Sinds zondag is al best lang en bloed plassen is geen goed teken, dus beter langs de huisarts.
Zorg er de volgende keer voor dat je na de seks gaat plassen en plas dan ook goed uit, dan spoel je mogelijke bactieren goed en op tijd weg. Mocht je toch klachten krijgen, begin dan zo snel mogelijk met veel drinken en flink wat vitamine C, daarnaast schijnt het dat specifiek cranberries heel goed helpen tegen die bacterien in je blaas; je kan cranberry-sap kopen, maar je hebt ook cranberry-capsules waarin een soort extract zit en heel veel vitamine C. Vooral vitamine C is belangrijk; het te veel aan vitamine C dat je binnen krijgt, plas je namelijk weer uit. En vitamine C is zuur, daar houden die bacterien niet van.
Ga ook plassen wanneer je aandrang voelt, niet proberen langer op te houden dan noodzakelijk is.
Als de klachten voorbij zijn, niet meteen stoppen met veel drinken + vitamine C, want er kunnen nog altijd wat bacterien achter zijn gebleven, als je stopt, vermenigvuldigen die zich weer razendsnel.
Zelf drink ik altijd veel water en neem ik die cranberry-capsules bij de eerste vage blaasontstekingklachten, werkt prima, 't zet zelden door
Maar voor deze keer zou ik wel naar de huisarts gaan hoor, want je wil niet dat het een nierbekkenontsteking wordt.