Oud 31-03-2011, 22:42
mariekekoning
mariekekoning is offline
Hoi iedereen,

Ik zit in VWO 5, dus nog een jaartje te gaan tot de uni.
Ik wil waarschijnlijk wiskunde gaan studeren, alleen ik heb nog niet echt een idee waar (en technische of normale)
Ik ben al in Delft en Leiden geweest, ik ga nog naar Twente, Utrecht en Eindhoven.

Heeft iemand misschien een gouden tip voor me, die me helpt met kiezen?
(Ik woon in de randstad, dus alles behalve Groningen is overweegbaar).

Alvast bedankt!
Marieke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2011, 18:07
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik zou zeggen Groningen. De reistijd valt reuze mee en Groningen is gewoon een gezellige stad. (ik weet dat je hier niet om vroeg )
Nu kan ik wel zeggen waar wiskunde het beste staat aangeschreven, maar dat maakt echt geen verschil lijkt me. Het verschil tussen verschillende universiteiten is echt heel klein dus het advies dat ik je geef is: ga overal kijken en ga studeren daar waar je je thuis voelt.

(en ga ook eens in Groningen kijken )
Oud 01-04-2011, 18:42
piraat013
piraat013 is offline
Ik dacht dat Groningen echt gewoon heel saai is waar geen normale mensen wonen maar ik zal het vast fout hebben (vooroordeel xd).
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 18:43
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het verschil tussen verschillende universiteiten is echt heel klein dus het advies dat ik je geef is: ga overal kijken en ga studeren daar waar je je thuis voelt.
Dat vind ik ook. Qua kwaliteit is het niet zo dat de ene universiteit heel bagger is en de andere heel top, het is gewoon allemaal, ehm, Nederlands en ongeveer even goed. En dan lijkt het me inderdaad het belangrijkste dat je een universiteit vindt die goed bij je past, waar je binnen loopt en denkt 'hé fijn' - iets wat ik zelf ontzettend belangrijk vind, want ik vind dat als ik heel verstandig een goede richting/idee/studie heb gekozen, dat ik dan wel lekker op gevoel een beetje mag rondbanjeren naar een plek die gewoon goed vóélt, gevoel is ook belangrijk!

En verder zou je kunnen kijken naar/nadenken over wat voor jou belangrijk is. Bijvoorbeeld de bereikbaarheid/reistijd, de grootte van de universiteit (heel groot of juist gezellig klein), het aantal contacturen, de vakken die je krijgt/de richting waarin die vakken gaan, de locatie en de pek zelf, de beoordelingen (waar scoort de ene universiteit wat beter op en waar de andere) enzovoort. Maar vooral het totaalplaatje, dat je ergens zit waar je je het prettigst voelt. En dan kun je volgens mij het beste beoordelen als je eens naar een open dag gaat/een dagje meeloopt/op de één of andere manier op die universiteit verzeilt raakt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 16:46
Hanneke
Hanneke is offline
Zelf studeer ik wiskunde in Amsterdam en ik vind het hier best tof, maar ik weet natuurlijk niet hoe het op andere universiteiten is.
Je kan het best bij jezelf na te gaan welke onderdelen van wiskunde je interessant vindt en dan kijken welke universiteiten zich daar op richten. Als je liever toegepaste wiskunde bekijkt dan zuivere wiskunde is een TU misschien beter, etc. Ik denk dat voor alle universiteiten online wel te vinden is welke vakken ze aanbieden met een korte omschrijving.
(http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs...112_98416.html)
Oud 03-04-2011, 18:09
mariekekoning
mariekekoning is offline
Bedankt voor alle reacties, ik ga zeker overal langs (ja, ook in Groningen!).
Ik ga ook gewoon eens met kennisen praten, die wiskunde studeren of hebben gestudeerd.

Bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten