Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hoeft echt niet bang van zo iemand te zijn ze zijn er om je op weg te helpen, lijkt me ![]() |
![]() |
|
Ik was op mijn 17e ook halverwege het schooljaar met mijn MBO-opleiding gestopt en heb toen niks gemerkt van dat ik leerplicht had. Er was geen instantie die me op mijn dak zat ofzo.
De reden was bij mij overigens hetzelfde als nu bij jou: de opleiding was nogal slecht georganiseerd. In september daarna was ik toen op een andere school begonnen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Eva*: Leerplicht is in de afgelopen jaren wel een heel stuk strenger geworden. En het hangt natuurlijk af van de school, als zij je niet uitschrijven of geen melding doen, kan het zijn dat leerplicht niet eens weet dat je niet naar school gaat.
@TS: Ik weet niet wat voor HBO-opleiding je wilt gaan doen, maar als je MBO gedaan hebt, kun je sommige opleidingen verkort doen. En soms is het als je goede cijfers haalt, ook mogelijk om je MBO-opleiding te verkorten. Maar stel dat je 4 jaar over het MBO doet en vervolgens 3 jaar over een HBO-opleiding. Dan ben je via de HAVO maar één jaar sneller en dat jaar ben je nu al kwijt doordat je pas volgend schooljaar met de HAVO kunt beginnen (en als je dus iets heel anders wilt op HBO en er vier jaar over moet doen, duurt het maar één jaar extra). Als jij denkt dat je de MBO opleiding ondanks alle structuur ed zou kunnen halen, dan zou ik het gewoon doen. Als het je makkelijk afgaat, heb je daarnaast tijd om te werken aan je paniekstoornis. Je moet deze opleiding dan niet zien als eindstation, maar als iets dat je nodig hebt voor het HBO. Net als de HAVO. Maar het belangrijkste is dat het voor jou goed voelt en dat je denkt dat je het gaat redden. Want je moet natuurlijk wel nog een paar jaar. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Stoppen met studeren of doorgaan? Maar dan wel 1 jaar verliezen Associated | 13 | 21-10-2012 11:30 | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag om lachen? #duisent Verwijderd | 500 | 08-11-2011 18:57 | |
Verkeer & Vervoer |
Dubbeldekstreinen REIE | 162 | 14-10-2008 16:44 | |
Studeren |
stoppen met MBO op je 17e. r0bindr0st | 4 | 05-03-2008 06:05 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |