Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
|
![]() |
||
Citaat:
Van de berekening 12½∙8 = 12½∙2∙4 = 25∙4 = 100 zie ik helemaal geen nut. Wat moet je met die tussenberekeningen van 2∙4 25∙4, verwarring scheppen? Deel 100 door 12,5 en je komt keurig op acht uit, omdat er precies acht 12,5-jes in een 100-je zit. Door formules en regeltjes verlies je juist alle contact met de basis; procent -> per honderd |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Mathematicians are like Frenchmen: whenever you say something to them, they translate it into their own language, and at once it is something entirely different
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
|
![]() |
|
432/100 vermenigvuldigen met 12,5 is hetzelfde als 432 vermenigvuldigen met 12,5 en dat delen door 100 ja (probeer anders maar eens op je rekenmachine). Op allebei de manieren bereken je 12,5% van 432.
__________________
Mathematicians are like Frenchmen: whenever you say something to them, they translate it into their own language, and at once it is something entirely different
|
![]() |
|
1475x132=1475x(100+30+2)=1475x100+1475x30+1475x2=147500+44250+2950=194 700
of: 1475x132=132x(1000+400+70+5)=132000+52800+8240+660=194700 of misschien: 1475x132=1475x(100+30+2)=1475x100+1475x30+1475x2=(1000x100+400x100+70x 100+5x100)+(1000x30+400x30+70x30+5x30)+(1000x2+400x2+70x2+5x2)=100000+ 40000+7000+500+30000+12000+2100+150+2000+800+140+10=194700
__________________
Mathematicians are like Frenchmen: whenever you say something to them, they translate it into their own language, and at once it is something entirely different
Laatst gewijzigd op 15-11-2010 om 13:43. |
![]() |
|
Je doet gewoon elk los getal keer elk andere getal. Beetje als haakjes uitwerken:
4325=4000+300+20+5, 123=100+20+3 dus 4325x123=(4000+300+20+5)x(100+20+3). Haakjes uitwerken geeft dan: 4x1=4 (met 5 nullen) 3x1+4x2=11 (met 4 nullen) 2x1+3x2+4x3=20 (met 3 nullen) 5x1+2x2+3x3=18 (met 2 nullen) 5x2+2x3=16 (met 1 nul) 5x3=15 (zonder nul) Dat geeft dus: 4 . . . . . 11 . . . . . 20 . . . . . 18 . . . . . 16 . . . . . 15 ----------------+ 531975=4325x123
__________________
Mathematicians are like Frenchmen: whenever you say something to them, they translate it into their own language, and at once it is something entirely different
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
dan 3 x 2 = 6 PLUS die 1 die je onthouden hebt = 7 dan 3 x 3 = 9 dan 3 x 4 =12 Het eerste getal is dus 12975 (3x4325) Het tweede getal idem MAAR 1 nul ervoor (we praten over 20); 0 2 x 5 =10 : schrijf de nul op, onthoud 1 2 x 2 =4 +1 = 5 etc Het tweede getal is dus 86500 Het derde getal is 432500 (want 100-tal) Tel ze vervolgens bij lekaar op: 12975+86500+432500=531975 |
![]() |
|
Als je bijvoorbeeld 2½-1¼ wilt berekenen schrijf je eerst 2½ en 1¼ als een gewone breuk, dus
dus daaruit volgt meteen dat 2½-1¼ = 1¼.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
![]() |
||
Citaat:
Als je bijvoorbeeld
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
ER (ernstige rekenproblemen)-toets Kiritsugu | 25 | 24-12-2015 14:40 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] vraag wiskunde/rekenen. kom er echt niet uit.. ivarkentje | 2 | 27-05-2013 08:06 | |
Studeren |
Vraag Verwijderd | 0 | 15-01-2012 23:07 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
wiskunde: vraag over Riemann-formule welle | 3 | 27-11-2006 16:59 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Profielwerkstuk ADHD *Supergirlll* | 9 | 17-10-2005 19:17 | |
Psychologie |
[stelling] De aangeboren wiskunde-knobbel bestaat niet? Verwijderd | 76 | 19-07-2002 13:27 |