Oud 10-09-2009, 15:27
scholier17
scholier17 is offline
hallo,
ik wil voor school graag een minilaptop aanschaffen, maar mijn vraag was nu..
is een mini laptop handig voor op school?
kunnen allen benodigde programma's worden geinstalleerd op een minilaptop?
ik hoor heel graag van jullie!
Bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2009, 18:01
Breg
Breg is offline
1. Wat voor school/opleiding hebben we het over? Middelbare school of technisch ontwerpen op de uni lijkt me een groot verschil.
2. Geen idee. Waarschijnlijk afhankelijk van welke programma's je denkt nodig te hebben.
Oud 10-09-2009, 18:10
scholier17
scholier17 is offline
ik heb het over een mbo school,
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 20:10
robin_ac_17
robin_ac_17 is offline
Mini-laptop kan zeker handig zijn. Maar ik zou zeker niet overhaast zo'n ding aanschaffen.
Ik zou het de eerste paar weken eens met pen en papier proberen en er dan eens naar kijken of een minilaptop handig zou zijn. Heb ik ook gedaan bij mijn HBO-opleiding. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de computers in de mediatheek bijna altijd bezet waren en ook met de projecten is het erg handig. Aantekeningen maak ik nog steeds op papier...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 22:29
J-Stylez
J-Stylez is offline
Ik zou als ik jouw was je niet overwegen om een mini laptop te kopen,
Hij is misschien compact en handig maar niet heel erg functioneel.
Je kan beter een gemiddelde laptop met fatsoendelijke skills voor een redelijke prijs kopen.
Heb je langer plezier van en het werkt fijner zeker voor school.
Oud 08-10-2009, 17:31
ilias1994
ilias1994 is offline
ik zelf zou geen mini-laptop aanschaffen werkt voor geen meter klein geheugen klein beeld
en als je verslagen wilt maken is heel slecht op zon kleine laptop
wat ik zal kopen s een laptop op www.dell.nl
ze zijn goedkoop en goed voor je mbo opleiding
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 09:37
T_ID
T_ID is offline
Wat een foute suggestie hierboven. Koop nooit, never ever een Dell.

Wat je krijgt is een rotding van de goedkoopste componenten, die alleen draaien met Dell drivers, die met popnagels in plaats van schroeven is vastgezet (ja) en dus nooit open kan, en die alleen door Dell gerepareerd kan worden, en nooit kan worden schoongemaakt. Dell is waardeloos.
Oud 10-10-2009, 12:21
Vice
Vice is offline
Citaat:

Wat je krijgt is een rotding van de goedkoopste componenten, die alleen draaien met Dell drivers, die met popnagels in plaats van schroeven is vastgezet (ja) en dus nooit open kan, en die alleen door Dell gerepareerd kan worden, en nooit kan worden schoongemaakt. Dell is waardeloos.
Ik heb alleen maar positieve ervaring met Dell.
Oud 11-10-2009, 22:35
Tripp
Tripp is offline
Wat voor MBO opleiding doe je precies?

Ik studeer zelf Informatica, en mijn broer ICT. Wij hebben zelf verschillende laptops, en verschillende besturingssystemen (Mac, Windows en Linux). We hebben hier ook een mini-laptop in huis, omdat die groten laptops vaak zwaar zijn. Mijn eigen laptop echter niet, dat is een Macbook. En die zijn ook licht, zodat je ze makkelijk meeneemt.

Als je echt een computer wil voor school, moet je je de volgende dingen afvragen:
- Wat wil ik er mee?
- Moet de laptop vaak mee naar school? (denk dan aan het gewicht van de laptop bij aanschaf)
- Besef dat je niet alleen Windows hebt, Windows heeft een monopolie positie in de wereld. Terwijl ook een Mac een heel goed besturingssysteem is. En persoonlijk vind ik deze overzichtelijker en makkelijker te gebruiken dan Windows.

Suc6 met je keuze.
Oud 12-10-2009, 21:40
Martiño
Martiño is offline
Als je een laptop koopt zou ik eerder een (kleine) laptop aanschaffen dan een minilaptop/netbook. De batterijduur is vaak kort, en dat kan lastig zijn als je het ding een hele dag nodig hebt en er niet altijd een stopcontact beschikbaar is. Sowieso zou ik je aanraden om bij het kopen van een laptop/netbook zeker goed te kijken naar de prestaties en accutijd.

Citaat:

Ik heb prima ervaringen met Dell, zowel met desktops als laptops. En het is nogal logisch dat apparatuur die door Dell wordt gemaakt, draait op drivers van Dell. Ik wil het niet de hemel in prijzen, maar omdat jij een miskoop hebt gedaan wil het nog niet zeggen dat het een slecht merk is. Er zijn zat merken die van mindere kwaliteit zijn, en als je een beetje zoekt kun je genoeg positieve recensies over Dell systemen vinden.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten