mij (correct me if I'm wrong..) ben jij dan nu het type dat over het gedeelte heen leest waarin staat dat je het bij je belastingaangifte in moet vullen als overige inkomsten.

En wat doe je als mensen komen met klachten dat het product binnen een snelle termijn niet meer werkt? Of verkoop jij de dingen ook gewoon weer via Marktplaats? Dan val je inderdaad redelijk snel op bij de Belastingdienst als je dit regelmatig doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten