Oud 22-07-2009, 14:50
Soldaat14
Soldaat14 is offline
Hallo mensen

Ik heb een probleem wat betreft mijn studiekeuze.
Eerst even ter verduidelijking:

Ik wil het liefst zo snel mogelijk weten wat ik wil gaan studeren. Als ik dit weet wil ik namelijk gaan kijken waar ik wil gaan studeren, dit wil ik absoluut niet overhaast doen. Naar mijn idee is het ook het beste als ik er vroeg mee begin.
Ik ga volgend jaar naar de 6e, en nu wil ik het liefst voor het begin van het schooljaar ( of echt vroeg na het begin van het schooljaar) weten wat ik wil gaan studeren zodat ik de rest van het jaar een leuke stad uit kan kiezen ( en natuurlijk open dagen/meeloopdagen bezoeken om echt zeker te zijn van mijn keuze).

Nu ligt mijn intresse bij scheikunde . Ik heb vorig schooljaar al een aantal open dagen van scheikunde bezocht, maar hier ben ik erachter gekomen dat er in zo'n studie echt heel veel practica zijn. Dit spreekt mij echter totaal niet aan ( ik ben meer van de theorie en het rekenwerk enzo... ik weet dat het saai klinkt , maar ok ieder zijn eigen intresses )

Ik vraag me dus af of een studie scheikunde wel een goed idee is als ik zoveel practica moet doen. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met zo'n studie, of dat iemand een alternatief weet zonder erg veel practica
Of dat iemand eventueel een studie weet waarin natuurkunde en scheikunde gecombineerd worden zonder erg veel practica ( een aantal vind ik niet zo erg hoor )

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2009, 15:06
Verwijderd
Je bent gericht op het rekenwerk van scheikunde dat komt ook zeker aan de orde bij practica. Als ik even de vakinformatie van scheikunde bekijk wat ze bij ons op de Universiteit Twente geven (Is wel Scheikundige Technologie) dan valt het naar mijn idee best mee qua pracitca. Het is niet zo dat je geen practica hebt (het hele jaar door voor 10 EC Expimerenteren 1 en 2) maar dat maakt denk ik de opleiding wel levendiger. Waarom ben je zo gericht op theorie?

Naja wil je zelf rondneuzen in vakbeschrijvingen en kijken of het je aanstaat dan kan je kijken op :
www.utwente.nl/vist en dan "deelnemende opleiding: scheikundige technologie" en fase "b1" dan krijg je alle eerstejaars vakken.

Dit is de vakkenlijst van scheikunde in nijmegen (http://www.studiegids.science.ru.nl/...helor/courses/) Ik weet niet of dat representatief is, maar dan kan je een beetje inhoudelijk kijken of de vakken je aanstaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten