Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2008, 09:08
r0bindr0st
r0bindr0st is offline
ik ben 17 jaar en zat in het 1e jaar van MBO Onderwijsassistent.(niveau 4) het was voor my ook totaal niet wat ik er van verwachtte. Ben in Februari met die opleiding gestopt. maar ik ben nog leerplichtig. zwaar klote dus!!

nu zit ik in een aparte klas, genaamd Orientatie Groep. Dat betekent dat je je gaat orienteren op andere opleiding, aangezien ik niet weet welke opleiding ik nu wil gaan doen. ik wil sowieso na mijn MBO een HBO gaan doen.

Dit jaar heb ik dus verknalt. maar dat is niet anders. wat zijn jullie suggesties? eerst MBO en dan naar de HBO? of Havo? heb namelijk wel VMBO TL.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2008, 09:23
Verwijderd
Heb je al wel een idee wat je op het HBO zou willen gaan doen? Dan kun je daar gericht naar toe werken en ook op basis van die opleiding kiezen wat de meest logische keus is: MBO of havo.

Als je nog niet weet wat je op het HBO zou willen gaan doen, dan zou ik proberen havo te doen, daar houd je tenslotte meer wegen mee open.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 09:29
r0bindr0st
r0bindr0st is offline
dat is het probleem, ik weet niet welke opleiding ik wil doen, heb ook 2 jaar HAVO gedaan (1e en 2e) toen naar 3 VMBO en 4VMBO. (met 2 vingers in me neus)!

heb Onderwijsassistent gedaan maar vond het echt super makkelyk. er zat gewoon geen uitdaging voor me in.. daarom was ik niet meer gemotiveerd en is het verkeerd gelopen..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 09:33
Verwijderd
Misschien is zo'n oriëntatie groep dan wel handig? Mits ze zich als iemand dat wil ook richten op opleidingen op het HBO.

Ik zou wel proberen om het komende half jaar uit te vinden wat je wilt gaan doen (op het MBO of op het HBO). Een vervolg opleiding als doel kan erg motiveren.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 06:05
Simon
Simon is offline
Een jaar weggooien bestaat niet. Je bent een ervaring rijker en nu kan je gerichter verder zoeken naar iets wat bij je past.

Waarom heb je voor onderwijsassistent gekozen? Wat had je ervan verwacht? Wat wilde je ermee? Het is jammer als een opleiding gewoon slecht is (slechte opleidingen bestaan). Maar het is nog jammerderderder als je eigenlijk graag in het onderwijs aan de slag wil later, maar nu wegens het gebrek aan uitdaging deze droom laat vallen. Want de opleiding onderwijsassistent kan je wel helpen aan een leuke baan in het onderwijs, of richting een PABO of HBO lerarenopleiding.

En ja, leerplicht is natuurlijk kut, maar aan de andere kant: je wordt gedwongen na te denken over je toekomst en wat zou je anders doen? Werken in de Albert Heijn? De hele dag computerspelletjes spelen?
Reageren

Regels voor berichten