Citaat:
Dit komt door nieuwe overgangsnormen die mij drie maanden geleden pas verteld zijn. Ze zijn zelfs 1 maand geleden pas op papier uitgedeeld door de mentor. (..) Het jaar hier voor was hier nog geen sprake van, en mijn mentor vertelde me dat dit zelfs niet geldt voor mijn eindexamen, (als ik het dit jaar wel zou halen.) Ook is mij verteld dat deze normen pas vastgesteld zijn in december, halverwege het schooljaar. (..) Ik kon hier niks over vinden op het internet, en als ik dit zou kunnen aanvechten heb ik nog een kans om over te gaan.
|
De nieuwe regels zijn toch al enige tijd bekend. Vorig schooljaar, toen ik in 5VWO zat, waren wij al op de hoogte dat we over moesten gaan en het eindexamen moesten halen, omdat volgend jaar de normen veranderen en voor het eindexamen ook de normen gaan veranderen.
Het is de fout van de school dat je te laat ingelicht bent, maar dat je zelf er niets over hebt kunnen vinden op het Internet valt niemand anders dan jezelf te verwijten, daar het al enige tijd op Internet te vinden is

. Alle veranderingen kun je bijvoorbeeld
hier nalezen.
Je zou het feit dat de nieuwe normen door jullie school pas halverwege het schooljaar naar jullie toe gecommuniceerd zijn eventueel kunnen aankaarten bij jouw op school. Verder ga ik mee met de mensen die boven mij een reactie hebben gegeven

.