Oud 06-08-2002, 11:22
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
Ik vroeg me af of er ook maar 1 mogelijkheid is om te zorgen dat ik met mijn computer bestanden kan versturen via MSN. Ik zit thuis op een netwerk, en op de server kan het wel, maar op de andere computers niet.

Weet er iemand ook maar 1 mogelijkheid?

alvast bedankt!!!
Oud 06-08-2002, 13:02
Verwijderd
Jah das duidelijk. Jah
Je kan toch gewoon bestand verzenden doen?
Als je bedoelt om het over een netwerk te zenden (niet de server)waarbij maar 1 computer is aangesloten (wel de server) om i-net weet ik het niet
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 18:43
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
Op de server computer kan ik wel bestanden versturen, op de clients niet... probeert ie een tijd te connecten, en dan krijg je dat ik contact op moet nemen met de netwerkbeheerder... maar ik weet echt niet hoe ik kan zorgen dat de clients ook kunnen verzenden...
Oud 06-08-2002, 19:47
RenT
RenT is offline
Citaat:
Steefjuh!! schreef:
Op de server computer kan ik wel bestanden versturen, op de clients niet... probeert ie een tijd te connecten, en dan krijg je dat ik contact op moet nemen met de netwerkbeheerder... maar ik weet echt niet hoe ik kan zorgen dat de clients ook kunnen verzenden...
Gebruik je n softrouter?
Oud 07-08-2002, 03:14
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Steefjuh!! schreef:
en ICS is een NAT proggie ofzo dat ervoor zorgt dat toch alle computers transparant op het internet kunnen? in dat geval denk ik dat het heel lastig wordt... als je linux als server hebt dan zijn er vast wel modules voor beschikbaar die het mogelijk maken maar anders is de enige oplossing bestanden versturen vanaf de server, of het mogelijk maken voor alleen 1 computer achter het netwerk door tcp porten 6891 t/m 6900 te poortmappen naar die pc
Oud 07-08-2002, 11:20
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
Citaat:
McMotion schreef:

en ICS is een NAT proggie ofzo dat ervoor zorgt dat toch alle computers transparant op het internet kunnen? in dat geval denk ik dat het heel lastig wordt... als je linux als server hebt dan zijn er vast wel modules voor beschikbaar die het mogelijk maken maar anders is de enige oplossing bestanden versturen vanaf de server, of het mogelijk maken voor alleen 1 computer achter het netwerk door tcp porten 6891 t/m 6900 te poortmappen naar die pc
ICS is het standaard internet delen onder windows...
MSN gebruikt dus de poorten 6891 t/m 6900...
als dit zo is, dan weet ik al een oplossing...
dan laat ik de server die poorten doorbouncen naar mijn computer... en dan kan er op de server niet meer verzonden worden, en bij mij wel

thnx!
Oud 07-08-2002, 13:16
Dutchian
Dutchian is offline
Je kan als het goed is heel simpel met Windows XP (en 2000 dacht ik) portmappen, met win '98 en win ME kan je een programma downloaden en op de client en server neergooien en alles goed instellen
Oud 08-08-2002, 00:06
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Je kan als het goed is heel simpel met Windows XP (en 2000 dacht ik) portmappen, met win '98 en win ME kan je een programma downloaden en op de client en server neergooien en alles goed instellen
heb je lag?
Oud 08-08-2002, 01:19
Dutchian
Dutchian is offline
maar een kleine lag van 10 uur en 2 minuten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten