Oud 09-08-2002, 14:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k zit nu in turkije en het is hier over t algemeen tegen de 45 graden.

nu heb k altijd geweten dat k zonneallergie heb. k krijg dan van die rode vlekken vooral op mijn armen en benen en dat brand heel erg. ze zijn niet na een dag weg (dat rode wel. maar dat dikke niet) en dan moet dus een tijdje genezen. daarbij jeukt t ook heel erg.
k heb ook altijd geweten dat k vaak last heb van hoofdpijn bij extreme hitte in nederland (denk aan 30 graden).

nu zit k dus hier en zit k s ochtends in de zon en om een uur of 1/2 moet k naar mijn hotelkamer waar k airco heb en mijn lichaam dus weer afkoelt.
k begin namelijk op een gegeven moment ontzettend rood te worden en uitslag zoals eerder vermeld. maar dit zelfs in de schaduw. k begin dan op een gegeven moment te zweten en te trillen en k moet dan heel erg snel de zon uit voor mijn gevoel omdat k echt helemaal gek wordt. k krijg ook hoofdpijn en het begint een beetje te draaien voor mn ogen.

naja. nu denkt mijn moeder dus aan allergie voor warmte.

weer heeft hier nog meer last van? en kan hier iets aan gedaan worden? iig zodat het minder erg wordt?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 14:36
stella
stella is offline
ik krijg ook pukkeltjes van wartme, niet van zon maar van warmte.
Dat heb ik ook op koude dagen, maar dat ik het zelf wel warm heb, bijvoorbeeld als ik aan het gymen ben ofzo.
ik krijg er ook hoofdpijn van.
ik zou het dus ook echt never nooit niet uit kunnen houden daar in turkije.
Heb er trouwens wel een zalfje voor gekregen bij de dokter.
Het zalfje kalmeert en zorgt ervoor dat je op sommige plekken minder gaat zweten, want daar kan de uitslag erger van worden.
Ik heb het trouwens alleen maar op bepaalde plekken.
bijvoorbeeld dat tussending bij je armen ( ben de naam ff kwijt, onder je elleboog zeg maar), me knieholtes, me nek, me gezicht, me rug, tussen me borsten en me onderbenen heel erg.
maar dat branderige wat jij hebt heb ik niet.
als ik jou was zou ik ermee naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:45
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Kheb hier ook een beetje last van, als ik in de felle zon zit krijg ik kleine pukkeltjes op mijn borst en soms gaat het ook heel erg jeuken. Dit komt niet zozeer door de zon maar meer door de warmte, je lichaam kan de warmte dan niet goed kwijtraken ofzow en daar kan je dan soort uitslag van krijgen.

Bij mij werkt het om gewoon regelmatig in het zwembad of in de zee te springen (als je op vakantie bent he) dan koel je af en dit voorkomt dat je uitslag krijgt.
Oud 09-08-2002, 19:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb dat ook een keer gehad. Die rode vlek begon bij mijn kruis, jeukte en brandde heel erg. Daarna trok ie omhoog en toen naar beneden. Duurde een dag en ik wil zoiets nooit meer meemaken, wat een pijn.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten