![]() |
||
Citaat:
Dus, zoek eventueel een appelmoespot oid, goed schoonmaken etc., middelste deel van je ochtendurine erin en hup naar de huisarts.
||
Citaat:
|
Als je een urinemonster naar de huisarts brengt, moet dat wel ochtendurine zijn. Dus de eerste plas nadat je opstaat.
Daarnaast zijn de meest voorkomende symptomen: Branderig gevoel in je blaas Vaak naar de wc moeten Pijn bij plassen Kleine hoeveelheden plassen Daarnaast ook bovenstaande symptomen, maar die komen wel minder snel voor. Ik heb al donderdduizend keer blaasontsteking gehad en lever elke keer 's ochtend een monster in en kan dan 's middags een antibioticakuurtje halen van 5-7 dagen en dan is het weer over. De klachten zijn meestal na een dag al nagenoeg weg, maar het is wel belangrijk om de hele kuur toch af te maken ivm resistentie. Zelf kun je cranberry producten gebruiken, maar dat is meer preventief. Er zit in cranberry een stofje waardoor bacterien zich niet aan de blaaswand kunnen hechten. Je kunt cranberrysap drinken of cranberrycapsules slikken (te koop bij o.a. de tuinen). Sowieso moet je veel drinken en regelmatig goed uitplassen. Ook kan seks een oorzaak van blaasontsteking zijn. Na de seks moet je daarom eigenlijk altijd meteen plassen.
|
Als je (veel) vaker last hebt van blaasontsteking en je weet wat het is werkt je antibiotica, die je waarschijnlijk van de dokter zult krijgen, niet meer. Het beste is dan om heel veel water te drinken en te wachten tot het overgaat.
|
Ik heb op dit moment ook een blaasontsteking. Ik heb er in twee maanden tijd 3 gehad door de katheter in het ziekenhuis.
Ik moet wachten tot maandag, dan gaan ze pas verder kijken, maar ondertussen word ik bijv. ook 's nachts wakker dat ik moet plassen. Dat is ook een teken van blaasontsteking. Ik word er momenteel een beetje knettergek van.
|
Verwijderd
|
Bij meisjes gaat een blaasontsteking meestal vanzelf over als je veel drinkt (tussen de 2 en de 3 liter; als je meer drinkt verdun je je urine zoveel dat de bacteriën dat weer lekker vinden) en een week geduld hebt. Maar aan de naam te zien is TS een jongen, en bij jongens gaat een blaasontsteking meestal niet vanzelf over, dus dan heb je antibiotica nodig om een nierbekkenontsteking te voorkomen.
Laatst gewijzigd op 28-06-2009 om 10:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeelVeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeel
Drinken en vaak naar de wc dan gaat het vanzelf wel weer over. ![]() (Heb er geen ervaring mee, maar heb ik gehoord van dokters toen ik in ziekenhuis lag) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Nouja regelmatig antibiotica nemen is natuurlijk ook niet goed voor je lichaam he. Ook is het zo dat de bacterien die de blaasontsteking veroorzaken na een tijdje resistent kunnen worden voor de antibiotica, en als die bacterien blijven hangen en zich vermenigvuldigen, krijg je dus meer bacterien met allemaal die resistentie.
Zelf ben ik na een zoektochtje op internet naar de reformwinkel gegaan voor van die D-mannose pillen, is ongeveer zoiets als cranberrypillen maar dan ongeveer 50 keer sterker ofzo. Dat D-mannose stofje zorgt ervoor dat de bacterien zich eraan hechten en dat plas je dan gewoon uit, is ook beter voor je lichaam dan iedere keer anti-biotica. Die pillen zijn overigens wel idioot duur.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Bij meiden komen blaasontstekingen veel vaker voor. Dan is 't idd plasje inleveren, en antibiotica kuur. Voor jongens is het ongewoon om een blaasontsteking te krijgen. Eentje kan wel een keer, maar als je 't vaker krijgt word je (uit voorzorg) meestal doorgestuurd voor verder onderzoek. Dus het is beter om naar de huisarts te gaan dan proberen dit zelf op te lossen! Ben trouwens wel benieuwd wat jouw klachten zijn.. want je denkt zelf aan een blaasontsteking, maar hoe ben je daarbij gekomen?
|
![]() |
Ik heb ook het -wondermiddeltje- op reclame besteld ik hoop dat het werkt.
![]() Laatst gewijzigd op 25-07-2009 om 14:10. Reden: reclame |
![]() |
|
Als je nu nog steeds met die blaasonsteking loopt -> ga alsjeblieft naar de dokter voor antibiotica, want als je er een nierbekken ontsteking bijkrijgt word je er niet vrolijk.
Als die post alleen maar was om reclame te maken voor die site: ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking.. Anoniem-mens | 15 | 29-07-2010 12:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking ThunderShock | 7 | 12-07-2010 22:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking Fosca | 4 | 28-02-2008 12:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
blaasontsteking ~*kar*~ | 37 | 24-01-2007 17:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
van blaasontsteking naar chronische blaasontsteking? Verwijderd | 15 | 05-12-2006 13:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking? Konijn | 5 | 14-04-2004 18:23 |