Oud 09-08-2002, 15:09
BitterTear
BitterTear is offline
Ben je al ''alto'''als je geboren bent.. of bedenk je later dat dat '''wel leuk zou zijn'''? Persoonlijk denk ik dat er geen wannabe's zijn, want dan gaat het meestal over mensen die echt zichzelf zijn. En je bent toch al sowieso jezelf?! Daar spreek ik mezelf een heel klein beeje tegen, maar ik kan het niet beter verwoorden.
Advertentie
Oud 09-08-2002, 15:22
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Er zijn wel een soort van waanabe's, maar dat zijn niet echt de mensen die denken van: 'goh, dat lijkt me wel leuk'. Het zijn meer de mensen die van alles en nog wat proberen om gewoon ergens bij te kunnen horen, terwijl ze het eigenlijk helemaal niet zo leuk vinden als ze zeggen dat ze vinden. TJa of je dat dan wannabe's wilt noemen...., ik interesseer me nooit in dat soort benamingen van mensen.
Oud 09-08-2002, 16:20
sublime
sublime is offline
Citaat:
BitterTear schreef:
Persoonlijk denk ik dat er geen wannabe's zijn, want dan gaat het meestal over mensen die echt zichzelf zijn.
uhm... begrijp ik je nou gewoon verkeerd of bedoel je echt dat wannabeez zichzelf zijn? want volgens mij zijn wannabeez juist niet zichzelf... dacht zo dat ut afgeleid is van want to be > willen zijn. maar of ze bestaan? denk ut wel... maar opzich is daar nix ergs aan zolang het niet heel erg stalkerig en irritant en overdreven wordt
Oud 10-08-2002, 11:20
Spyker
Spyker is offline
Ik heb persoonlijk altijd een beetje moeite met mensen die ervan overtuigd zijn dat ze 'zichzelf' zijn. Wat ga eens na hoe het dan komt dat jij die persoon bent die je bent.
Iedereen wordt gevormd door zijn omgeving. En iedereen blijft constant veranderen. Er bestaan niet één persoon die altijd hetzelfde is.
Als je het over wannabes hebt dan zijn dat voor mij mensen die uit sociale overwegingen heel graag bij een bepaalde subcultuur willen horen, maar daar op basis van het reeds gevormde karakter niet inpassen. Mensen die het net niet zijn dus. En je ziet ze overal.
Maar wat ik ook geloof ik dat men niet hun hele leven een wannabe blijft. Uiteindelijk vindt iedereen wel mensen waar hij of zij zich oprecht prettig bij voelt.
In je puberteit voel je je gewoon veel onzekerder, weet je nog niet welk plekje in de wereld het beste bij jou past. En heb je heel sterk de neiging om je bij een bepaalde subcultuur aan te sluiten. maar ik neem aan dat iedereen daar al voldoende over gelezen, gehoord of gesproken heeft. En als je opvoeding of mentaliteit van huis uit dan botst of verschilt van die van deze subcultuur kan dat toch gevolg hebben dat je gaat twijfelen. En zie hier, onze wannabe is geboren.

(dit is slechts een theorie hoor)
Oud 10-08-2002, 12:26
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
wannabe's zijn meelopers?
Dat soort mensen heb je altijd en overal.
wannabe's bestaan niet omdat ze zich zelf zijn?
dat denk ik niet, want een wannabe is een aan duiding voor een persoon die anderen dus copyeert om bij een sociale klasse te horen.

ofzo
Oud 10-08-2002, 16:20
Verwijderd
wannabe is in mijn hoofd iemand die alleen maar iets draagt omdat de groep waar hij bij wil horen dat ook draagt. Als je dus van de ene op de andere dag wijde broeken gaat dragen omdat je dat leuk vind, is dat niet wannabe.
Oud 11-08-2002, 18:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Wanabee vind ik iemand die als er iets anders opeens in is opeens zo word.. die gewoon "trendhopt"
net of iedereen die wanneer iets in is, daaraan mee doet, meteen wannabe is.....
laat iedereen toch
heb een hekel aan die discussies of iemand nou wel of niet wannabe is en nou wel of niet commercieel is...
Oud 11-08-2002, 19:14
Onorthodox
Onorthodox is offline
Ik begrijp iig wat er bedoelt wordt. En ik kan het ook niet beter uitleggen
Misschien zegt BitterTear het een beetje verkeerd. Of ze vindt idd iets als mij .

Wannabees zijn en blijven wannabees. Want wannabees willen iets zijn wat ze dus niet (kunnen) zijn.
Maar, die wannabees zijn wel zichzelf. Want ze doen namelijk wat ze zelf willen.
En ze willen dus iets zijn wat ze eigenlijk niet zijn.
Ik denk niet dat ze het tegen hun zin in doen oid.

Zo ongeveer dan...
Oud 11-08-2002, 19:19
Verwijderd
Het is een algemeen bekend feit dat mensen gevormd worden door twee factoren, een interne en een externe, oftewel cultuur/omgeving en je genen. Beïnvloed worden door je cultuur en omgeving houdt per definitie in dat je dingen overneemt van andere mensen en dús zou je in dit model al een wannabe zijn, omdat je iets of iemand 'achterna loopt' of op z'n minst door laat inspireren.

Zou je je alleen laten vormen door je genen, dan zou je een maatschappij-ongeschikt creatuur worden, niet geschikt voor intermenselijk contact. Mensen nemen per definitie dingen van elkaar over, anders is de samenleving geen samenleving meer maar een groep losse individuen die totaal langs elkaar heen leven.
Oud 12-08-2002, 11:10
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Zit ik een keer op een ander forum dan lifestyle kom ik nog dit onderwerp tegen

Wannabe's,wat is een wannabe,iedereen plakt er een andere betekenis achter.
Je ontwikkelt je continue,komt in aanraking met andere stijlen,andere mensen...dingen die je leuk vind pik je automatisch op,want waarom zou je niet naar korn gaan luisteren als je het een keertje hoort en het leuk vind,maar daarnaast je oude muziekstijl behouden?
En waarom zou je geen wijde broeken mogen dragen maar daarboven een polo,als je dat leuk vind.

Want dat is vaak waarom mensen voor wannabe worden uitgemaakt,omdat ze er niet compleet alto/kakker/hiphopper uitzien.
Ik denk dat de mensen die andere mensen uitmaken voor wannabe's zelf de grootste wannabe's zijn...niet open staan voor andere lifestyles.
Oud 12-08-2002, 14:29
McCaine
McCaine is offline
Wannabe's? Alto's? het spijt me hoor, maar dit gaat behoorlijk nergens over. Nare man heeft het al uitgelegd; het is een feit dat mensen zich laten beïnvloeden door cultuur en omgeving. Dat is verreweg de belangrijkste manier van vorming die een mens ondergaat. Dus de vraag is eigenlijk pointless, omdat iedereen toch een andere smaak heeft, en indelingen in 'wannabe' en 'alto' vind ik niet het niveau van F&L waardig. Slot dus.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten