Oud 30-09-2010, 10:08
jezuigt
jezuigt is offline
Hallow,
ik ben een meisje, die al 4jaar lang op school op dezelfde plek met dezelfde 6 vrienden in de pauze zat. We zatten daar altijd op de grond, terwijl niemand dat op school deed. Dat maakte ons helemaal niks uit..

Vorig jaar gingen 2 van die 6 van school af, en zitten we er nu nog maar met z'n 4en, maar oppeens zijn er irritante irritante meisjes die er stéeds weer bij gaan zitten!
en dan kunnen wij geen leuke gespreken meer voeren..
en ze schreeuwen, maken troep, ze hebben hele vervelende lachjes en ze negeren ons ook nog, terwijl het ONZE plek is

Wij zijn het erover eens dat we hun wegwillen :$
maar hoe gaan we dat doen? (A)

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2010, 10:11
smokingthepipe
smokingthepipe is offline
Hoooi,
Ik snap je probleem. Echt kut voor je zeg.
Weetje, ik denk dat je het gewoon eerlijk tegen die meiden moet zeggen.
Klinkt vervelend voor ze, maar dan ben je wel van ze af

Succes meid!

x rokend meisje
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 10:13
Volk
Volk is offline
Tja, het is natuurlijk net zo goed ook hun plek. Je kunt het er met ze over hebben dat jullie hun gedrag niet fijn vinden. Maar ze wegsturen van een plek waar zij net zo veel recht op hebben als jullie kan natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 10:21
smokingthepipe
Ik ben het wel met Volk eens, maar het is toch; wie het eerst komt, wie het eerst maalt?
En als je er altijd zit, elke dag. Dan kunnen ze toch zien dat jullie er altijd zitten? Gewoon een grote mond geven op een gegeven moment als ze dan nog niet luisteren ;D

x
Oud 30-09-2010, 10:22
jezuigt
jezuigt is offline
Citaat:
Tja, het is natuurlijk net zo goed ook hun plek.
Jaa,misschien wel..
maar ik denk dat je anders zult denken als je dat lachje hebt gehoord ><
en trouwens, we zitten daar al wel heel lang hea? :$
maakt dat geen verschil? :')
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 10:25
Volk
Volk is offline
Citaat:
Jaa,misschien wel..
maar ik denk dat je anders zult denken als je dat lachje hebt gehoord ><
Nee, dat maakt geen verschil. Hun ouders betalen net zo goed voor dat plekje. Voor je gevoel kan het jullie plekje zijn maar dat is het niet echt. Gewoon een goed gesprek met ze aangaan. En als ze niet reageren zul je ze moeten tolereren of een ander plekje moeten zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 14:57
Verwijderd
Eens met Volk. Het beste is om met ze te praten of, als dat niet helpt, gewoon vragen of ze weg willen gaan omdat jullie last van ze hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 16:19
Verwijderd
Gewoon die plek claimen door er te gaan zitten (wees dominant). Als zij er al zitten ga je er maar bij/naast zitten, ze gaan vanzelf dan wel weg.

Ik ga er nu wel van uit dat jullie ouder zijn, anders werkt het niet goed.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Hallow,
ik ben een meisje, die al 4jaar lang op school op dezelfde plek met dezelfde 6 vrienden in de pauze zat. We zatten daar altijd op de grond, terwijl niemand dat op school deed. Dat maakte ons helemaal niks uit..

Vorig jaar gingen 2 van die 6 van school af, en zitten we er nu nog maar met z'n 4en, maar oppeens zijn er irritante irritante meisjes die er stéeds weer bij gaan zitten!
en dan kunnen wij geen leuke gespreken meer voeren..
en ze schreeuwen, maken troep, ze hebben hele vervelende lachjes en ze negeren ons ook nog, terwijl het ONZE plek is

Wij zijn het erover eens dat we hun wegwillen :$
maar hoe gaan we dat doen? (A)

x
In welke klas zit je?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 18:51
TH1JS
TH1JS is offline
Die mensen hebben evenveel recht op die plaats als jullie. Ga er gewoon bijzitten of ga ergens anders zitten, of zorg dat je er eerst zit.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 19:02
I C U
I C U is offline
Heel hard boe roepen.

Misschien moet je de eer aan jezelf houden en gewoon ergens anders gaan zitten. Ik sowieso niet waarom er mensen bij komen zitten die jullie vervolgens negeren, maar misschien heb ik een verkeerd beeld erbij.
Oud 30-09-2010, 20:07
Picidae
Picidae is offline
Verlaat je plekje gewoon, er is meer grond op deze aardbol (en vast ook wel in de school met een fijn dak), dan ben je van die irritante meiden af en is je probleem simpel opgelost.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 21:46
Zazum
Zazum is offline
Wat XandiXy zegt, en dan gaan de meiden misschien ook van dat plekje af, en kunnen jullie weer terug
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 09:04
jezuigt
jezuigt is offline
Citaat:
In welke klas zit je?
5Havo. xD
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 09:06
jezuigt
jezuigt is offline
Citaat:
Wat XandiXy zegt, en dan gaan de meiden misschien ook van dat plekje af, en kunnen jullie weer terug
Hmm, jaa misschien kan dat.
maar ik wil eigenlijk niet ons plekje op het spel zetten :$
want het is echt een heel speciaal plekjee :')
waar heel veel leuke herrineringen aan gekoppeld zijn
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 09:07
smokingthepipe
Maar, ONS plekje klinkt ook wel erg dominant. Ik bedoel, iedereen mag toch gaan en staan waar hij of zij wil?
Maar ik snap je probleem wel. Je moet echt met ze gaan praten, echt eerlijk tegen hun zijn.
En willen ze nog niet luisteren; grote bek geven. ;D

x
Oud 01-10-2010, 12:39
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt, zo'n plekje was er op mijn school ook namelijk. Daar konden mensen heel bezitterig over doen.
Je kunt een paar dingen doen: Heel vervelend doen, harder praten dan zij, irritant lachje nadoen of op zo'n manier gaan zitten dat er geen plek meer voor ze is. Dan heb je kans dat zij vinden dat jullie te ver gaan en naar de concierge stappen en dan ben je je plekje kwijt.
Je kan met ze gaan praten, misschien zijn ze wel heel aardig ook al lachen ze dan irritant, en dan maak je er weer wat nieuwe vrienden bij.
Of je kan volwassen doen en accepteren dat er geen enkele ruimte in school 'van jou' is. Dat is alleen als ongeschreven regel zo maar je hebt geen enkele rechtvaardiging om ze daar weg te schoppen, behalve dat 'jullie daar altijd zitten'. Ik denk niet dat je er heel erg veel aan kan veranderen. Of dat je dat moet willen. Je kan altijd een nieuw plekje zoeken.
Oud 01-10-2010, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Of je kan volwassen doen en accepteren dat er geen enkele ruimte in school 'van jou' is. Dat is alleen als ongeschreven regel zo maar je hebt geen enkele rechtvaardiging om ze daar weg te schoppen, behalve dat 'jullie daar altijd zitten'. Ik denk niet dat je er heel erg veel aan kan veranderen. Of dat je dat moet willen. Je kan altijd een nieuw plekje zoeken.
dat dus... godallemachtig... 5 havo
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 17:28
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Hallow,
.....terwijl het ONZE plek is

x
Ik heb pas geleden een gelijksoortige ervaring meegamaakt, ik wandel in een bos waar ook een vrouw wandeld. Maar sinds 2 maanden heb ik een conflict met haar omdat ik ''haar kleuren'' draag en in ''haar bos'' kom en daarbij ook nog eens ''haar route '' wil lopen met gelijksoortige kleding. Ik heb haar toen meteen duidelijk gemaakt dat ik gewoon in haar bos kom, haar kleuren en kleding draag, en ook haar route loopt. Tonslotte heb ik tegen haar gezegt als zij moeite heeft dat ik ook in dat bos komt dat ze maar een ander wandelgebied moest opzoeken, dat laatste heeft ze schijnbaar gedaan. Sinds die confrontatie heb ik haar niet meer in dat bos gezien Ik maak snel kortemetten met die soort kapsones. Nu is het mijn bos!

Dame vond mij onnozel dat ik een rode 3/4 broek droeg, maar ik vond haar onnozel dat zij de halve dag met een CD speler (discman) om haar nek loopt en om 10 uur in de late avond brandnetels staat te knippen in het bos, maar dat even terzijde.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 18:07
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Nee dat maakt geen verschil!...Met andere woorden, als je er volgens jou langer zit dat je dan niet het recht heb deze plek op te eisen.

Als ik het goed begrepen heb zijn er leerlingen die op jou school bepalen welke plekken wel of niet gebruikt mogen worden. Is het niet zo dat de schoolleiding bepaald welke plaatsen op het schoolplein gebruikt mogen worden door de leerlingen, niet dat de leerlingen dit gaan bepalen.

In gevangnissen speelt dit probleem trouwens ook, dat gedetineerden plekken claimen op de binnenplaats.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Dame vond mij onnozel dat ik een rode 3/4 broek droeg
Naja daar heeft ze opzich een punt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 08:17
Verwijderd
5 havo??

Zijn jullie niet een beetje te oud om je druk te maken om triviale zaken als een zitplaats?

Shit, en dat moet binnenkort gaan studeren...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 11:16
Infidel
Infidel is offline
Of je jaagt ze weg, door bijvoorbeeld hardop commentaar op ze te leveren terwijl zij in de buurt zijn, of je besluit je te gaan gedragen als een (semi)volwassene en ofwel negeert ze, ofwel zoekt een andere plek.
Oud 04-10-2010, 11:22
jezuigt
jezuigt is offline
Citaat:
5 havo??
Zijn jullie niet een beetje te oud om je druk te maken om triviale zaken als een zitplaats?
Shit, en dat moet binnenkort gaan studeren...

Jaa uhhm. als je het niet begrijpt hoef je ook niet te reageren heuur. ><
want zo kinderachtig is het helemaal niet,
volwassen mensen hebben ook vaak last van elkaar,
en dat ze het niet op zón forum zetten betekend niet dat ze zich nooit zo voelen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten