Oud 21-11-2009, 17:40
Sanne-1996
Sanne-1996 is offline
Ik ben zo ontzettend hobbyloos Wil eigelijk wel es wat anders doen dan alleen school, huiswerk maken, computeren, eten en slapen. Iemand leuke ideeen?

Alvast bedankt!
Oud 21-11-2009, 17:42
Verwijderd
even kazet voor zijn:
neuken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 17:43
Rivka
Rivka is offline

Ga na waar je goed in bent en wat je leuk vind, en maak daar een hobby van.
Oud 21-11-2009, 18:16
Verwijderd
Ga toch koken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat hier na mij alleen nog maar een forumbaas mag reageren, en dat er in die post alleen maar "slotje!" mag staan.

kusjes, mij
Dit is best een prima dk topic hoor, ik denk dat ze alle reacties verwijderen.

dan zal ik maar ontopic : Ik heb zelf ook geen hobby's maar wat ik zie van andere mensen is dat ze dingen gaan doen, zoals sporten, of naar een klimmuur, of winkelen. Dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 18:36
Sanne-1996
Sanne-1996 is offline
Citaat:

dan zal ik maar ontopic : Ik heb zelf ook geen hobby's maar wat ik zie van andere mensen is dat ze dingen gaan doen, zoals sporten, of naar een klimmuur, of winkelen. Dat soort dingen.
Aah, thanks voor de eerste normale reactie Hier kan ik tenminste wat mee
Oud 21-11-2009, 19:03
Verwijderd
Ga je ontwikkelen op bepaalde gebieden. Ga bijvoorbeeld films kijken die hoog in de IMDB-lijst staan, ontdek nieuwe muziek, ga boeken lezen. Zo ontdek je wat je smaak is en het zijn leuke manieren om de tijd op te vullen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:14
Uice
Uice is offline
Leer een muziekinstrument bespelen.
Oud 21-11-2009, 20:32
Missy
Missy is offline
Citaat:

Graag ontopic reageren.
Oud 21-11-2009, 20:39
Verwijderd
Je kan best iets actief doen, kwestie van voldoende in beweging te zijn.
Leuk én gezond
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:22
Tink*
Tink* is offline
Ja wat vind je leuk? Je kan een sport gaan beoefenen, een muziekinstrument leren bespelen of af en toe lekker iets creatiefs gaan doen, een cursus gaan volgen in bv dans/theater.
Oud 21-11-2009, 21:22
trophus
trophus is offline
Als je houd van schrijven/taal/Nederlands:
* Schrijven (boek, korte stukken, sprookjes. Eventueel voor een faculteitsblad / schoolkrant of ander blad, die zoeken altijd enthousiaste schrijvers. EN het staat leuk op je CV)
* Dichten
* Bloggen (ja.... als laatste optie.)
* Lezen (er zijn zoooo veel boeken, zit vast wel iets tussen wat je boeit)

Als je houd van kunst, schilderen, tekenen:
* Tekenen/schilderen (duh) (mogelijke zaken om te doen - stillevens, kunststijlen doorzoeken en kijken wat je wil schilderen, strips, spotprenten)
* Actief musea bezoeken
* Actief kunsthandeltjes bezoeken

Als je houd van sport/beweging/training:
* Joggen, thuistraining inlasten elke dag met gewichten/pushups/situps etc. (is verdikke nog gezond ook)
* Ga op een teamsport (leert er ook nog eens mensen kennen, en t is goed voor je gezondheid. Win/win)
* Ga op een individuele sport
* Kies een team dat je wil aanmoedigen en ga de wedstrijden volgen (ik hou dr zelf niet van maar t schijnt een populaire hobby te zijn om de een of andere reden)

* Verzamelen (zoek iets dat je wilt verzamelen en ga los, t zou ooit nog wat waard kunnen worden ook)
* Televisie series (ik raad het zelf af, maar het is een mogelijkheid om je brein langzaam edoch comfortabel te verdelgen)

Of je kan heel creatief helemaal een eigen hobby bedenken die nog nieeeeemand heeft
Oud 21-11-2009, 21:23
Rationeel
Rationeel is offline
dt
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:23
Rationeel
Rationeel is offline
origami
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:29
trophus
trophus is offline
Ja kan ook gaan nadenken over wat je later wil gaan doen met je leven een een hobby kiezen die daar op aansluit

Ik raad net als Tink* cursussen aan, dat kan dan ook gelijk op je CV
Oud 21-11-2009, 21:31
Verwijderd
Of de rest van je leven laten aansluiten op je hobby.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:32
Rationeel
Rationeel is offline
van je werk je hobby maken. of net andersom. allebei is prima
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:32
Verwijderd
Citaat:
even kazet voor zijn:
neuken.
Daar is ze misschien een beetje jong voor, dus dan maar tongzoenen op de soos.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:33
trophus
trophus is offline
Citaat:
Of de rest van je leven laten aansluiten op je hobby.
Heerlijk determinisme
Oud 21-11-2009, 21:34
Sanne-1996
Sanne-1996 is offline
Bedankt! Ben der nog niet helemaal uit, haha maar geeft me zeker wel wat ideeen
Oud 22-11-2009, 01:10
Verwijderd
Zorg dat je in bizarre situaties terecht komt.
Kijken of je een vorm van creativiteit hebt.

Eerst deze vraag:

Wat vindt JIJ leuk?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 08:39
Verwijderd
spelling vind ik erg leuk
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 09:04
Sanne-1996
Sanne-1996 is offline
Citaat:

Eerst deze vraag:

Wat vindt JIJ leuk?
Ik vind voetbal wel leuk, maar dat is iets dat ik vooral in de zomer leuk vind, omdat het me anders wat te koud is Films en serie's (zoals goeie tijden) vind ik ook erg leuk Maar omdat nou de hele dag te doen... Ik hou ook wel van zeilen, maar de boot is net het water uit...

Ben wel opzoek naar iets actiefs idd.En verder.... nouja, ik meld het wel als me weer wat te binnen schiet.
Oud 22-11-2009, 09:55
Verwijderd
Nou, dan ga je toch één of andere sport doen die bijvoorbeeld indoor is zodat je geen last hebt van de kou.

Bijvoorbeeld schaken!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Nou, dan ga je toch één of andere sport doen die bijvoorbeeld indoor is zodat je geen last hebt van de kou.

Bijvoorbeeld schaken!
En dan een foto van Hans Böhm boven je bed *fapfapfap*

Ik heb als hobby modeltreintjes en grote treintjes en daar lees ik dan veel over en soms ga ik een dagje met de trein met mijn papa.

Een vriendin van mij verveelde zich ook en die is gaan bloemschikken en ze vindt het verschrikkelijk leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2009, 10:59
Verwijderd
Als je op voetbal gaat, zorgt de trainer er wel voor dat je het niet koud krijgt tijdens de trainingen hoor
(en nee, dat bedoel ik niet op een viezige manier, je wordt gewoon warm van de beweging)

Trophus geeft al veel goede ideeën. Wat je ook nog kunt doen als je creatief bent en bv. van mode houdt, is kleren ontwerpen en als je ontwerp een beetje goed is, het kledingstuk zelf maken (je kunt bv. eerst een cursus patroontekenen volgen).
En muziek niet te vergeten. Als je het geld hebt kun je op les bij de muziekschool, maar als je minder geld hebt kun je ook een tweedehands gitaar kopen en een briefje in de supermarkt ophangen of iemand je de beginselen wil bijbrengen, en het daarna zelf verder leren.

Laatst gewijzigd op 22-11-2009 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 00:27
trophus
trophus is offline
Citaat:
maar als je minder geld hebt kun je ook een tweedehands gitaar kopen en een briefje in de supermarkt ophangen of iemand je de beginselen wil bijbrengen, en het daarna zelf verder leren.
Ja, en in dat geval is het wellicht ook verstandig om (in ieder geval bij de eerste les) iemand mee te nemen die er ook interesse in heeft... althans als vrouw. De lui die daar briefjes ophangen en beantwoorden soms....
Hangt er al sinds jaar en dag een in een super de boer in Groningen van een man die een schoonmaakster zoekt, maar hij is nudist, en voor haar is kleding ook optioneel..... als je begrijpt wat ik bedoel. (ze halen m volgens mij wel eens weg, maar hij hangt hem dan telkens terug)
Oud 23-11-2009, 11:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
JE hoeft natuurlijk niet op een cursus te gaan - je kunt ook een boekje kopen over sieraden maken, een kralendoos en wat dingetjes halen en voor jezelf en vriendinnen gaan kralen rijgen en mooie sieraden maken. Zoiets.
Maar een cursus helpt je natuurlijk om de hobby vol te houden en er verder in te komen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 11:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh trouwens, als je een muziekinstrument wil leren kun je ook briefjes ophangen op het plaatselijk conservatorium. Want studenten zijn goedkoper en als je net begint te spelen dan heb je echt wel genoeg aan een derde- of vierdejaars muziekstudent, dan hoef je echt nog geen afgestudeerde. Mag wel, maar het is niet per se nodig (een gitaarstudent kan je ook vertellen dat je je rechterhand voor het aanslaan gebruikt, dat je je vingers niet in het midden maar vlak achter de fretjes moet zetten en dat de volgorde van de snaren e-a-d-g-b-e is. Dat kan ik je zelfs vertellen ). Bovendien komen er over het algemeen serieuzere reacties dan met eenzelfde advertentie in de AH.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 11:43
Rationeel
Rationeel is offline
een aap die graag bananen eet
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 11:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Eet alle dagen grote borden erwtensoep
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, en in dat geval is het wellicht ook verstandig om (in ieder geval bij de eerste les) iemand mee te nemen die er ook interesse in heeft... althans als vrouw. De lui die daar briefjes ophangen en beantwoorden soms....
Hangt er al sinds jaar en dag een in een super de boer in Groningen van een man die een schoonmaakster zoekt, maar hij is nudist, en voor haar is kleding ook optioneel..... als je begrijpt wat ik bedoel. (ze halen m volgens mij wel eens weg, maar hij hangt hem dan telkens terug)
In alle supermarkten in en rond het centrum van Groningen. Maar ik denk niet dat die ene man representatief is voor alle supermarktbriefjesgebruikers
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 17:39
Verwijderd
Citaat:
spelling vind ik erg leuk
Sorry dat ik dan vaak je leukheidsfactor verpest.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:33
Verwijderd
songwriten is onwijs leuk!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:33
Verwijderd
Citaat:
songwriten is onwijs leuk!
CreaticeMusic.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:38